Skocz do zawartości

Łukasz Z

Forumowicze
  • Postów

    120
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Łukasz Z

  • Urodziny 03/03/1983

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Wołomin

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Osiągnięcia Łukasz Z

NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader (13/46)

0

Reputacja

  1. Możliwe że tłoczek pompy nie cofa się do końca. Czy robiłeś coś z klamką? Często akcesoryjne klamki są niedokładnie wykonane i naciskają delikatnie na tłoczek przez cały czas. Przez to płyn nie może cofać się do zbiorniczka i mamy taki efekt. Generalnie masz problem z powrotem płynu do zbiorniczka. Odkręć klamkę i sprawdź czy w pozycji zwolnionej nie wciska tłoczka.
  2. Nie słychać tu żadnej awarii mechanicznej. Po prostu silnik dusi się odbija do tyłu i słychać stuknięcie wolnego koła i przekładni rozrusznika. Trzeba wyregulować gaźniki wymienić świece oraz przyjrzeć się przewodom i fajkom. Ewentualnie może wystarczyć po prostu odrobinę podnieść obroty biegu jałowego bo wydaje mi się że są za niskie.
  3. Wymień tylko uszczelniacze i jeździj dalej. Nie pchaj się w remonty głowicy. Podejrzewam że i tak większość oleju ten silni pobierał przez układ tłok-cylinder. Kompresja może być prawidłowa a olej bierze. To dość częsty przypadek.Trudno znaleźć zakład który dobrze robi głowice motocyklowe.
  4. Motul zmienił etykiety. http://www.motul.com/pl/pl/news/1908
  5. Pamiętaj tylko aby bardzo dokładnie wyczyścić rowki uszczelniaczy. Zbiera sie tam taki jasny twardy syf (tlenek aluminium, zestalony smar itp.) Trzeba wygiąć sobie np. ze śrubokrętu taki haczyk odpowiedniej szerokości i dokładnie to wyskrobać. Jest z tym trochę zabawy 12 tłoczków po 2 uszczelniacze. Ewentualnie tak jak ci wcześniej pisali można wymienić zaciski na dwu tłoczkowe, tam ten problem nie występuje.
  6. Miękki hamulec, niska klamka to bardzo częsty problem sześcio tłoczkowych zacisków Tokico. Stosowany w GSXR, TLr, Hayabusa, Zxr12 i inne. Problemem w tych zaciskach po pewnym przebiegu są tłoczki chodzące z różnym oporem. Przez co jedne chodzą w większym zakresie inne w mniejszym. Cęsto powoduje to łukowate wygięcie klocków, w środku zurzyte bardzej na brzegach mniej. Które to klocki sprężynuja wykorzystując nam skok pompki. Przez to w nowych modelach sześciotłoczkowych zacisków mamy więcej niż dwa klocki na zacisk. Pomaga wymiana uszczelniaczy w zaciskach i bardzo dokładne czyszczenie tłoczków i rowków uszczelniaczy. Po tym trzba niestety zamontować nowe proste klocki. Sprawne zaciski działaja nawet z pompką 1/2cala (sprawdzone).
  7. Dokładnie. Możesz podłączyć ją bezpośredni po stacyjce, ewentualnie przekaźnik i bedzie chodziło. Pod warunkiem że zaworki w gaźnikach są w nienagannym stanie. Inaczej jak postoi trochę z prądem na pompie gaźniki zaczną przelewać. Po to właśnie jest sterownik, który odcina prąd jak silnik jest zatrzymany.
  8. Elektryczna pompa paliwa do gaźników, to w większości przypadków elektromagnetyczna pompa przeponowa. Pompuje ciśnieni około 0.3-0,4 Bar. I wyłącza sie po spadku ciśnienia znowu podpompowuje i tak w koło. Można ją podłączyć bezpośredni po stacyjce. Choć często jest dodatkowy sterownik, który podaje prąd tylko gdy silnik się obraca. Regulator ciśnienia jest wewnątrz pompy.
  9. Zmień olej na 15w50 i jeździj, powinien trochę mniej łykać. Tanio tego nie naprawisz, wymiana uszczelniaczy nie wilele pomorze. Wymiana samych pierścieni też. Powinno się wymienić kompletne tłoki + szlif. A to jest raczej nie opłacalne chyba że bardzo kochasz ten motocykl. Ewentualnie można kupić używane cylindry z tłokami w dobrym stanie. Próba olejowa nie wiele powie bo często jest tak że kompresja jest a olej bierze.
  10. Można to zrobić na HeliColi ale trzeba mieć trochę wprawy i praktyki w gwintowaniu i wkręcaniu spręzynek. Potem na uchylonych zaworach wydmuchać opiłki. Na wkręcenie tulejki w japończykach nie zawsze jest miejsce. Można przy tym uszkodzić gniazdo zaworowe. Można też przegwintować na świecę 12mm i dobrać świecę o identycznej wartości cieplnej.
  11. Kx 500 kolegi z przed kilku lat. Pęknięty tłok przy wysokich obrotach. http://www.bikepics.com/pictures/753057/ http://www.bikepics.com/pictures/753055/
  12. Silnik Suzuki TL 1000 jaki trafił do mnie w zeszłym roku. Prawdopodobnie zaczęło się od pęknięcia tłoka. Rzecz się działa na drugim biegu w okolicach odcięcia. Nawet koła zębate w skrzyni były uszkodzone. O dziwo nie było dziury w karterach. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a4e75bb024944286.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8200aaa4fd1ee5c8.html
  13. Ja jak miałem taki problem to moczyłem tłok kilka dni w nafcie itp. Oraz podgrzewałem tłok opalarką od środka i po kawałku udało się je wyjąć. Chłodząc tłok zadziałałeś w przeciwnym kierunku tzn. tłok zacisnął pierścienie. Pod wpływem temperatury aluminium rozszerza sie bardziej niz żeliwo i stal.
  14. A ja bym poczekał aż będzie ciepło i przegonił sprzęt. Przepalanie motocykle w zimę bez przejażdżki nie ma sensu i w starszych motocyklach powoduje właśnie problemy z ponownym uruchomieniem.
  15. Kup silnik, oddaj stary w rozliczeniu. Wał w twoim silniku nie nadaje sie do naprawy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...