-
Postów
1995 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
13
Ostatnia wygrana IZO w dniu 19 Lutego
Użytkownicy przyznają IZO punkty reputacji!
O IZO
- Urodziny 03/01/1991
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Wieliczka
Metody kontaktu
-
Gadu-Gadu
3181620
-
Strona www
http://
Osobiste
-
Płeć
Mężczyzna
Ostatnie wizyty
Osiągnięcia IZO

ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie (29/46)
71
Reputacja
-
Jeśli ten zawyżony pomiar był na ciepłym, to wszystko w normie, to rozszerzalność cieplna oleju "dolała" ci te setke czy tam dwie.
-
Dłuższy amor w spoczynku powinien być dłuższy na pełnej kompresji, ale właśnie rozkminiłem że nie jest to regułą i może być tak, że dłuższy amor ma więcej skoku i siądzie tak samo i przywali w błotnik 😁 Więc żeby zrobić to jak najlepiej, to pasowało by zmierzyć ten amor w pełnej kompresji i poszukać takiego który jest te 20mm dłuższy. Albo szukać takiego samego z twardszą sprężyną. Ewentualnie wymienić sprężynę w tym na twardszą (kolega 120kg) jak patrze tak na szybko w neta to pełną charakterystykę, czyli wymiary w spoczynku, w kompresji i twardość sprężyny, to opisaną mają tylko markowe i drogie amorki. Widzę że sama sprężyna też swoje kosztuje. Pasuje chyba spytać jaki jest na to budżet zanim się zacznie doradzać amory za kilka koła 😁
-
Ciężarówki to mają poduszki pneumatyczne bo w życiu żaden amor czy resor by sam nie ogarnął takich różnic w masie 😉 Moim zdaniem nie powinno być możliwości że na pełnej kompresji tylnego zawiasu jakieś elementy się ze sobą obijają, to jest chu*owy design i tyle.
-
Zmierz u siebie średnice mocowania, i szukaj takiego żeby miał od oczka do oczka więcej o te kilka centymetrów, trzeba patrzyć co występuję w przyrodzie. I szukaj sprężyny pod swoją mase, trzeba by też ustalić mniej więcej jaką sprężyne potrzebujesz pod swoją wage. jest to do ogarnięcia przez neta, tylko musisz na spokojnie ustalić te wymiary, i twardość sprężyny, i poszukać czegoś kompatybilnego.
-
Trudności z moto po wymianie wydechu i filtra
IZO odpowiedział(a) na mati_ii temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Rozumiem że wywaliłeś ori puche na filtr i dałeś jakiś stożek ? jak masz możliwość to załóż ori puszkę i zobacz jak zareaguje, bo gaźnikowce nie lubią nawet drobnych zmian w pojemności i szczelności puszki. Inna sprawa że taki stożek to piach i syf w silniku. Ciężko stwierdzić czemu ten drugi niby jeździ dobrze. nie wiadomo do końca co i jak ma pomodzone, jak gaźniki wyregulowane, to jest wszystko jedna wielka loteria a wszystko na wszystko ma jakiś wpływ, nawet naturalne zużycie. Możesz teraz kombinować z lekkim dławieniem dolotu, manewrować dyszami i regulacjami i jeszcze trochę modlitwy przy tym nie zaszkodzi i możesz wtedy liczyć na cud że to zestroisz, i to w założeniu że wszystko jest w pełni sprawne 😁 albo wrócić najbliżej serii jak się da i cieszyć się gładką pracą silnika i normalnym spalaniem.- 3 odpowiedzi
-
Trudności z moto po wymianie wydechu i filtra
IZO odpowiedział(a) na mati_ii temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
cylinder, głowica, wydech i dolot, to musi stroić ze sobą jak instrument, albo orkiestra. Rozluźniając wydech i kombinując przy dolocie, rozstroiło się wszystko i silnik chodzi tak jak chodzi 🙂 Niestety tuning wolnossących silników, zwłaszcza takich które kręcą ponad 8 tysięcy, to często nie są łatwe rzeczy i łatwiej popsuć niż poprawić, albo dodasz 2 konie przy odcince a stracisz 5 w środkowym zakresie gdzie najczęściej jeździsz 😁.- 3 odpowiedzi
-
Xj600 Diversion wskazanie diagnostyczne obrotomierza
IZO odpowiedział(a) na kaczka dziwaczka temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Pochyliłem się nad tematem TPS w XJ600 bo mam taki sprzęt, i tam są zwykłe gaźniki i w dodatku u mnie nie ma żadnego TPS bo cholera wie po co miał by tam być 😁 I ustaliłem że na rynek UK i USA szły Xj z gaźnikami wyposażonymi w TPS. Są to gaźniki Mikuni BDST32 i były one w opcji z TPS i bez. I Faktycznie służy to do jakiegoś prostego sterowania kątem zapłonu w zależności od położenia przepustnicy. Ta serwisówka co podał Buber jest do wersji właśnie bez TPS i tam nie znajdziemy żadnych informacji, i nie znalazłem żadnej serwisówki do wersji z tps'em. Ale jest w czeluściach internetu Haynes w formie cyfrowej do XJ 600 z rynku UK i tam są jakieś konkiretne dane i wartości. TPS set-up and adjustment Note: Before carrying out TPS adjustment ensure that the engine idle speed is correct. 2 To set up to the throttle position sensor it is first necessary to switch the igniter unit to TPS set up mode. To do this, turn the ignition ON. then disconnect its wiring connector and connect it again (see illustration). If the tachometer reads 5000 rpm the TPS setting is correct and no adjustment is necessary. If the tachometer reads either 10,000 rpm or 1000 rpm the TPS should be adjusted as described below. Turn the ignition OFF. TPS resistance test 7 Using an ohmmeter set to the K oh scale, connect its probes to the blue v terminal and the black/blue wire termina resistance of 3.5 to 6.5 K ohms should shown. 8 Leave one probe connected to black/blue wire terminal and move the ot probe to the yellow wire terminal. Wf rotating the throttle grip slowly from close* fully open a resistance of to 5 ± 1.5 K of should be shown. Link do całości, prawdopodobnie zgodnej z twoją wersją motocykla. https://archive.org/stream/printermanual-yamaha-xj-600-s/yamahaxj600s_djvu.txt -
Xj600 Diversion wskazanie diagnostyczne obrotomierza
IZO odpowiedział(a) na kaczka dziwaczka temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Mam xj600n 98' do katowania i przynajmniej u mnie są zwykłe gaźniki 😁 -
Xj600 Diversion wskazanie diagnostyczne obrotomierza
IZO odpowiedział(a) na kaczka dziwaczka temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Pierwsza sprawa to próba na nowym/świeżym akumulatorze. Druga sprawa to xj 600 przecież to stary gaźnikowiec, bez szyny diagnostycznej, bez lambdy, nie ma opcji żeby to pokazywało jakie kol wiek błędy na zegarach. -
Jaki akumulator AGM vs. Li-Ion
IZO odpowiedział(a) na krzysiek_1234 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
To jest to jedno zdanie, więc nie tak sporo zostało napisane. I można to zrozumieć tak że 90% akumulatorów li-ion to sa aku lifepo, cyzli tak jak by aku lifepo zaliczały się do gałęzi li-ion. A to są dwie odrębne gałęzie. A bałagan się wziął z tego że producenci w celach marketingowych nazywają swoje aku lifepo jak li-ion. I z tego powodu jest duża szansa że większość co mówi o akumulatorach li-ion to ma na myśli tak naprawdę lifepo. Uważam że należało to jednak trochę mocniej podkreślić 😉 -
Jaki akumulator AGM vs. Li-Ion
IZO odpowiedział(a) na krzysiek_1234 temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
Padł mi drugi aku w przeciągu może 4 lat i zdecydowałem się na li-ion. I okazuje się że tak naprawdę nie robi się do motocykli akumulatorów li-ion bo są właśnie średnio odporne na wstrząsy i uszkodzenia i mogą się zajarać. Wszystkie aku które się nazywa marketingowo li-ion do motocykli to są tak naprawdę LiFePO₄ (litowo-żelazowo-fosforanowa) i to jest bezpieczna bateria która się nie zapala i która w teorii potrafi wytrzymać więcej cykli niż li-ion. Zobaczymy jak się sprawdzi. -
125 na kręcenie się po mieście
IZO odpowiedział(a) na Szelki temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Skuter będzie miał przewagę nad czymś z biegami ze świateł. Ja shadowką 125 która ma 15 koni, żeby ruszyć ze świateł tak jak byle kto na skuterze co odwinie cały gaz, to muszę albo przyjarać sprzęgło na wysokich obrotach, albo strzelić na chama ze sprzęgła. Mój sprzęt cierpi a skutery i tak wystrzeliwują pierwsze, dopiero po dystansie doganiam, ale muszę pierwsze biegi do odcinki z całym gazem ciągnąć. Jak ktoś nie jest fetyszystą jak ja takiego pałowania to jest to zwyczajnie męczące sypanie tymi biegami. -
Synchronizacja przepustnic MT-09
IZO odpowiedział(a) na wojtteek temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
sprawdź kompresję, może któryś cylinder kuleje i robi gorsze podciśnienie, zakładając że wszystko szczelne na dolocie. -
no to jak w końcu z tym samochodem jest ? W necie nie ma żadnego artykułu który by to w ogóle rozprawiał. No chyba że masz coś to się podziel bo tak to tylko rzucanie gołymi hasłami 😉 i teraz wyobraźmy sobie wystrzał z przodu przy takiej prędkości, i jak wtedy zapanoiwac nad motocyklem gdy na flaku to nawet podczas przepychania ściąga opone z felgi i płuży cały przód bez sterowności. A tutaj przykład jak wystrzał z prozdu nie wpływa na stabilność samochodu 😉 A tu przykład wystrzału tyłu I wystrzał przodu na motocyklu Jeszcze sporo takich przykładów jest które udowadniają że wystrzał z przodu wcale nie lepszy od wystrzału z tyłu.
-
Cytat z jednego z artykułów z tej strony co podajesz "The results show that the tire blowout of the front wheel on the same side as the turning direction has a great influence on the instability and yaw of the vehicle."