Skocz do zawartości

proporcja olej/benzyna w dozownik, regulacja dozownika


audioterrorysta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Historia zaczęła się od zepsutego czujnika oleju w suzuki RG80 1995 NC11A, ale rozpracowałwm układ olejowy. Zmierzyłem że przez dozownik pobiera mieszankę w proporcji 1:83 (na 168ml wachy spalił 2ml oleju). Słyszałem, że dozownik nie podaje równo 1:50 tylko w zależności od obrotów i otwarcia manetki. Daje zawsze zapewnia oszczędność oleju - ale czy aż taki??

 

Natomiast przy spalaniu 4-4,5L/100km i zużyciu oleju 1L/1000km, jakie miałem wcześniej wychodzi mieszanka w proporcjach 1:40-1:45. Cuś się chyba przytkało od tego czasu.

 

Nie chcę pozbywać się dozownika, chcę go jedynie wyczyścic, wyregulować i dalej śmigac. Także proszę o linki do stron, artykułów jak się powinno go czyścic, jak sprawdzać zużycie, co wymieniać. Jesli chodzi o regulacje to wiem, jest naciąg na lince od gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historia zaczęła się od zepsutego czujnika oleju w suzuki RG80 1995 NC11A, ale rozpracowałwm układ olejowy. Zmierzyłem że przez dozownik pobiera mieszankę w proporcji 1:83 (na 168ml wachy spalił 2ml oleju). Słyszałem, że dozownik nie podaje równo 1:50 tylko w zależności od obrotów i otwarcia manetki. Daje zawsze zapewnia oszczędność oleju - ale czy aż taki??

 

Natomiast przy spalaniu 4-4,5L/100km i zużyciu oleju 1L/1000km, jakie miałem wcześniej wychodzi mieszanka w proporcjach 1:40-1:45. Cuś się chyba przytkało od tego czasu.

 

Nie chcę pozbywać się dozownika, chcę go jedynie wyczyścic, wyregulować i dalej śmigac. Także proszę o linki do stron, artykułów jak się powinno go czyścic, jak sprawdzać zużycie, co wymieniać. Jesli chodzi o regulacje to wiem, jest naciąg na lince od gazu.

 

Dozownik powinien podawać równo 1 jednostkę oleju na 50 jednostek benzyny, sprawdzałeś ten stosunek tylko na wolnych obrotach? Pamiętaj, że pompa sterowana jest także obrotami silnika, nie tylko linką. O czyszczeniu pisałem, co się zużywa? tłoczek, elementy napędu pompy.

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=70442&hl=

 

http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=73457&hl=

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, stosunek sprawdzałem podczas jazdy, przejechałęm 4km, raczej wolnymi prędkośćiami bo padał deszcz. Dziś sprawdze na wolnych obrotach, pewnie bede musial czekac cał.a wiecznośc aż wypali choć 1 ml. ale cotam.

 

tomek

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki powinien być stosunek olej-benzyna zależy od silnika. Najczęściej spotykane to 1:50, ale są też 1:30 czy 1:100 czy nawet 1:150. Sprawdź co podaje producent i porównaj ze swoimi danymi. Na wolnych obrotach pompa oleju jest raczej mało wydajna i powinno to się sprawdzać podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym nie rególował zbytnio,tylko przeczyścił, a jesli boisz sie żeby sie nie zatarł, to podkręć mu tak dawkę oleju w dozowniku żeby był delikatny dymek-kopcnie delikatne. wtedy bedzies zpewien że nie ma za mało..

 

Ja też bym nie rególował, tylko bym regulował. Nadmierna ilość oleju też nie jest korzystna dal silnika, więc warto dokładnie wyregulować. Pozdrawiam

 

audioterrorysta sprawdź czy podczas mierzenia stosunku nie doszło np. do wylania benzyny z cylindra miarowego (zmierz jeszcze raz). Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem przed całą zabawą wyszło 1:83,

zmierzyłem po wyczyszczeniu wyszło 1:66,

zmierzyłem 2 razy po "podciągnięciu" linki wysszło 1:43/46.

 

Przed naprawą motor się męczył, tzn podczas ciągłej jazdy powyżej 7tys spadała moc. Vmax z 100 spadał na 95, a nawet 93. Teraz zjawisko to zupełnie ustąpiło. Brakuje natomiast mocy, jesli rozpędzę się z górki, osiągam 108km/h i już na płaskim prędkość się utrzymuje. Na płaskim motor nie jest w stanie się tyle rozpędzić.

Czy możliwe, że 1:45 to za dużo dla niego i go zamula??

 

Jak odpalam to zazwyczaj spojrzę czy z wydechu wydobywa sie dymek, i on zawsze jest.

Natomiast jak przyjezdzam do celu w upalny dzień ten dym jest ledwo widoczny.

Czy wysoka temperatura moze powodowac, ze dym staje sie przeźroczysty, czy to jest niedziałanie dozownika??

 

Miałem też taka sytuację, że po kilkuminutowym katowaniu (jazda prawie v-max) stoję na światłach, a dymu przez krótką chwilę jest baardzo dużo. potem wróciło do normy.

Czy takie zbieranie oleju jest normalne??

 

tomek

Edytowane przez audioterrorysta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw tak, żeby było 1:50. Następnie sprawdź jeszcze czy masz odpowiednią wartość cieplną świecy i czy masz dobrze ustawiony skład mieszanki (po kolorze nalotu na elektrodach świecy)

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...