Skocz do zawartości

wojtek101

Forumowicze
  • Postów

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O wojtek101

  • Urodziny 12/21/1988

Osobiste

  • Motocykl
    GSX 550 EF 87r.
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    1989519

Informacje profilowe

  • Skąd
    Poznań

Osiągnięcia wojtek101

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. wojtek101

    Plany...

    Witam planuję trasę jak w temacie start z Poznania do szklarskiej poręby - pierwszy dzień następny do Pragi, trzeci dzień do Słowacji najprawdopodobniej miejscowość Wysokie Tatry czwarty dzień powrót haczymy o Wieliczkę i kopalnię soli. I tu moje pytania bo nie wiem co jak gdzie, nie mam pojęcia czy potrzebuje jakieś specjalne dokumenty do tych krajów czego mogę się spodziewać na co zwrócić uwagę. Chętnie wysłucham propozycji innej trasy chętnie nadrobię parę kilometrów żeby zobaczyć coś ciekawego, nie wiem jakich kosztów mogę się spodziewać. Ogólnie wypowiedzcie się na temat pomysłu. Może ktoś chciałby się dołączyć, trasę planuje na najwcześniej późną wiosnę, myślę że dobrze nie jechać w wakacje ze względu na ceny. Pozdrawiam
  2. Witam mam taki sam problem w moim GSX 550 ef z 87r poprzedni właściciel grzebał w gaźnikach przy poziomie paliwka i od tej pory moto jedzie max 140 km\h kręci się do ok 6500 rpm czy możeci mi powiedzieć jaki poziom powinien być u mnie i jeszcze jedna prośba opisać jak zmierzyć to od korpusu np sówmiarką czy jakoś wydaje mi się że takim pomiarem wyjdzie mi dokładniej pozdrawiam
  3. Nie wiem czy to fachowy sposób ale wydaje mi się że wystarczy połorzyć tarczę np na lusterko i powinno to być widoczne
  4. Witam mam zuzię gsx 550 ef 87 roku ostatnio skakałem sobie biegami bez sprzęgła ale nie przekraczałem 4tyś nie wiem czy to bezpieczne dla takich maszyn?? Wiem że nowe motocykle radzą sobie z tym bez problemu a jak to wygląda w waszych ogierach??
  5. Powiadasz nie wychodził z garażu ale gdy przyjdzie zima i warunki nie bardzo są za tym aby latać to aż ciągnie żeby coś rozebrać dzięki za pomoc pozdro na pewno się za to wezmę. jeszcze jedno pytanko czy mnie się wydaje czy mi łańcuch się napiął przy wyższej temp otoczenia??
  6. Witam mam pytanko pare razy na forum spotkałem się z wypowiedziami na temat GSX 550 EF iż należy w nich od czasu do czasu przesmarować łożyska na ramie ok :biggrin: Gdzie, jak, ale mamo o co chodzi :? Mam taki malutki koreczek w ramie na połączeniu wahacza z resztą i czy to jest to miejsce jeśli tak to czy smar do łańcucha jest ok??
  7. Witam mam ten sam problem. Śmigam GSX 550 ef z 87 roku moto chodziło równo wszystko było ok z tym że tak jak pisaliście gaźniki miałem rozregulowane a poziom tak poryty że kręcił mi tylko do 6000 wymieniłem świece i kręcił do 6500 no ale chodził równo po nagrzaniu miał 1400 obr. Wyregulowałem zaworki i się stało z jednego wydechu leci mi nie fajny niebieski dym ,a mój cudowny bzyk przerywa puszcze manetkę gaśnie i w ogóle jakiś bez ducha :D Podejrzewam jednak że to przewody bo jak go odpaliłem i zdjąłem jedną fajkę poszła piękna iskra na ramę. Zastanawiam się też czy to może być motyw z kapą zaworową podobno uszczelkę należy przykleić czarnym sylikonem ale ja się o tym dowiedziałem po robocie, czy jest możliwe lewe powietrze z kapy zaworowej?? Narazie stawiam na przewody dziś idę je robić. Co w ogóle oznacza niebieskawy dym?? i czy jest możliwość że regulacja zaworów mogła tak popieprzyć wszystko??
  8. Witam. Po pierwsze i najważniejsze silnik szeregowy prądu stałego prościej np rozrusznik nie powinien chodzić bez obciążenia bo zrobisz mu kuku. Druga sprawa to co pisali koledzy najlepiej odpal jakieś autko weź przewody podepnij do akumy i spróbuj zakręcić, nie sądzę aby przekaźnik był uszkodzony bo bez obciążenia kręci co jedynie faktycznie mogą być spadki napięć na stykach. Zerknij w jakim są stanie jak brudne to kup jakiś środek do czyszczenia styków ok 5 zł ;) Co do uszkodzenia rozrusznika to można raczej wykluczyć w końcu z tego co pisałaś ten przewód wystarczyło poruszyć więc w rozrusznik za bardzo nie ingerowano. Stawiam na akume, jak nie masz innego źródła a masz jakiś miernik to zmontuj wszystko i zobacz napięcie na akumie zakręć rozrusznikiem znaczy symuluj kręcenie :P i jeżeli masz dużą różnicę to leć po akumulator jeżeli bardzo bardzo małą albo wcale to coś z przekaźnikiem. Aha nagnij prawo i zrób to na zgaszonych światłach hehe :D Pozdrawiam i powodzenia
  9. Witam zastanawiam się o co chodzi że luz zaworowy jest od... do...??? W moim gsx luz wynosi od 0,08 do 0,13mm co daje 0,05 różnicy Wydaje mi się że to będzie coś kosztem czegoś np. zawory później będą pukać ale moc będzie mniejsza i jeżeli ja mam luz zaworowy taki sam w zaworach ssących i wydechowych to słyszałem że najlepiej ssące ustawić na 0,13 a wylotowe na 0,08 wiadomo ze względu różnicy temperatur. Co o tym myślicie
  10. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy Tam masz wszystko jak na dłoni (obrazek) Pozdrawiam
  11. Witam nie wiem czy o to Ci chodziło ale jak masz zarejestrowane moto i posiadasz do niej nowy dowód rejestracyjny tzn. ten w którym nie ma numerów silnika to myślę że po prostu możesz go wymienić w końcu silnik został uważany za część wymienną. Nie wiem jak ma się sprawa gdy zastępujesz jeden model innym ,ale czy ktoś musi o tym wiedzieć??? W sumie to chyba taką zmianę trzeba by było gdzieś zatwierdzić jakiś przegląd może byś musiał pogadać z kimś kto np. buduje trajki w końcu oni robią to od podstaw kiedyś jeden taki mówił że jedzie z tym do warszawy i tam to "testują" no i zatwiardzają lub nie, pewnie tak by miało być w Twoim przypadku. Ja bym na twoim miejscu wymienił i latał mało prawdopodobne żeby były z tego problemy. Pozdrawiam
  12. + 1,20 = 2645,80 Jak nie pomogę jak pomogę... w końcu kiedyś i ja mogę potrzebować pomocy
  13. Witam jestem nowym forumowiczem motocykle pokochałem od kąd ojciec w 6 podstawówce kupił mi simsonka teraz mam 19 lat uczę się w technikum w weekendy pracuje. Niestety moi rodzice są mega turbo przeciwni takim sztańskim konstrukcjom jak motory (mimo że miałem simsonka) tak że na ich wsparcie finansowe nie mam co liczyć a biorąc pod uwagę że się jeszcze ucze słabiutko u mnie z kasą ledwie uzbierałem na gsx z 87 roku (jeszcze spłacam bratowy kredyt) mówiąc krótko nie stać mnie na serwis czy nawet mechanika dlatego chciałbym jak najwięcej zrobić samemu. I tutaj jest haczyk nie za bardzo znam się na mechanice co oczywiście nie oznacza że się boje kluczy śrubokrętów itd. tutaj moje pytanie Jakie świece, jaki olej wiem że 10w-40 półsyntetyk z tym że nie mam pojęcia czy może to być jakiś najtańszy czy jest jakiś preferowany, nie wiem jak rozpoznać czy napęd jest już do wymiany w sumie to nic nie wiem o eksploatacji tego modelu. Jest jeszcze jedno, jadę sobie odkręcam manetkę a on mi się max do ok 7000rpm kręci wykluczam zapłon bo na biegu jałowym spokojnie do 9000rpm sprzedający powiedział że to gaźniki ile w tym prawdy nie wiem. Poza tym jak silnik się rozgrzeje ciężko czasem wrzucić luz podczas postoju gdy motocykl jest w ruchu nie mam problemu. No i jeszcze zawory robią delikatne stuku puku. Wiem że wielu może rozbawić moja prośba ale jakby mi ktoś krok po kroku opisał jak wyregulować zawory co zrobić z tym luzem i ogólnie odpowiedzieć na pytanka będę bardzo wdzięczny gdyż narazie moja zuza stoi w garażu i czeka aż przy niej przysiądę albo aż spłacę sianko i uzbieram na kogoś kto nad nią usiądzie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...