Skocz do zawartości

Kable od elektryki i tym podobne...


m16
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czeka mnie robienie calej elektryki od nowa w zwiasku z tym mam takie oto pytanka:

1) jakich kabli najlepiej uzyc (przekroj itp)

2) z kad wytrzasnac przerywacz elektroniczny do charta ? (moze jakis schemcik ?)

3) Oreginalny przerywacz to "ME-2; 6V - 2x21W + 3W" co oznacza to +3W?

4) co zrobic aby te zarowki jasniej swiecily :/ ? (moze nowa instalacja pomoze)

5) Jak sprawdzic czy mam sprawne ladowanie ?

6) Co moze byc przyczyna ze licznik zlicza kilometry ale nie pokazuje predkosci ?

Z gory dzieki i sorki ze te pytania sa tak prymitywne ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1

To zależy od mocy odbiornika. Generalnie użył bym przewodów 2.5 mm2 . Do całkiem małych odbiorników typu jakieś podświetlenie licznika itp. 1.5 mm2. Może do świateł użyć 3.5mm2 ale to chyba przesada.

 

Ad2 Po co Ci schemat ? nie wiem skąd taki schemat wytrzasnąć. W serwisie na pewno go nie będą mieli bo po co schemat modułu mechanikowi.

Nie wiem skąd go wsiąść.

 

Ad3 3W to jest moc kontrolki ;)

 

Ad4 Czasem nowa instalacja pomoże, jeżeli stara miała już utlenione połączenia

Ad5 Musze zadać dodatkowe pytanie: w Charcie jest akumulator ?

Ad6 Po prostu się uszkodził , cos się zepsuło. Jeżeli zlicza kilometry to znaczy że linka działa. Mogła się zaciąć wskazówka, lub aluminiowy bęben, lub coś z ruchomych rzeczy. Prawdopodobnie czeka Cię kupno nowego licznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok., jeżeli ma akumulator to musisz po prostu zmierzyć napięcie na jego zaciskach an wolnych obrotach silnika , a potem podać gazu i zobaczyć powtórnie na miernik. Dla akumulatora 6V nie powinno przekroczyć 7.2V a dla 12V 14.4V bez obciążenia.

Jeżeli masz dostęp do książki zrzucił byś schemat elektryczny to pewnie powiem Ci cos więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest to bardzo podobna instalacja do WSK175.

Instalacja z akumulatorem, bez regulatora. Podczas jazdy bez świateł akumulator aby nie został przeładowany jest zasilany z jednej cewki. Po włączeniu świateł stacyjka załącza także drugą cewkę i instalacja dalej utrzymuje napniecie mimo zwiększonego poboru mocy.

Światło mijania jest zasilane oddzielnie.

Tak więc jedyną rada na słabe światła jest pomierzenie spadków napięć i zlokalizowanie miejsca o największym oporze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie odkrylem straszna prawde - akumulator do wymiany ;) :| :?

Mam taki fajny "ruski" areometr do motorkow (do malych aku)

Tam sa 4 "paleczki" - jesli wszystkie wyplyna do gory to dana komora jets ok - jesli tylko 3 wyplyna to jest mniej ok - a jesli nie wyplynie zadna do trzeba ladowac :mrgreen:

W zeszlym tygodniu na bocznych komorach wyplynelly wszystkie a na srodkowej zadna - naladowalem aku i dzisiaj juz jest to samo :) - czyli aku do wymiany ?

Jelsi tak to moze przez niego mialem takie slabe kierunkowskazy ? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, jeżeli nie trzymał napięcia to podczas niskich obrotów silnika mogły być kłopoty z kierunkowskazami.

Spadki napięci mierzy się za pomocą multimetru. Mierzysz napniecie pomiędzy jednym punktem instalacji ( przy odbiorniku ) a drugi przy źródle ( prądnica , alternator , czy akumulator ) i mierzysz na[pięcie które „odkłada się” w przewodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad3 3W to jest moc kontrolki

Hmmm...... ja jako kontrolke mam podpiete diody w szereg z przednimi kierunkami :?

Moze zostac czy zmienic to ?

Jesli zmienic to jesli dobrze rozumiem kontrolka ma byc 3W zarowka ktora podlaczam do przerywacza ? Gdzie dokladnie ?

Aha - i jeszcze co do tego aku - to chyba nie powino tak byc ze jak mam stop wlaczony i wlacze kierunki to stop mi przygasa i odwrotnie ?

 

DOPISANE:

Nie wiem czy to ma znaczenie ale gdy elektryka bedzie poloza od nowa to bedzie zamatowany jeszcze taki oto ukladzik do akumulatora

http://www.elektronet.gower.pl/w047.htm

A do niego obrotomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad6 Po prostu się uszkodził , cos się zepsuło. Jeżeli zlicza kilometry to znaczy że linka działa. Mogła się zaciąć wskazówka, lub aluminiowy bęben, lub coś z ruchomych rzeczy. Prawdopodobnie czeka Cię kupno nowego licznika

Wlasnie zrobilem test - wykrecilem linke z silnika i poprostu zaczallem nia krecic - wzkazowka chodzila

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka praktycznie nie ma wpływu na częstotliwość migania kierunkowskazów.

Jeżeli się tak namęczyłeś to zostaw te diody.

Jeżeli podczas włączania kierunkowskazów masz takie różnice w świeceniu, to jest to sprawa zużytego akumulatora który jest już w stanie agonalnym lub sprawa spadków napięć.

Żeby wybadać pierwsze , naładuj akumulator zmierz napięcie na zaciskach a następnie podłącz do niego jaką żarówkę (21W lub większą ) jeżeli spadek napięcia będzie znaczny ( 2 i więcej woltów ) i żarówka za chwile zacznie przygasać to masz niestety po akumulatorze.

Sprawa spadków napięć. Jedna końcówkę multimetru stykasz z biegunem dodatnim akumulatora, a drugą stykasz z kablem zasilającym odbiornik ( np. stop , kabel zasilający (+) do żarówki stopu )

Jeżeli podczas włączenia żarówki w instalacji „odkłada się” 1-2 V to rzeczywiście instalacja wymaga odświeżenia.

 

P.S. nie wiem czy do tej przetwornicy nie będziesz musiał ustabilizować napięcie wejściowe za pomocą jakiegoś prostego stabilizatora ( np. LM 350 lub inny podobny LMxxx )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka praktycznie nie ma wpływu na częstotliwość migania kierunkowskazów.  

Jeżeli się tak namęczyłeś to zostaw te diody.

Ja jedyne co zdazylem narazie zrobic to lakierowanie - te diody tak jak i cala elektryka to "patenty" poprzedniego wlasciciela :|

Sprawa spadków napięć. Jedna końcówkę multimetru stykasz z biegunem dodatnim akumulatora, a drugą stykasz z kablem zasilającym odbiornik ( np. stop , kabel zasilający (+) do żarówki stopu )  

Jeżeli podczas włączenia żarówki w instalacji „odkłada się” 1-2 V to rzeczywiście instalacja wymaga odświeżenia.

Niestety nowa instalacje musze robic czy tak czy tak - wlasnie przez te w/w "patenty"

Jedynie kierunkowskazy sa podpiete tam gdzie powinny (jesli chodzi o przelaczniki)

Do lewego tylnego kierunku jest taki cienki kabelek ze pekl przy zdejmowaniu siedzenia, natomiast do prawego taki groby ze mozna by z nieglo smialo linka holownicza zrobic :?

Jeszcze jedno pytanko:

Znalazlem na kemocie (www.kemot.pl) akumulator zelozy 6V 12Ah - ja w charcie mam 11 Ah (oreginalnie jest 10) - czy jesli bym zalozyl to 12 Ah to bedzie on niedoladowany ?

I jakie sa plusy akumulatora zelowego w stosunku do "kwasowki" - bo cena jest 2 razy wyzsza ? Warto dolozyc te 50 zl i miec akumulator zelowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulatory żelowe niestety sa dosyć czułe na podwyższone napięcie. Maja elektrolit w postaci żelu i nie ma możliwości uzupełnienia wody . A Ty masz instalacje bez regulatora napięcia. Tak wiec lepiej będzie zastosować zwykły akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...