-
Postów
109 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O gregor7903
- Urodziny 03/28/1979
Osobiste
-
Motocykl
m-72 1959 remont, k-650
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Gadu-Gadu
2589089
-
Strona www
http://
Informacje profilowe
-
Skąd
Gdynia
Osiągnięcia gregor7903

NOWICJUSZ - podawacz śrubek (12/46)
0
Reputacja
-
regulator elektroniczny 6V
gregor7903 odpowiedział(a) na gregor7903 temat w Mechanika Motocykli Weteran
Witam właśnie do tej firmy napisałem ale bez odzewu. Proszę o jakieś opinie na temat tego regulatora, dziękuje Grzegorz. -
Witam wszystkich i zwracam się z pytaniem o namiary na firmę która montuje elektroniczne regulatory napięcia 6V w oryginalne obudowy-chodzi o m-72. Wszystkich którzy z takiej oferty korzystali proszę o opinie i z góry dziekuje Grzegorz.
-
Witam. Myślę ze sugestia o samodzielnym malowaniu jest jak najbardziej trafna. Większość lakierników samochodowych nie chcę słyszeć o lakierowaniu motocykla (chyba że za duże pieniądze) bo trzeba w to włożyć dużo czasu, szczególnie w demontaż, przydotowanie itd. W samochodach są większe powierzchnie i łatwiej je przygotować. Ceny za element smochodowy oscylują w granicach 300 zł więc nie wiadomo jak oszacować koszt malowania motocykla gdzie trudno "obliczyć" powierzchnię i wycenić robotę. Do wystarczającego pomalowania motocykla nie trzeba specjalnie drogiego sprzętu i sprężarka za 300 zł plus pistolet za 100 wystarczy. Mozesz użyć lakieru renowacyjnego Autorenolak plus korektor (tańsza opcja), lecz droższy lakier akrylowy jest jednak wydajniejszy i całkiem przyjemny w malowaniu. Poszperaj w necie żeby trochę się douczyć, a napewno dasz sobię radę. Na poczatek odradzam lakier wojskowy khaki bo możesz zrazić się do malowania gdyż nitro ma swoje kaprysy. Pytaj w razie wątpliwości, a pomożemy przywrócic rusłana do godnego wyglądu. Pozdrawiam.
-
Regulacja gaźników K65 (Dniepr mt11)
gregor7903 odpowiedział(a) na bakczysaraj temat w Mechanika Motocykli Weteran
Zgadzam się z tym że części ukraińskie są marnej jakości. Powielamy zapewne temat ale należy powtarzać szczególnie młodym adeptom radzieckiej techniki, że nowe nie znaczy dobre. Ja sam remontując k-650 które miało 12 tys. km przebiegu (ponieważ rozkręciła sie w nim stopa korbowodu i ktoś odstawil go na jakieś 20 lat do szopy) do nowych cylindrów załozyłem stare oryginalne tłoki. Stan ich był prawie idealny i nie myślałem nawet o ich wymianie. Zrobiłem tylko mały experyment, mianowicie tokarz poszerzył w nich rowki na pierścienie tak żeby weszły od emki lub kaśki. Pierścienie miałem polskie bdb jakości i po to była ta przeróbka. Sprzęt chodzi idealnie, sprężanie bdb mimo starszego typu tłoków. Reasumując - jeżeli mamy dostęp do starej produkcji to jest dobrze. Jeżeli nie to zostają patenty maluch-polonez itp. Pozdrawiam. -
Regulacja gaźników K65 (Dniepr mt11)
gregor7903 odpowiedział(a) na bakczysaraj temat w Mechanika Motocykli Weteran
Witam, smarowanie gładzi cylindrów w Dnieprze realizowane jest przez rozbryzg oleju i mgłę olejową a tylko smarowanie panewek jest ciśnieniowe (film olejowy). Jeżeli składasz moto i układ tłok-cylinder jest ukraiński i obecnie produkowany, to nastaw się na niepowodzenie. Już widzisz różne pasowania a w czasie pracy tłoki puchną i mogą się przycierać. Wygrzewanie ich też nie pomaga. Proponuje zastanowić się nad tłokami z Almotu do tych cylindrów bo szkoda je zniszczyć. Powodzenia. -
Regulacja gaźników K65 (Dniepr mt11)
gregor7903 odpowiedział(a) na bakczysaraj temat w Mechanika Motocykli Weteran
"Prawy miał prawo mocniej sie nagrzac na wolnych obrotach. Prawy ma smarowanie rozbryzgowe a lewy wymuszone. Na szybszych obrotach podczas jazdy bedzie normalnie" Chyba kolega Puzel nie wie jaszcze wielu rzeczy. Od kiedy to w górnozaworowym silniku Dniepra jest wymuszone smarowanie lewego cylindra? Luz zaworowy "na zero" to dobre rozwiązanie. Ustawiaj tak aby nie było wyczuwalnego luzu miedzy dźwigienką zaworową a trzonkiem, ale laska popychacza swobodnie sie obracała. Pozdrawiam. -
Olej w amortyzatorach w rusku
gregor7903 odpowiedział(a) na Puzel temat w Mechanika Motocykli Weteran
Witam wg książki "Ciężkie motocykle radzieckie" - przednia goleń - 0,13l zalecany silnikowy 15W40 - tylny amortyzator - 0,07l w k-750 i 650 - 0,10l dniepr i ural. Tylne amorki napełniałem olejem hydraulicznym stosowanym w maszynach rolniczych. Coś pomiędzy żadkim amortyzatorowym i gęstym przekładniowym. Wg mojej oceny efekt bdb. Niestety przód był na nim za miękki nawet w solówce. Zalałem Superolem CB50 do diesla. Przy braku luzów, nowych sprężynach i uszczelniaczach efekt bdb. Trzeba chyba doświadczalnie to dobrać do każdego gustu i nie słuchać porad o simsonach i innych motorowerach. -
Problem z ładowaniem Jawa 175 '60
gregor7903 odpowiedział(a) na crovaxus temat w Mechanika Motocykli Weteran
Witam , może prąnica po długim czasie od ostatniego użytkowania utraciła magnetyzn szczątkowy i teraz są problemy ze wzbudzeniem. Przy regulatorze mechanicznym można na chwilę zewrzeć zworę wyłacznika samoczynnego żeby przywrócić magnetyzm. Przy elektroniku możesz dołaczyć na chwilę plus do przewodu wzbudzenia w stojania prądnicy. (Chyba że masz plus na masie to odwrotnie jak dobrze pamiętam w Jawach różnych rocznikowo bywało tak i tak). Operacje tą wykonaj przy odłączonym regulatorze bo elektroniczne nie wybaczają błedów i może zostać uszkodzony. Pozdrawiam. -
Witam kolegę i proponuję sprawdzić poziom paliwa ponieważ raczej na bank po produkcji i montażu gaźnika w fabryce nikt tego nie ustawia. Szcegulnie w Uralu gdzie gaźniki nie sa całkiem poziomo jest to istotne. O ustawianiu poziomu było na forum. Gaźniki k-68 to dobry wyrób i powinieneś być z nich zadowolony ale w przypadku maszyny nieużywanej i niesprawdzonej jest jeszcze masa innych przyczyn takiego zachowania się silnika. Przedmówcy mają racje: (zastały się pierscienie, problem z układem zapłonowym, luzami zaworowymi, obcym powietrzem, słabym stopniem sprężania) wszystko to musisz sprawdzić. Do kolegi Wojt@s,a : zbyt duży luz nie powoduje niedomykania się zaworu! Powoduje to zbyt mały luz. Zbyt duzy luz na ssącym to słabe napełnianie cylindra przy suwie ssania i oczywiscie stukanie. Proponuję doczytać przed poradą innemu koledze. Pozdrawiam.
-
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=...R&h=DNEPR&m=650 Tutaj jest katalog świec do większości motocykli-niestety do Avo nie ma. Myślę że świeca zalecana do boxerów sprawdzi się także w Simsonie.
-
instalacja elektryczna Dniepr
gregor7903 odpowiedział(a) na kacha46 temat w Mechanika Motocykli Weteran
Witam, przy instalacji 12V w rusach polecam wstawienie przekaźnika celem odciążenia styków stacyjki. Koszt kilka złotych a cały prąd jaki płynie przez stacyjkę przejmuje przekaźnik, stacyjka steruję tylko jego cewką . Wiekszość standardowych przekaźników to elementy zwierno-rozwierne więc śmiało można je także zastosować do zasilania swiateł jako przełącznik długie-krótkie. Wymiary są tak małe, że mieści się w lampie. Patent sprawdzony w k-650 z altkiem z Tico. Pozdrawiam Grzegorz. -
wkład optyczny lampy do M72
gregor7903 odpowiedział(a) na manias temat w Mechanika Motocykli Weteran
Dobra rada. Wkłady z prawie każdego samochodu radzieckiego pasują do motocykla. Może być tylko problem z żarowką pozycyjną bo w autach były one w oddzielnych lampach często razem z kierunkami. Akurat mam taki jeden na H4, w którym można nawiercić otwór na pozycję i bedzie pasował-sprawdzone. Mam takze kilka na żarówki 6V z symetrycznymi szkłami. Odpowiem na GG. Pozdrawiam. -
prosba z silnikiem WSK 125
gregor7903 odpowiedział(a) na superbike temat w Mechanika Motocykli Weteran
Jeżeli chcesz piaskować aluminiowe elementy to ja osobiście odradzam. Można je szkiełkować granulatem szklanym. Piasek otwiera mikropory w aluminium i późniejsze zabrudzenia są nie do usunięcia. Lakier można usunąć środkami chemicznymi dostepnymi w sklepach lakierniczych lecz doczytaj lub dopytaj czy nie reagują z aluminium. Bywa że elementy silników malowane są proszkowo i wtedy trudno jest usunąć tą powłokę. -
prosba z silnikiem WSK 125
gregor7903 odpowiedział(a) na superbike temat w Mechanika Motocykli Weteran
Witam, kolego nie dziwię Ci się że jesteś zdesperowany sytuacją, że motocykl stoi w garażu, lecz silnik z wski najlepiej jednak pasuje do niej samej. Nie mam mozlwości pomiaru więc nie pomogę choć bym chciał. Zobacz najpierw czy zębatka napędowa jest po tej samej stronie co w oryginale, jak rozwiązać sprawę tłumika który napewno jest inny. W dwusuwie sprawa pojemności tłumika jest ważna. Zrobisz jak zechcesz ale napotkasz pewnie wiele trudności a efekt może być niezadawalajacy. Pozdrawiam Grzegorz. -
Rozgrzane kolanko do czerwoności w URALU
gregor7903 odpowiedział(a) na WIETO temat w Mechanika Motocykli Weteran
Witam wszystkich po długiej przerwie. Miałem kiedyś taki przypadek w k-750 , że wadliwy wałek rozrządu(krzywki) powodował, że różnica w kącie wyprzedzenia zapłonu pomiędzy obydwoma cylindrami wynosiła kilka stopni lub jak kto woli kilka mm przed GMP. Doprowadziłem do sukcesu podpiłowując jedną z krzywek. Nie twierdzę że jest identycznie w tym konkretnym przypadku, ale w rusłanie to jednak możliwe. Tylko cierpliwość może przynieść sukces. A tak przy okazji: testuję altek z tico w k-650 w miejscu prądnicy i jak narazie rewelacja pod względem ładowania lecz trochę glośniejsza praca chyba z powodu braku osiowości zębatki zamontowanej na osi alternatora za pośrednictwem dotoczonej redukcji. Chętnym wyślę fotki lub postaram się je gdzies zamieścić. Pozdrawiam i przepraszam autora tematu za zmianę wątku Grzegorz.