
Tomek_mistrz:D
Forumowicze-
Postów
189 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O Tomek_mistrz:D
- Urodziny 09/08/1991
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Skąd
Olsztyn
Osobiste
-
Motocykl
Husqvarna TE 450
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Osiągnięcia Tomek_mistrz:D

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin (14/46)
0
Reputacja
-
Co sądzicie o WR 400 f ? Wady i koszty utrzymania
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na MaciekV temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
A ja Ci powiem kolego, żebyś w Twoim budżecie rozejrzał się za Husqą WR 250/300. W tej samej cenie co exc będzie jakieś 4-5 lat młodsza, a fura jest po prostu nie do zajechania :) Ceny części oryginalnych do niej śmiesznie tanie ( np. zestaw naprawczy pompy wody - 1,80zł, króciec ssący - 24zł ), w większości przypadków zamienniki wychodzą dużo drożej. Do tego wszystko dostępne w tydzień. Zamienników również jest cała masa. Silnik rewelacja, Bardzo elastyczny i mega mocny dół ( WR 250 jedzie dołem jak EXC 300 - porównując roczniki 2010 ). Poza tym, że wibrator niezły, to ja byłem zachwycony z tego sprzęta. Na jesieni go sprzedałem, bo będę teraz kupował nową TE 310. -
Husqvarna te 450 ie
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na Richi temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Oryginalne części dostępne w tydzień i z reguły tańsze od zamienników. Z dealerów polecam Sikorski Olsztyn www.husqmoto.pl lub bezpośrednio od importera Moto-Mleczek. Kiedyś zawsze kupowałem u Mleczka, ale od ubiegłego roku jak Sikorski otworzył to u niego wychodzi taniej. Zycha omijać szerokim łukiem, bo idzie sobie nerwów napsuć. Wszystkie graty eksploatacyjne dostaniesz z zamiennika, więc typowe sklepy motoryzacyjne, typu Olek Motocykle, itp. Jedynie z częściami używanymi czasami trzeba chwilę dłużej poszukać, bo nie ma Husek tak dużo w Polsce jak KTM'ow czy Yamah. Miałem taką TE 450 2005 przez 3 lata i super sprzęt. Teraz mam Husqę WR 250 2010 i do tego to w ogóle oryginalne części mega tanie. Nawet śruby, sworznie itp kupuje u dealera a nie w hurtowni :) -
TE 540,czy warto???
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na Pablo78 temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Miałem TE 450 2005 prawie 3 sezony. Miałem okazję porównać do EXC 450 i 525 na RFS'ie i zdecydowanie bliżej jej do 525 niż do exc 450, które wydawało mi się jakieś mocno ugrzecznione w porównaniu do TE. Wszystkie 3 sprzęty były na Akrapie, więc w miarę miarodajne porównanie. 510 myślę, że solidnie zapiernicza. Z racji gaźnika 41mm Husqa trochę więcej paliwka spala od KTM. Części nowe do Husqi oryginalne są bardzo tanie, z reguły tańsze od zamienników - czas oczekiwania do 7dni. Używek też jest sporo do dostania ( ja zawsze wszystko znalazłem w PL jak potrzebowałem - m.in dekle, skrzynię, itp), ale na pewno trzeba się dużo mocniej naszukać niż do KTM czy Jadźki, do których części leżą na tacy. Serwis bardzo podobny częstotliwościowo jak w RFS'ie. Na plus mega prosta obsługa. Zawory na płytkach, ale wymiana płytek zajmuje maks 30min ( nie ma potrzeby ściągania wałków ), do tego luzy bardzo powoli się kasują. U mnie przez 3 sezony wymieniłem 2 płytki. Z wad i bolączek modelu, to do rocznika 2005 zdarzały się pęknięcia kartera w okolicy kopniaka - była to wada fabryczna poprawiona w 2006r. Nie jest to jednak ogromny problem, bo rozrusznik działa rewelacyjnie i rozładować aku to wręcz trzeba potrafić :) Generalnie moim zdaniem i TE 510 i EXC 525 to super enduraki. Ja się skusiłem na Husqę 3 lata temu ze względu na stosunek cena/jakość i nabrałem dużo zaufania do tej marki. Sprzęt z betonu, nie do zdarcia. Prostota budowy i serwisu w każdym celu. Do tego sprzęt mocny i bezkompromisowy, dobrze zawieszony i wyposażony, a cena wręcz śmieszna w porównaniu do KTM. -
Co wybrać exc350 czy te310
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na grucha87 temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Nowe KTM'y już nie są tak pancerne jak te z lat 2000-2007 na silnikach RFS. A, że jest ich dużo to kwestia marketingu i popularności. Zawodnik zawsze wybiera to, do czego najwięcej akcesoriów, itp. Musisz się przejechać na Husce i KTM'ie i ocenić. TE 310 jest coraz więcej, zbierają coraz lepsze opinie. No i silnik na rocznik 2013 jest aż 20% mocniejszy od 2012 :) Musisz poprosić dealera o jazdę testową, na pewno nie odmówią. Dla mnie jedyna zaleta KTM'a to trochę nowocześniejszy design. Na plus dla Husqi ceny oryginalnych części i podejście dealera do klienta. Reszta, typu sposób oddawania mocy, praca zawieszeń, to już subiektywna opinia i każdy musi dopasować do siebie. No i cena sporo się różni. Do tego na Husqę masz 2 lata gwarancji, a na KTM'a tylko rozruchową z tego co wiem. -
Co kupić, wybrać ?!
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na żubr temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Husqvarna daje normalnie 2 lata gwarancji, nie to, co KTM, że tylko rozruchowa ;) -
Wszystko o DRZ 400
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na mbk temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Kumpel ma mikuniego z DRZ'a S z 2007r z przebiegiem 6tyś mil. Za 300zł odda, czyściutki wygłaskany. Zdjęty, bo DRZ dostał Keihina FCR'a. Nastawy fabryczne, nigdy nie zmieniane. Jakby co to pisz na gg: 6967858 lub na pw. -
Wszystko o DRZ 400
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na mbk temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Też bym brał 525 na Twoim miejscu. Kuloodporne sprzęty, duży moment obrotowy. Do drz nie ma co porównywać za bardzo. A co do tych zaworów na śrubki to ja nie wiem czy to taka zaleta. Fakt, nic to nie kosztuje, bo nie ma konieczności kupowania płytek, ale za to trzeba sporo częściej regulować i jest to dosyć upierdliwe, bo chwilę czasu jednak zajmuje, min przez konieczność demontażu chłodnic. -
Husaberg-ktoś ma ,lub coś o tej marce wie?
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na Doktor temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Dokładnie, dołożenie 2tyś zł i całe moto świeże? Mało realna sprawa. Na sam silnik: tłok, korba, zawory, łańcuszek, łożyska wału, łożyska balansera, komplet uszczelek, świeca to już wyjdzie ze 2 tysiaki. Do tego napęd 500zł, komplet dobrych opon 400-500zł, do tego łożyska w kiwaczce/wahaczu/kołach i z tych 2 tyś zrobi się 4tyś. Aczkolwiek moim zdaniem to jest bardzo dobre podejście. Trzeba tylko znaleźć dobrą bazę, w odpowiedniej cenie i solidnie wyremontować. Później pozostaje już tylko upalać :) -
Husaberg-ktoś ma ,lub coś o tej marce wie?
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na Doktor temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Jak dla mnie jeżeli enduro 4T używane to tylko KTM, Husqvarna, Husaberg i Honda. Wszystkie na sprawdzonych idiotoodpornych patentach, typu łańcuszki rolkowe, wałki rozrządu na łożyskach, itp. Yamaha czy Suzuki to dużo większe ryzyko, u mnie w mieście akurat się sprawdziły. Zarówno WR 400 jak i RMZ 250 po zakupie i zwaleniu głowicy okazało się, że ma ją do wymiany. Do tego Yamaha ma zgrzewane koła zębate do wałków rozrządu i przy jakiejkolwiek akcji z zaworem wałek rozrządu z reguły jest do wyrzucenia, bo zębatka się przestawia. 5 zaworów - dodatkowe koszta, dodatkowe problemy, ot tak z czapki nie urywa się niemal zawsze środkowy ssący, coś w tym jest. Niemniej jednak jak się kupuje Yamahę nową i serwisuje się na czas, to rzeczywiście kuloodporne sprzęty. Problem się pojawia jak ktoś zaniedba. Ja osobiście jestem zwolennikiem Husqvarny. Za o wiele mniejsze pieniądze dostajemy bardzo przemyślany motocykl, który moim zdaniem, nie ustępuje niemal niczym KTM'owi. Do tego jest baaardzo przyjazny w serwisie, wszystko przemyślane, żeby było jak najłatwiej serwisować, np: uszczelki wielorazowego użytku pod pokrywami, wymiana płytek zaworowych zajmuje kilka min (nie ma konieczności zwalania wałków rozrządu, a luzy u mnie się nie zmieniły od 2 sezonów, gdzie znajomi w swoich RFS'ach średnio 4-5 razy w sezonie muszą regulować zawory), gaźnik keihin fcr 41mm z ciepłym ssaniem (dzięki temu kopniak jest zupełnie zbędny, nawet po grubym zalaniu) już w 450, gdzie KTM nie oferował tego nawet w 525, zawieszeniowo moim zdaniem również in plus dla HQV, szczególnie tylni zawias ( nie jestem zwolennikiem pracy PDS'a). Jedynie dostęp do używanych części jest gorszy. Po przejęciu przez BMW części oryginalne są naprawdę tanie, do tego prawie wszystko już idzie dostać w zamienniku, nawet korbę i zawory ;) Do tego ostatnie wyniki pokazują, że nowe produkcje ludzi z Husqvarny potrafią być lepsze niż speców z Matighofen, np nowa TE 250/310. A co do tego czym jeżdżą zawodnicy - jeżdżą właśnie tym, co jest najbardziej popularne. Ich maszyny mają mało wspólnego z seryjnymi sprzętami i właśnie dlatego biorą KTM - bo jest do niego całe multum części tuningowych. Żeby nie było, że jestem jakimś przeciwnikiem KTM - nic z tych rzeczy. Uważam je za świetne motocykle. Po prostu nie lubię przepłacać ;) Bo KTM'y, szczególnie na RFS'ie trzymają jak dla mnie chore ceny na rynku wtórnym ;) Nowsze, które świetnie jeżdżą, ale borykają się z kilkoma wadami w silniku już drastycznie gorzej trzymają cenę. Pozdr -
Wszystko o DRZ 400
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na mbk temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Rocznik 2001 i rzeczywiście niezłe zamieszanie z tymi chłodnicami. Kupił znajomy od E z 2005 i chłodnica nie pasowała, bo jego była na 2 węże, a ta z 2005 na 3 węże. W takim razie zasugerowaliśmy się ilością węży i wymieniliśmy tą chłodnicę na chłodnicę od S/SM. Tutaj kolejny problem, a mianowicie średnica wyjść na węże, która w chłodnicy od S jest wyraźnie większa niż w jego E. Na szczęście jednak po podgrzaniu węży i przy lekkiej sile perswazji udało nam się założyć i DRZ śmiga. -
Wszystko o DRZ 400
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na mbk temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Chłopaki, dekiel i chłodnica zakupione, także z mojej strony już nieaktualne jakby co :smile: Swoją drogą cenią się strasznie używane części do DRZ, do swojej Huski używane graty z reguły udaje się nabyć sporo taniej :smile: -
Wszystko o DRZ 400
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na mbk temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź :smile: W takim razie jakby ktoś miał to poszukuję lewej chłodnicy do wersji E (może być delikatnie podgięta, aby była w 100% szczelna) oraz pokrywy alternatora. Jakby ktoś miał to prosiłbym o info :smile: -
Wszystko o DRZ 400
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na mbk temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Witam Panowie Mam takie szybkie pytanie: czy chłodnice w wersji S i E są takie same? Konkretniej chodzi mi o chłodnice lewą (tą bez korka), ponieważ kumpel w swoim DRZ E swoją przedziurawił i pogiął, a na rynku wtórnym jest dużo większy wybór chłodnic od S i SM. To samo pytanie mam odnośnie pokrywy alternatora: czy w S/SM i E są takie same? Z góry dzięki za odpowiedź :icon_exclaim: Pozdr -
Wszystko o DRZ 400
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na mbk temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
Możemy w sumie zmienić preferencje, ale jak zdecydujemy się tam lecieć to raczej terenem, a nie polnymi drogami:) -
Wszystko o DRZ 400
Tomek_mistrz:D odpowiedział(a) na mbk temat w Enduro/Motocross/Supermoto/Trial/Quad
A to fajnie się składa, bo w sobote lecę z kumplami terenem do Stawigudy. Co prawda w pierwszą mańkę lecimy po linii Jonkowo-Unieszewo-Stawiguda, ale powrót możemy zaliczyć przez Ruś, bo widać, że chyba całkiem fajna miejscówka. Jakbyś też miał być tam w sobotę to wal na PW, jakoś się ustawimy :smile: