Skocz do zawartości

HONDA NS-1 DOCIERANIE itp.


SeibR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam Honde NS-1 80 wersja montesa... mam zmieniony tłok i pierścienie, tłok mam większy niż oryginał zczym idzie większa moc... i pod tłok cylinder miał szlif... jest dotarty około 150 KM... Tłok nawet Dobrej jakości... i mam pytania:

 

1. do tłoka jest sworzeń 12 i łożyska ma dopasowane do korbowodu i do sworzenia... w hondzie oryginalnie jest 13 sworzen a ja mam do tłoka 12 ponoc im miejszy sworzen tym motor mocniejszy, szybszy troche itp. podobno, prawda????

 

2. Mam dotarte 100-150 około KM... dobrze dotarty...(kompresje ma bardzo dobrą) czy moge niekiedy sobie tam troche dac mu więcej gazu... ?? czy będzie to szkodliwe?? tak niekiedy dac mu poowera... można??

 

3. ile mam ml. dolewac do baku więcej oleju... bo podobno na dotarciu musi miec większe smarowanie...

 

4. rozebrałem culinder żeby lepiej uszczelnic i pacze na nowy tłok po tym 150 KM dotarciu i na górze tłoka tylko na górze miał czarnawe... czy to tak ma byc ?? musze jeszcze wyregulowac wszystko bo świecy niemam kawy zmlekiem...

 

prosze o odpowiedzi... zgóry Dzięki !!:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie slyszalem o takim czyms zeby mniejszy sworzen zwiekszal moc :biggrin: Ale zawsze moge sie mylic chociaz nie ma on zasadniczego wplywu na prace tloka.

 

2. Dotarcie polega na tym zeby silniczka poprostu nie przegrzewac :biggrin: Czasem mozna (a nawet jest to wskazane) wkrecic na wyzsze obroty pojechac szybciej itp. Silniczek musi zaznac wszystkich obrotow by pozniej mogl dobrze jezdzic . Tylko trzeba kontrolowac temperature :biggrin:

 

3. Jesli nie masz dozownika to lej mieszanke 1:50. Wcale nie musi miec wiekszego smarowania bo przeciez nie jezdzisz caly czas na najwyzszych obrotach i az tak duze tarcie nie jest wytwarzane by uzywac wiecej oleju:P

 

4. Na gorze tloka masz zapewne nagar wytworzony podczas spalania. Wyreguluj gaznik skoro masz taka swiece i niczym sie nie przejmuj :bigrazz:

 

 

W razie jakichs niescislosci prosze o sprostowanie :crossy: POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ThX za odpowiedzi... dozownik mam ale musze wyregulowac go bo zadużo bierze oleju i okopca świece... co do dolewania oleju do baku przy docieraniu to słyszałem że się powinno dolewac troche aby lepiej się dotarł i miał lepsze smarowanie... a co do tego docierania po ilu KM moge już zacząc tak ostro jeździc... :biggrin: ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak docieralem moja DTke nic wiecej nie dolewalem i chodzi spoko (niestety juz sprzedana). Na dotarciu sie tak moto nie przeciaza i nie jezdzi caly czas ile dala fabryka wiec nie potrzeba duzo wiecej oleju bo sie silnik tak nie kreci :biggrin:

 

Jesli masz w cylindrze tuleje zeliwna to dociera sie ok 500km a jak nicasil(nie wiem jak sie to pisze) to tylko 100km :biggrin: POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niemam na 100% nicasilu... więc około 500 KM docierac... ok, a jak będe przegrzewał maszyne tak częściej będe jeździł troche szybciej to może się źle dotrzec i po tych 500 KM będzie słabszy niż powinien byc mocniejszy ?? czy jak ?? prosze o odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chodzi o zwiekszenie temperatury o 1st.C tylko o porzadniejsze przegrzanie przez dluzszy czas ale wiadomo ze lepiej nie ryzykowac :biggrin: Jak bedziesz przegrzewal mocno sprzeta tlok moze ci spuchnac i stanac albo mozesz zatrzec nowy silniczek :biggrin: Wiec ostroznie z tym odwijaniem... Moze sie rowniez zdarzyc ze gdy bedziesz bardzo palowal silniczek to nieprzystosuje sie do temperatury i bedzie slabszy po dotarciu. Jezdzic szybciej mozesz tylko zebys nie jechal 10km prawie V-maxem <lol> POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, z tym sworzniem to też pierwszy raz slysze, wg mnie nie ma to wplywu na moc. (no hehe moze wkoncu mniej wazy to lepszego buta ma hehe :biggrin::):biggrin:)

 

Co do docierania to radze nie krecić go na wysokie obroty, ale tez go nie zamulać bo taki zostanie. Kumpel robil szilf i wymienial tlok w NS1, mechanik z centrum motocyklowego poradzil mu zeby zrobil 2tys km, kumpel zrobil 1300km i krecil ja na maxa, lata mu 135km/h i ma niezlego buta. Takze radze jak on, zrobić z 1000km (ja tyle tez docieralem Rs-ke i ladnie chodzi), jeżdzic okolo 80km/h, oboroty do 7-8tys i bedzie GIT.

Ty robiles tez szlif? bo jak sam tlok zmieniales to mniej z 500km.

ja dolewalem tak na 10litrów 100ml oleju + olej z dozownika.

A nagar na tloku czarny to normalka. Lej dobry olej to bedzie to nikla ilość.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok kupywany był nadwymiarowy, większy od oryginału (większy tłok mocniejszy motor, większa pojemnośc) i cylinder był troche ściachany i był szlif cylindra pod tłok... w specjalnym zakładzie... olej leje bardzo dobry motul 510 bodajże... taki dobry jak Castrol r2 (podobno:P), ale castrola niemiałem jeszcze, musze sprubowac :biggrin::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłok kupywany był nadwymiarowy, większy od oryginału (większy tłok mocniejszy motor, większa pojemnośc)

 

Szlif Ci mocy nie dodaje. W pewnym stopniu tak ale ty tego napewno nie odczujesz. A teraz odczujeszc pewnie bo wczesniej tlok byl wylatany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolewaj wiecej oleju do mieszanki zeby mieszanka wyszla Ci 1:35 a z dozownika idzie 1:50 orginalnie

 

wiecej oleju mniejsze tarcie mniejsza teperatura proste

na zeliwie musisz zrobic 500km po okolo 300km czasem bujnij sie v-maxem i jak sie rozpedzisz do maxa to odpusc i jezdzij normalnie i coraz czesciej az dojdzie do 500km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawde mowiac to docieranie takiego silnika fabrycznie zaleca sie blisko 2 tysiace kilometrow. ja swoja NSke docieralem okolo tysiaca.

 

pierwsze odpalenie to chodzil z pol godziny, potem zgasilem, ostygl i to samo. potem jezdzilem w granicach 7-8 tysiecy przez jakies 300 km i pocisnalem z nim przez kilka kilometrow. potem znowu pareset spokojnie i znowu pocisnalem. pamietaj, zeby nie jezdzic ciagle na tych samych obrotach(np. na trasie) i troszke oleju do baku nie zaszkodzi.

 

a jezeli swieca zakopcona to wyreguluj dozownik. troszke poluzuj linke, bo z trego co wiem cos bylo przy nim kombinowane.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...