-
Postów
1906 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
O thefex

- Urodziny 07/13/1986
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lubię
motocykle (zwlaszcza zabytkowe i enduro), snowboard, fotografia
-
Skąd
Olsztyn
Osobiste
-
Motocykl
LC4 400; CB 1100 BolDor
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Gadu-Gadu
958341
-
Strona www
http://www.wykop.pl
Osiągnięcia thefex

ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie (29/46)
1
Reputacja
-
heh. czort. wczoraj juz kupilem kurtke Macna Space i do tego spodnie Macna Club. Pozyjemy, zobaczymy. Na razie jestem zadowolony. W koncu jest mi cieplo, wrecz goraco, jak jezdze motocyklem. Jak sie zrobi zimniej to tez zdam relacje
-
Siema Zimno jak czort, dlatego wczoraj pojezdzilem po sklepach w Olsztynie w poszukiwaniu stroju na chlodne dni. Przejrzałem duzo kurtek, zaczynajac od dolnej półki, ale szybko sobie odpuscilem jakies wynalazki. Najlepiej czułem się w kurtkach dwóch firm: MACNA oraz MODEKA Najbardziej do gustu przypadła mi kurtka Space, ale jest to dosyc subiektywne odczucie, bo w sumie we wszystkich testowanych czulem sie dobrze. Space ma zaletę w cenie - 150 zl tansza niz pozostale. Czy ktos jezdzi w tych modelach? Chciałbym wiedzieć czy przy temp 5-15 *C jest komfort podrozowania bez odziewania sie w welniane swetry. Takze wodoodpornosc ma znaczenie, jednak nie jest to dla mnie najwazniejsze kryterium. Wiadomo - jak leje to trzeba sie gdzies schowac i przeczekac. Do latania latem mam kurtke enduro, krótkie spodenki i sandały ;) Przymierzałem następujące modele MACNA SPACE (650 zl) - całoroczna- materiały Dynax, Korda, C-touch (trwałe materiały typu cordura) - ochraniacze ramion, pleców i łokcipodpinka ocieplająca - wypinana membrana (tylko nie wiem jaka...?) oraz podpinka - regulacja obwodu ramion i w pasie - wloty wentylacyjne na przedramionach i piersiach- 2 kieszenie z przodu http://www.atm-motocykle.pl/product-pol-1477-Kurtka-MACNA-SPACE.html MACNA OASIS (800 zl) opis podobny do Macny Space http://4bikes.pl/kurtka-macna-oasis-x1-p-5985.html MODEKA WULF (800 zł) - Avertex Plus 500 D - HitenaŸ Dobby - Wypinana membrana HumaxŸ Z-Liner - Wypinane ocieplenie - Protektory YF na ramionach i łokciach, certyfikowane wg EN 1621-1 - Protektor Crash Foam na plecach - Możliwość zastosowania na plecach protektora certyfikowanego wg EN 1621-2 - Wentylacja Airvent - Dwa zamki do łączenia ze spodniami - Wodo i wiatroodporna - Oddychająca http://www.motocykle-polska.pl/product.php?id_product=210 MODEKA CHALLENGER (650 zl) znalazlem recenzje w Motogen.pl + bardzo dobry stosunek jakości do ceny, + wypinana membrana (Humax) – mało wydajna wentylacja, – testowany egzemplarz szybko przemakał, – w standardzie brak krótkiego suwaka do łączenia ze spodniami, – brak regulacji obwodu na zakończeniach rękawów. http://www.motogen.pl/laboratorium/testy-akcesoriow/kurtka-tekstylna-modeka-challenger,art60.html Do tego jeszcze rozważam zakup spodni MACNA (cena 400-450 zł w obu przypadkach) Wydaje mi sie ze Club będą lepsze, mają membranę Raintex MACNA NOMADE - wysokiej klasy spodnie tekstylne wykonane z trwałego materiału typu Cordura - wodoodporna i oddychająca membrana - odpinana podpinka - regulacja obwodu w pasie - regulowane ochraniacze kolan z certyfikatem CE - wloty wentylacyjne zabezpieczone wodoszczelnymi zamkami - odblaskowe elementy widoczne w nocy - skórzane panele odporne na wysoką temperaturę - wloty wentylacyjne http://4bikes.pl/spo...ade-p-6017.html MACNA CLUB Wysoki model spodni turystycznych MACNAWysokiej klasy spodnie tekstylne wykonane z materiału Korda, Dynax (trwałe materiały typu Cordura)Wypinana membrana wodoodporna RaintexWypinana, oddychająca podpinkaRegulacja obwodu w pasieRegulowane ochraniacze kolan z certyfikatem CE2 kieszenie z przodu i 2 z tyłuOdblaskowe elementy widoczne w nocyWewnętrzna dolna część nogawek zabezpieczona przez materiał odporny na wysoką temperaturęFabryczny krótki suwak do połączenia z kurtką http://www.atm-motoc...MACNA-CLUB.html Prosiłbym o opinie użytkowników, za info wielkie dzięki
-
krzywa tarcza, przedni zacisk itp
thefex odpowiedział(a) na thefex temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
mylisz sie, jest prosta. sprawdzalem kladac ja na szkle i jeszcze dodatkowo montujac do kola, w trakcie krecenia nie ma zadnego bicia. drugiej krzywej bym nie montowal. podmienilem pompe i przewod hamulcowy od DRZ 400, pozostawiajac stare klocki i zacisk. hamowanie sie nie poprawilo. natomiast moja pompa z przewodem w DRZ-tce dzialala prawidlowo pozostaje zatem albo cos z klockami albo zaciskiem, mysle ze w ten sposob rozwiazalem problem i zostaje mi zamowic wadliwe czesci -
krzywa tarcza, przedni zacisk itp
thefex odpowiedział(a) na thefex temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
tarcza uzywka, ale w lepszym stanie niz moja poprzednia sprzed incydentu nic nie blokuje klockow, sa docisniete do tarczy tak jak powinno być klocki stare, nowe juz zamowilem. jak przyjda to dam znac czy byla poprawa -
KTM LC4 400 95 r, hamulce brembo, tarcza 260mm hi w czasie jazdy poluzowala mi sie sruba od przedniego zacisku, ktory przyblokowal kolo krzywiac tarcze. zmienilem tarcze hamulcowa na prosta, a hebel dalej tępy jak ruska sikiera (tj. skutecznosc hamowania spadla o jakies 80%) rzeczy ktore zrobilem i nie pomogly - rozebralem w mak zacisk i pompe, czyszczenie i smarowanie - odtluscilem tarcze, klocki dodatkowo przeszlifowalem papierem sciernym na plaskiej powierzchni jest to plywajacy zacisk, ktory plywa jak nalezy. pompa pracuje wg mnie ok, cylinderki tez sie wysuwaja bez oporow. klamka twarda, ale mam wrazenie ze nie az tak twarda jak sprzed incydentu. uklad odpowietrzony i teraz pytanie: czy sa to objawy wskazujace na problem z przewodem hamulcowym? czy raczej pompa/zacisk?
-
Harley Davidson XLH (Sportster) - 1976
thefex odpowiedział(a) na thefex temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
0 dzieki za rady bendix do wymiany - przez otwor od regulacji naciagu lancucha pierwotnego przeniesienia napędu (tak sie to pisze?) można było, przy pomocy latarki, dostrzec w czeluściach obudowy silnika zębatke bendixa. widać wyraźnie że "popuszcza" w trakcie kręcenia. dziwna sprawa, bo bendix byl wymieniany na nowy przez znajomego u którego stał ten HD przez pare lat. kosztował ok 500 zł i zrypany. tym razem kupimy bendix heavy duty - 50$ w USA - i zobaczymy co się stanie jak się go podepnie :) -
hej jakiś czas temu w moim garażu pojawil się kolejny motocykl, wygrana w Pikniku Country Mrągowo 2005, mianowicie HARLEY DAVIDSON SPORTSTER 1976 r, silnik to model IRONHEAD ogólnie jak to motocykl eventowy, przeróbki, patenty etc., nie bede sie mocno rozpisywal, dodam tylko dla smaczku ze tylna oś koła jest zespawana z nakrętką, tak samo jak tylna zębatka i piasta.... heh.. ale nie o tym problem z jakim się borykamy to nieprawidłowa, skokowa praca rozrusznika na wykręconych świecach rozrusznik pracuje prawidłowo, obkręca wałem, słychać i czuć wiatr z cylindrów natomiast po wkręceniu świec, gdy oczywiście mamy kompresję i cały mechanizm musi pokonać większe siły, ruch obrotowy wału jest nieciągły. słychać natomiast że rozrusznik cały czas kręci. http://www.youtube.com/watch?v=CRidcFgypc4 to na pewno nie jest kwestia zbyt słabego akumulatora. serwisowka podaje ze aku powinien mieć 12V 32Ah. zarówno na aku 12V 12Ah motocyklowym jak i na samochodowym 12V 55Ah kręci podobnie rozrusznik rozebraliśmy. z lewej strony silnika motocyklowego wirnik rozrusznika osadzony jest na łożysku kulkowym (jak mniemam), które siedzi w bloku silnika. prawa strona wirnika obraca się w łożysku ślizgowym miedzianym, które jest wprasowane(?) w dekielku rozrusznika. długie szpile skręcają całość do kupy, tj dekielek z łożyskiem ślizgowym, obudowę z cewkami i blok silnika. jakieś pomysły chłopy? gdzie leży przyczyna? szczotkotrzymacz wymieniliśmy, stary był w 4 kawałkach.. bendix był zmieniany na nowy, aczkolwiek osobiscie tego nie robiłem wiec pewnosci co do jego poprawnego działania nie mam p.s. podglądowe zdjęcia z sieci rozrusznik http://www.harley-ol...nd_checking.php montowanie rozrusznika w silniku + bendix http://www.harley-ol..._and_bendix.php
-
a jaką szczelinę podaje serwisówka? ja w 400 cc mam 0,10 mm. sprawdz u siebie i ustaw jak fabryka przykazała! nie kombinować!
-
ja to nie wiem co wy macie z tymi gaznikami Dell`czorto u mnie na zimno: ssanie -> kop -> gada; na ciepło -> bez ssania --> kop --> gada świeca NGK DPR8EA ale to dla 400 cc. dla 620 pewnie jest troszke inna musisz napisac w jakim stanie masz swiece zaplonowa. jak czarna to przeregulowalbym mieszanke, moze nawet regulacja iglicą wystarczy?
-
Honda CB 1100 - jaki tam jest regulator?
thefex odpowiedział(a) na thefex temat w Dane techniczne i serwisowe motocykli
Witam wszystkich Maneta przewinął mi rotor, wyważył, oszlifował na glanz, przepolerował miedziane talerze styku szczotek z rotorem i wszystko jest jak nówka sztuka, świetna robota. Jeszcze raz serdeczne dzięki. (opór między miedzianymi pierscieniami 5,2 ohm - jak z fabryki) Honda dalej nie ładuje. Musze wstawić inny regulator. Najpierw pokombinuję z maluchowskim, a w międzyczasie szukam oryginału w dobrej cenie. Regulator od fiacika już mam, muszę jeszcze dostać mostek prostowniczy. Pozdrawiam i dzięki wszystkim za dotychczasową pomoc -
Pykanie łańcucha na przedniej zębatce
thefex odpowiedział(a) na murgal temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
cos napisalem ale to juz nieaktualne w zamian daje wszystkim po bronku :flesje: -
ha dlatego przed kompletna rozbiorka gaznika najlepiej zakosic lasce lakier do paznokci i maznąć wszystkie sruby, zeby potem skrecic na "tak jak bylo" ulatwia to zycie inna kwestia to --> jak dziala, to nie tykać K...WA !!!! :icon_mrgreen: tez obstawiam synchro
-
Wybuch w czasie pierwszego odpalania po zimie
thefex odpowiedział(a) na _SB_ temat w Mechanika Ogólna Motocyklowa
co wy macie za pomysly z podgrzewaniem.... moze okrywać motocykl emeryckim kocem elektrycznym na zime :icon_mrgreen: dobrze zrobione moto odpali i przy -20C, tylko cza dbać i umić ja obstawiam: a) waha z wodą po zimie --> spuścić b) jaja z rozrządem -
to dajcie mi plusika za bycie Wujkiem Dobra Rada hehehehehe
-
zaraz cie za to ktoś zruga, wypinaj dupsko do lania hehe :]