Skocz do zawartości

Sfinx

Forumowicze
  • Postów

    70
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Skąd
    Dacula

Osiągnięcia Sfinx

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy (11/46)

0

Reputacja

  1. Na smieci! Nie warto sklejac, bo nastepnym razem bedzie to twoja szczeka! Arek
  2. Zarówno za przyspieszenie jak i prędkość maksymalną motocykla odpowiada moment obrotowy na kole napędowym. Można zmieniać jego wartość stosując różne przełożenia w układzie przeniesienia napędu (napęd pierwotny, skrzynka biegów, napęd wtórny, średnica koła napędowego). Moc maksymalna to tylko matematycznie wyrażona praca, jaką silnik może wykonać. Na hamowni, gdzie badamy moc silnika, fizycznie mierzymy tylko 2 wielkości: MOMENT OBROTOWY oraz PRĘDKOŚĆ OBROTOWĄ silnika. Na wykresie zestawiamy pomierzone wartości otrzymując przebieg momentu obrotowego silnika w zależności od prędkości obrotowej (jego charakterystykę). Z tych dwóch parametrów dopiero WYLICZAMY MOC silnika. Oczywiscie, ale dwa silniki o dokladnie tej samej wartosci momentu obrotowego lecz przy innych obrotach beda mialy calkowicie inna moc. Im wieksze obroty silnika przy maxymalnym momencie obrotowym, tym wieksza moc.
  3. Ludzie, ale z wami sie ciezko gada! Macie: Hp = (Moment x RPM)/5252 Moment = (Hp x 5252)/RPM To powinno wystarczyc! Arek
  4. To moze ja cos powiem, moment obrotowy jest potrzebny aby ruszyc z miejsca. W samochodach osobowych i motorkach, powniwaz sa one lekkie i 95% czasu poruszaja sie przy normalnych ulicznych predkosciach moment obrotowy wystepuje na wyzszych obrotach. W ciezarowkach, ktore musza uciagnoc wielki ciezar, lyb samochodach terenowyk ktore poruszaja sie w terenie bardzo powoli moment obrotowy wystepuje na niskich obrotach - musi on byc w tym wypadku dostepny na samym poczatku. Oczywiscie, ktos moze powiedziec ze to nie jest prawda poniewaz disel ma moment obrotowy przy bardzo niskich obrotach a jest uzywany w autach osobowych - lecz przy tym czeba pamietac, ze jest on uzywany w autach osobowych tylko dlatego ze jest bardzej oszczedny. Jesli paliwo bylo by za darmo wtedy nikty nie montowal by disla w aucie osobowym, bo nie jest to silnik wynaleziony do takiego uzytku. Wiec jesli chodzi o moment obrotowy to jest on potrzebny do ruszenie. A jak juz auto, czy moto jedzie wtedy moc przejmuje paleczke i dzieki mocy mozna naprzyklad smialo wyprzedzac. Perfekt silnik powinien miec jak najbardziej plaski graf momentu i mocy krory zaczyna sie przy jak najnizszych a konczy przy jak najwyzszych obrotach. Ale poniewaz jest to technicznie nie do wykonania wykresy sa jakie sa. Nie mozna powiedziec ze moc, czy momen jest wazniejczy. Bez momentu pojazd nie ruszyl by z miejsca, bo mie mial by wystarczajacej sily, a bez mocy nie bylo by mozliwe poruszanie sie z duzymi predkosciami. Wiec podsumowujac wszystko motorki i auta osobowe w wiekszosci maja wieksza moc niz moment obrotowy, natomiast ciezarowki i auta terenowe czesto maja wieksy moment obrotowy niz moc (porownujac numerki). Arek
  5. Litrowe? Kawasaki ma juz 2-litrowa maszyne na drodze! Matko, jeszcze troche a bedziemy mieli 5.7L V8 Hemi :mrgreen:
  6. Sfinx

    K&N

    A wy dalej o tych filtrach?! :ehz: Jak juz pisalem wczesniej, ja smigam swoim Isuzu po bezdrozach i nie zamienil bym mojego K&N na nic innego. Nawet jesli go mam umyc to nie jest to taki wielki problem.
  7. GoldWing jest dla dziadkow. Jest to moto bardzo wygodne, ale i bardzo ciezkie. Nie oferuje ono takiej zwinnosci i radosci jak inne maszyny. Osobiscie przelecialem wiele motorkow i uwazam ze do turystiki nadaje sie tylko kilka motorkow. Oczywiscie, swiat mozna przejechac na wszystkim ale laczac wygode, niezawodnosc (jako taka) i zwinnosc radzil bym: Wieksze enduro - R1150GS, AfricaTwin, Cagiva Grand Canyon, TransAlp, Aprilia Caponord, 950 Adventurer, Tiger, Suzuki Strom.... Szosowe: FJR 1300, ST 1100 and 1300, BMW K klasy... To so jedne z wielu. W razie upadku nie ma problemu z podniesiniem (wiekszego) Osobiscie podniose nawet GoldWinga, ale to juz inna bajka.
  8. Dodam tylko jedno,(nie wiem czy ktos juz to pisal - nie chce mi sie czytac wszystkiego) jak masz aku w domu, czy garazu to ne stawiaj na podlodze (betonie). Zawsze postaw go na jakiejs desce aby mial izolacje. Jak bedzi stal na zwyklej podlodze to sie szybko rozladuje. Arek
  9. Nie ma sie co oszukiwac, servis motocykla jest drogi i jak czlowiek wie co sie z czym je to moze zaoszczedzic. Roczny servis (20k km) w mojej Aprilce to (czesci tylko): Opony - Metzler Tourance - $300.00 - 1200.00 zl Olej - $90.00 - 360.00 zl Zawory - $50.00 - 200.00 zl Smarowanie i naciaganie lancucha - $10.00 - 40.00 zl Klocki - $120.00 - 480.00 zl Paliwo - $450.00 - 1800.00 zl Mycie - $10.00 - 40.00 zl Do tego ubezpieczenie (pelne) $500.00 - 2000.00 zl Wiec jak robie sam to: $1030.00 - 4120 zl Jak bym za kazdym razem do mechanika jechal: $2250.00 - 9000 zl W Atlancie godzina servisu kosztuje $75.00 Pierwszy servis po 600 mil to wymiana oleju, podokrecanie wszystkiego, przeczyszczenie filtra pouzupelnianie plynow, wymiana swiecy to u mechanika $300.00 - 1200.00zl
  10. Sfinx

    K&N

    50,000-100,000 mil oznacza 50-100 tysiecy mil. Ja mam K&N w moim Dodgu i Trooperze i mialem jeszcze w Kawasaki. Dodge ma 70K mil (110K km) a Trooper 75K mil (120k km). W Dodgu filtr czyscilem dwa razy, w Trooperze moze z piec - duzo smigam po terenach. W Kawasaki zainstalowalem filtr przy 5000 mil a moto sprzedalem jak mialo prawie 12000 mil. Filtra nie czyscilem ani razu bo po 7000 mil (11k km) byl czysty. Tutaj zestaw do czyszczenia kosztuje $12.00. Jak kupilem pierwszy filter to kupilem takze zestaw do czyszczenie - dobrych kilka lat temu. Trzy filtry, 152K mil i jeszcze mam troszke orginalnego. Osobiscie jestem zadowolony. Oczywiscie, nie wymieniam na K&N odrazu, ale jak przyjdzie czas na pierwsza wymiane orginalnego filtra praktycznie zawsze wymieniam na K&N. Normalny filtr mojego auta kosztuje $15-$20, K&N jakies $50 + $12. Normalny filtr bym wymienial co 15K mil wiec: Dodge 70/15=4.5 filtry x $15 = $67 - Cena K&N - $35.00 Trooper 75/15=5 filtrow x $20 = $100 - Cena K&N - $50.00 Arek
  11. No i jak wam sie podoba moto przyszlosci. Bombardier podaje, ze juz w 2005 powinny byc one na ulicach. Arek
  12. Sfinx

    K&N

    Ze strony K&N 10. Will I need to make adjustments to my vehicle after I install a K&N filter or intake kit? On fuel injected vehicles the original equipment manufacturer (OEM) computer and emissions control system will adjust for the increase in air. The OEM computer will adjust immediately if it is reset. Removing the battery cable from the battery for 15 minutes or more should reset it. On some carbureted models you may have to richen the mixture when switching from a paper filter to a K&N air filter or intake kit. To samo cy my tu mowimy: EFI - NIE Gaznik - Prawdopodobnie TAK
  13. Sfinx

    K&N

    Hiszpan, prawda jest taka ze aby wszystko gralo jak cza, po zwiekszeniu doplywu powietrza zawsze powinno sie zwiekszyc doplyw paliwa i ulatwic wydech. Zainstalowanie samego filtra nie zepsuje pojazdu, ale nie bedzie mialo wiekszego efektu na jego osiagi. W EFI jest troche inaczej poniewaz tam doplyw paliva jest sterowany elektronicznie, natomiast w gazniku musza byc zmienone jety. Arek
  14. Ja mialem Castrola syntetyka w Kawasaki KLR 650 i bylem zadowolony. Przy wlaczaniu jedynki praktycznie nie bylo zadnego szarpniecia. Po 2000 km olej dalej byl przezroczysty (przebieg na moto 12000 km) Teraz do Aprilki tylko leje syntetyka i jak na razie po 10000 km wszystko gra. Arek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...