Skocz do zawartości

gognol

Forumowicze
  • Postów

    20
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Skyliner 125
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Płock

Osiągnięcia gognol

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Do kupienia i tak jest bo jednak ząbki to chłodzenie. Tyle, że jeśli da się na tym dojechać po część i wymienić na miejscu to by było dobrze. niestety ale to nie są części, które dostanę na miejscu.
  2. Cześć Ostatnio miałem przygodę podczas jazdy. Coś zaczęło świszczeć i po chwili skuter stanął. Silnik wchodził na obroty ale nie napędza koła. Po rozebraniu okazało się, że odkręciła się śruba mocująca talerze wariatora przy silniku. W wyniku tego przetarła się obudowa ale na przeciwtalerzu pozrywało część ząbków. Czy taki talerz nadaje się do wymiany? Czy można go po prostu przykręcić z powrotem? Będą jakieś wibracje z uwagi na nierównomierne rozłożenie masy na przeciwtalerzu? I tak z ciekawości, czy to normalne, że się odkręciło? Jaka mogłaby być tego przyczyna? Od ostatniej grzebaniny w silniku minęły 2 sezony i ok. 4 tyś km.
  3. O, dokładnie ta część, tam jest jeszcze śruba do odpowietrzania. Jak ta część się nazywa? Edit: obudowa termostatu? tak znalazłem. Wygląda na to, że Majesty, Skyliner mają dokładnie to samo. Bede dzwonił.
  4. Witam Przy montażu termostatu okazało się, że było pęknięcie przy mocowaniu na tym elemencie który przysłania termostat, przykręca się do silnika i ma wyprowadzenie na wąż do chłodnicy. Po przykręceniu pękło. Jak się nazywa ta część? Czy jest szansa na kupienie? Czy są to części uniwersalne czy musi być konkretnie do mojego modelu (sprzed 2000r więc może być ciężko). Gdzie szukać? W sklepach czy raczej w warsztatach? Jest możliwość jakiegoś sklejenia takiej części? Dodam, że pęknięcie odsłania termostat.
  5. Silnik poszedł do generalnego czyszczenia, powymieniane uszczelki. Teraz działa prawidłowo.
  6. Nie, najwyższy punkt to korek wytrównawczy. Korek wyrównawczy mam na myśli ten właśnie nad chłodnicą. Tam dolewałem. Jest pełno. Chyba już nie będę kombinował. Umówiłem się na wymianę uszczelki. Wtedy się wszystko sprawdzi i zaleje płyn od nowa.
  7. Układ wygląda następująco: Oczywiście płyn dolewałem przez korek wyrównawczy. Jest tam pełno. W zbiorniku również. Przez śrubę odpowietrzającą nic nie leciało przy odpalonym silniku (kilka minut). Znajduje się ona przy silniku na elemencie, którego odkrecenie daje dostęp do termostatu. Na zdjęciu element do którego jest przykręcany węzyk nr. 4.
  8. Wspomniał kolega Bimbak :) A czy przy uszkodzonej uszczelce jest możliwość by przez odkreconą śrubę do odpowietrzania nie leciał w ogóle płyn przy odpalonym silniku?
  9. W instrukcji nie znalazłem o odpowietrzaniu. Żadnej filozofi tam chyba nie ma. Przy odkreconej srubie i odpalonym silniku powinien płyn wypływać?
  10. Nie miałem czasu by zawieźć do mechanika. Podpowiedziano mi z kolei by jeszcze raz porządnie odpowietrzyć układ. Co sie okazało. Na zgaszonym odkręciłem śrubę odpowietrzającą. Chwilowo pojawiły się pęcherzyki powietrza po czym cisza. Odkręciłem całkowicie i nic nie leciało. Zakreciłem, odpaliłem i ponownie zacząłem odkrecać. Kompletnie nic nie leciało. Odkręciłem całkowicie i też to samo. Płyn oczywiście w zbiorniku jest na max. Pompa nie działa?
  11. Wczoraj z kolei silnik się na mnie obraził. Grzał się cały czas, chłodnica zimna. Były cztery próby, każda po solidnym ochłodzeniu (godzina lub wiecej).Ponieważ wczesniej rozebranie było gdy chłodnica była gorąca to rozebrałem raz jeszcze jak sie grzeje by sprawdzić przewody do chłodnicy. Po nagrzaniu przewód wlotowy do chłodnicy da się ścisnąc ale czuć opór. Wylotowy wyraźnie miekki, tak jakby nic nie było, żadnego oporu. Dodatkowo dobrałem sie do zbiornika wyrównawczego. Płynu było tam trochę powyżej maksimum. Ściągnąłem wężyk łączący zbiornik i korek wyrównawczy i trochę spuściłem. Wyraźnie był ciemniejszy z czarnymi drobinkami. Wcześniej nie poczułem ale wyraźnie czuć paliwo. Do układu chłodzenia dostaje się benzyna. Później jeszcze odpowietrzyłem, uzupełniłem i nadal się grzeje. Na pewno musze go oddać do serwisu. Uszczelki sam nie zrobię. Tylko co z ta chłodnicą, że raz płynie a raz nie? Ma ktoś jakiś pomysł? Nie chcę by później mnie zrobili np. na wymianę całego układu :P
  12. Dla mnie nie tłumaczy. Walnieta uszczelka powodowalaby permanentne grzanie. Czyż nie? Wczoraj zrobiłem 70km w upale. Chłodnica gorąca, temperatura w normie. Ostatni kurs po zachodzie Słońca i grzeje się, chłodnica zimna.
  13. Sprawdzone. Termostat byl w ogole wyjety. Po otwarciu układu płyn miał czarne drobinki i ciemne zabarwienie, tłuste. Wygląda na olej. Płyn był zalewany nowy, przejechane ok. 300km. Wygląda na uszczelkę pod głowicą. Ale to chyba nie wyjaśnia problemu. Coś się zapycha w układzie? Był cały płukany. W wężach nic nie powinno być. Chłodnica? Przeczyscic? Wymienić? Jakieś inne pomysły?
  14. Nie pozostaje nic innego jak wymienić termostat. Jego sprawdzanie nie ma sensu. Znając życie będzie działał książkowo :) Co może blokować przepływ w układzie? Na pewno żadnego syfu nie ma bo cały układ był czyszczony i napełniany. Pompa? Znowu loteria ze sprawdzaniem jakoby raz miała działać a raz nie. Da się jakoś sprawdzić na odpalonym silniku czy kręci? Na słuch :) ? Może coś z połączeniem elektrycznym? Czy da się sprawdzić w czasie kiedy się grzeje czy termostat jest otwarty by wykluczyć ewentualny brak pompowania lub zatkanie? Przy zatkaniu obiegu dużego wężyk wlotowy powinien być sztywny?
  15. Objawy chyba już w pełni zaobserwowane. Wczoraj jadę 10km wszystko w porządku. Postój 10min i dalej jadę. Silnik sie przegrzewa, chłodnica zimna (waż wlotowy ciepły, wylotowy zimny). 3 razy postój na chłodzenie. Następnie przerwa 1h. Startuję od nowa by teraz już dokładnie sprawdzić. Wskazówka trzyma 1/4, chłodnica gotraca jak i oba węże. Próbowałem jechać i szybko i wolno i wskazówka max do 1/2. I tak przez 10km. Nie chciał się przegrzać. Wjechałem nawet do lasu i jechałem dość wolno. Zatrzymałem się i na postoju grzeję. Temperatura rośnie ale chłodnica nadal gorąca. Tuż przed czerwonym włącza się dmuchawa. Dzisiaj ponownie 20km. Przez 16km 1/4 wskazania. Chłodnicy nie sprawdzałem ale domyślam się, że gorąca gdyż przy małym obiegu silnik nie zdołałby się tak chłodzić. A następnie ostatnie 4km i wskazówka idzie pod czerwone. Docieram do celu i chłodnica zimna. Węże wkażdym przypadku można ścisnąć czyli nie ma wielkiego ciśnienia. Wynika z tego, że czujniki temperatury są sprawne. Zarówno od wentylatora jak i od wskaźnika. Obieg duży działa czyli układ nie jest zapchany ani zapowietrzony. Jednak nie zawsze się on załącza. Z długości tras raczej wynika, że wpierw się załącza a czasami po pewnym czasie wyłącza. Termostat szwankuje czy może coś nie tak z pompą?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...