
Adam Paweł
Forumowicze-
Postów
455 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Informacje profilowe
-
Lubię
Bardzo różne i liczne :)
-
Skąd
Śląsk
Osobiste
-
Motocykl
Hyosung Comet 250
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Osiągnięcia Adam Paweł

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku (18/46)
0
Reputacja
-
Tani chiński mini-bike dla dziecka - co myślicie?
Adam Paweł odpowiedział(a) na Adam Paweł temat w Motorowery/Skutery
Serdeczne dzięki za wszystkie rady! :) Kolega się chyba zdecyduje, ja mu doradzam to mini-enduro, bo wydaje się wyższe od mini-ściga, pewnie będzie się pewniej prowadzić :icon_mrgreen: -
Tani chiński mini-bike dla dziecka - co myślicie?
Adam Paweł opublikował(a) temat w Motorowery/Skutery
Kolega chce kupić 7-letniemu chłopcu motorek. Budżet ograniczony do powiedzmy 1000 zł. Myśli o czymś takim: http://www.allegro.pl/item349402105_mini_s...porter_hit.html http://www.allegro.pl/item346328241_pocket...lko_u_nas_.html lub czymś podobnym. Ja wiem, ze to chińskie zabawki, lecz może jest to coś warte ( :) )? Bardzo proszę o przemyślane opinie TYLKO osoby, które miały z tym bezpośrednią styczność. Będę też wdzięczny za propozycje innch motorków dla siedmiolatka. Pozdrawiam :cool: -
Przeciwskręt dla początkujących.
Adam Paweł odpowiedział(a) na Tomek Kulik temat w Szkoła jazdy, stunt, wypadki
Belgu wspomina o przciwskręcie na rowerze. Oczywiście, ze każdy go używa non stop :cool: Przyjrzyjcie się sobie w czasie jazdy na rowerze. Rzecz w tym, że im lżejszy sprzęt, tym mniej wysiłku trzeba włożyć w przeciwskręt - dlatego staje się on niezauważalny. Na moto każdy go stosuje podświadomie (i dlatego za słabo z reguły). Świadome stosowanie powoduje mocniejszy i skuteczniejszy manewr. I na rowerze i na moto do pewnej prędkości da się skręcić "normalnie" kierownicę - i zazwyczaj w ten sposób się wspomaga skręcanie. Ale powyżej tej progowej prędkości TRZEBA stosować przeciwskręt w zakręcie, bo kiery praktycznie wcale nie można "normalnie" skręcić. Rozpędźcie się trochę na rowerze i spróbujcie choć odrobinę :normalnie" skręcić kierę - nagła gleba albo ostre wypadnięcie z toru jazdy murowane :biggrin: Nie skręcicie, nie ma bata. Ja czytałem o przeciwskręcie i nie łapałem tego - aż nagle podaczas jazdy mnie oświeciło :icon_exclaim: -
Zmiana relacji prędkość/obroty po zmianie oleju
Adam Paweł odpowiedział(a) na Adam Paweł temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Dzięki, sprawdzę, choć metoda jakaś ekstremalna mi się wydaje :) Przyjrzałem się dziś lince - wszystko wygląda OK i zgodnie z instrukcją, jeśli już - to linka jest raczej ciut za luźna niż zbyt napięta. Naciągnąłem jak najdokładniej łańcuch, żeby wszystko było OK - i będę dalej główkował :crossy: Aha, nie tylko przy wysokich obrotach zmieniła się ta relacja obroty/prędkość, przy niskich jest tak samo - zmana jest w całym zakresie obrotów proporcjanalna. Jeszcze jakieś pomysły? -
Zmiana relacji prędkość/obroty po zmianie oleju
Adam Paweł odpowiedział(a) na Adam Paweł temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Też myślalem o usterce zegarów, ale te parametry zmieniły się po zmianie oleju albo krótko po niej. A ani wcześniej, ani później wskazania budzików się NIC nie zmianiały (wiem to na pewno, bo często zerkam na wskazówki) - była tylko ta jedna wyraźna zmiana. Zębatek nie zmianiałem, motocykl jest prawie nowy, napęd nie ma śladow zużycia. Przy Święcie nie chcę grzebać w moto - ale jutro sprawdze tę linkę sprzęgła. -
Zmiana relacji prędkość/obroty po zmianie oleju
Adam Paweł odpowiedział(a) na Adam Paweł temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Ale dzięki za wskazanie tropów :biggrin: Moc na pewno nie spadła - dobrze pamiętam, jak pojeździłem, żeby rozgrzać silnik, potem zmieniłem ten olej - i zaraz rundka próbna - i od razu poczułem, że motorek stał się zrywniejszy :D -
Zmiana relacji prędkość/obroty po zmianie oleju
Adam Paweł odpowiedział(a) na Adam Paweł temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Dzięki. Sprawdziłem - olej ma oznaczenia Jaso MA - więc jest odpowiedni. Linkę sprzęgła sprawdzę jutro, ale chyba nie może być naciągnięta - raczej poluzowana - jeśli na pczątku było OK. Ale sprawdzę. Czy są jakieś inne ewidentne objawy ślizgania się sprzęgła? Ale dodam, że na niższych biegach też obroty są zawyżone w stosunku do prędkości, w podobnym stopniu jak na wyższych biegach... To ci zagadka... -
Zmiana relacji prędkość/obroty po zmianie oleju
Adam Paweł odpowiedział(a) na Adam Paweł temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
To jest olej Valvoline SynPower SAE 10W-40 - czyli żadne cuda. Specyfikacja zgodna z instrukcją obsługi mojego moto. Po czym poznam, że się sprzęgło ślizga? Nic nie zauważyłem podejrzanego... Czym to grozi? Te 500 różnicy w obrotach mam na 5-tym, czyli ostatnim biegu, na czwartym jest jest chyba ciut mniej. -
Zmiana relacji prędkość/obroty po zmianie oleju
Adam Paweł opublikował(a) temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Witam, sezon już dawno zaczęty - i nie daje mi spokoju taka rzecz. W seszłym sezonie jeździłem na przyzwoitych olejach, a motocykl od początku miał wyczuwalną dziurę w obrotach. Późną jesienią przeszedłem na droższy olej (taki półsportowy - ale syntetyk jak poprzednie) i oto, co się stało: 1. Dźwięk bardziej warczący i chyba nieco głośniejszy 2. Zmian w rozgrzewaniu się itd. żadnych 3. Dziura w obrotach prawie zniknęła 4. Przyspiesza wyraźnie lepiej - mam odczucie, ze jest mocniejszy o 20% :buttrock: 5. Za to przy danej prędkości obroty są wyższe - i moto stal się wolniejszy :( W zeszłym roku dla potrzeb testu (który zamierzam napisać po przejechaniu ok. 20 tys. km :crossy: ) dokładnie pomierzyłem i ponotowałem te dane, a w ostatnich dniach zrobiłem to ponownie - i róznice są wyraźne: ok. 500 obrotów. Budziki raczej nie nawaliły: czuję (wiatr itd.), że przy np 8 tys. obr. moto jest wolniejszy (wg budzika dawniej jechał przy tych obrotach 110 z grosikiem, a teraz 100 z z ciut większym grosikiem - czyli spora różnica jak na mój motorek - blisko 10 km/h :D ) Umie to ktoś wyjaśnić :banghead: Przecież relacja obroty/prędkość powinna być stała - jeśli nie doszło do jakieś awarii? Ale to się wyraźnie zmieniło po wlaniu oleju, niemożliwe, żeby to był przypadek :D Dodam, że motocykl ma przejechane 6600 km, z tego 800 na tym nowym oleju - i poza tym absolutnie nic się z nim nie dzieje. Nie wiem, czy się martwić, czy na przeglądzie zmierzyć kompresję czy co... -
Luca, dlaczego w wypadku łańcucha oringowego wystarczy smarować środek (te "rolki" - jak rozumiem). Mam łańcuch oringowy właśnie i zawsze myślałem (i slyszałem), że trzeba psikać smar po bokach (między te "kółeczka" - sorry, nie znam terminologii łańcuchowej :lalag:) i tak robię, a przy okazji, siłą rozpędu troszkę na środek się dostaje smaru. Robię dobrze, czy źle? W YBR-ce tak traktowany łańcuch oringowy zapiekł się po prawie 20 tys. km, ale jeździłem tyle po deszczu, że miał chyba prawo :icon_mrgreen: Zbychu, piszesz na swojej stronie, że robisz te wszystkie modyfikacje z lenistwa - jeśli tak się teraz nazywa lenistwo - to chylę czoło przed tym grzechem :icon_biggrin:
-
Pb95 czy Pb98 - co lejecie?
Adam Paweł odpowiedział(a) na komalo temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
W tym artykule pisze, że 98 jest do silników o wysokim stopniu sprężania, np. 10:1. Ja mam 10.2:1, a w instrukcji mi pisze, że mam lać 95 oktanów lub więcej. Więc co, mam lać raczej 98? -
Kawasaki Ninja 250/300
Adam Paweł odpowiedział(a) na Vince temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Też się nad tym zastanawiałem, nad przyczynami. Mój Comet w Polsce kosztuje 17000, w Niemczech wyraźnie poniżej 12000!!). Nawet wliczając transport i opłaty, dobrych parę tys. zostaje w kieszeni. A gwarancja jest tak samo ważna we wszystkich krajach Unii. Opłaty podobno są zbliżone. Może chodzi o ilości, może Niemcy sprowadzają wiecej sztuk i mają rabat? A może po prostu, na zachodzie sprzedaje się więcej sztuk i konkurencja kosi ceny, a w Polsce ceny są windowane, żeby przy nikłej sprzedaży cokolwiek zarobić? To chyba nie jset polityka salonów, bo w pewnym artykule wyczytałem, że to zarząd np. Yamahy ustala ceny dla poszczególnych krajów, z którym potem negocjuje polski przedstawiciel Yamahy, by je obniżyć, ale negocjacje są ciężkie.- 1115 odpowiedzi
-
- ninja wtrysk FI
- kawasaki
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Kawasaki Ninja 250/300
Adam Paweł odpowiedział(a) na Vince temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Oczywiście, każdy praktycznie pojazd (mowa tu o nowym) w Stanach jest znacznie tańszy. Nawet w Dojczlandzie jest tańszy. Im biedniejszy kraj - tym produkty techniczne sa w nim droższe - taka ekonomiczna zasada, niestety.- 1115 odpowiedzi
-
- ninja wtrysk FI
- kawasaki
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Kawasaki Ninja 250/300
Adam Paweł odpowiedział(a) na Vince temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Cena? Jeśli mój Hyosung 250 kosztuje 17 tys, a gołe Yamaha YBR 250 i Honda CBF 250 ok. 16 tys. zł - to ta Ninja nie zejdzie poniżej 17 tys. Tak sądzę.- 1115 odpowiedzi
-
- ninja wtrysk FI
- kawasaki
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Wybór motocykla
Adam Paweł odpowiedział(a) na Dar temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Powiem ci ze swojego doświadczenia. Jeśli masz takie potrzeby, jak piszesz - nie kupuj na dłużej żadnej 125-tki, bo wkrótce będziesz sfrustrowany. Ja zacząłem 3 lata temu od 125 (też po motorowerach w dawnej młodości :icon_mrgreen:) i teraz bym tak nie zrobił na pewno. Ewentualne, gdybym zdobył bardzo tanią 125-tkę na parę miesiący, żeby się obyć z ruchem itd. - i sprzedać ją. 125 ccm nie pozwala się być pełnoprawnym uczestnikiem ruchu, żeby nie być spychanym do rowu na byle obwodnicy czy na wzniesieniu - musisz kręcić do bólu. Jest lekka, nieodporna na wiatr itd. Ostatnio trochę się przejechałem GS 500 i też bym go nie kupił na sam początek - za mocny i za ciężki (oczywiście już nie z dzisiejszej mojej perspektywy). Wiadomo, ze każdy swój ogonek chwali :bigrazz: - więc powiem 250 ccm. Na 10-konnej 125-tce zrobiłem 19 tys, km i to było 15 tys. za dużo. :icon_mrgreen: Po przesiadce na 29-konnego (to dużo jak na tę pojemność) i o wiele masywniejszego i cięższego Cometa 250 - poczulem się, jakbym właśnie kupił PIERWSZY MOTOCYKL. Jeżdżę nim do pracy i w krótkie pracy i jestem bardzo zadowolony :icon_mrgreen: To jest wg mnie absolutne minimum, żeby się sprawnie poruszać, a jednocześnie mieć namiastkę jazdy na motorze :bigrazz: Oczywiście zabić się na tym też można, bo takie zupełnie wolne to to nie jest... Aha, dodam, że nie mam żadnych skłonności do szaleństw, a umiejętności na tyle, żeby jechać ;) Pozdrawiam!