Pompka Opublikowano 28 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2004 Ostatnio mam okazję posmigać tymi dwoma motocyklami. Ponizej możecie przeczytać moje wrażenia z jazdy i małe porównanie. Wygląd.To co rzuca się od razu w oczy to wielkośc tych motocykli. Intruder jest zdecydowanie masywniejszy i dłuższy. Po części to zasługa szerokiej kierownicy i sakw ale i tak półki w VS-ie są dużo szersze a tylna opona ma rozmiar 170 (w HD oryginalnie było 130 ale jest założona 150). Poza tym Intruder jest wyższy. Dyna ma mniejszy kąt główki ramy, większy zbiornik (18,5 l :D a VS 13,5l ), wydechy wyprowadzone na prawą stronę i wielki chromowany filtr powietrza. Ogólnie jakośc wykonania HD jest żenująca (albo ja za bardzo przyzwyczaiłem się do japońskiej masówy z plastiku :banghead: ). Plastikowe (czarne) pudełka na przełączniki (kierunki itp), dekle na silniku to GOŁE aluminium (po spryskaniu środkiem do mycia silników zostają urocze smugi i trzeba polerować), akumulator na wierzchu (nie osłoniety nawet kawałkiem boczka - ale zawsze można go dokupic:) ). Intruder wygląda przy Dynie jak rasowy show bike :banghead:. Podwozie.Dyna bije na głowę Intrudera. Japończycy powinni się wstydzić. Intruderem nie można pojeździć po zakrętach bo tylne zawieszenie denerwująco "podskakuje". Na nierównościach HD równiez lepiej wybiera dziury a w koleinach jest stabilniejszy. Zamknąc opony sie nie da bo wcześniej słychać zgrzyt podnóżek (i wydechu). Hamulce to kolejny punkt dla Harleya. Po przesiadce z VS`a miałem wrazenie, że przelecę przez kierownik po naciśnięciu przedniego hamulca. Tylne hamulce w obu motorkach są porównywalne. Dużą róznica jest rozłożenie masy na koła. Przednie koło w Suzuki jest niedociążone przez co gwałtowny start kończy się efektowną jazda na tylnym kole. W Harleyu nie jsst to takie proste (jak narazie nieudało mi sie postawic go na gumę :D ). W Dynie ciężar jest rozłożony równomiernie (niewiem nie mam danych z fabryk ale tak "czuję"). Spalenie gumy to bułka z masłem, VS-em trzeba się nieco natrudzić żeby przód nie "uciekał". Silnik.Oba motocykle dzieli 12 lat. Silnik Intrudera zaprojektowano w 1986 roku. Danych technicznych nie bedę przytaczał bo mozna je znaleźć w internecie.Wystarczy powiedzieć, że ma pojemność 1360 ccm (lub 83 cale sześcienne) i moc od 61 do 68 KM (w zależności od wersji). Harley zaprezentowła nowe silniki Twin Cam 88 cali (1450 ccm) w 1999 roku. Fabryka podaje moc 69 KM. W moim Intruderze silnik przeszed małe modyfikacje i jest około 30% mocniejszy od standardowej wersji. Harley jest w 100% oryginalny więc porównanie może być trochę niesprawiedliwe. Na oryginalnych wydechach (zbrodnia! :D ) oba pracują tak samo tzn. jak Maluch. Przyśpieszenia ze startu zatrzymanego sa porównywalne (dla seryjnych motocykli!) ale już od jakichś 80-90km/h Harley zostaje z tyłu.W porównaniu do mojego VS-a FXD jest zabaweczką dla dziewczynek. Mimo usilnych prób nie zostawia czarnych krech na asfalcie :banghead:. Intruder wyrywa kierownice z rąk praktycznie na kazdym biegu i przy kazdej prędkości (no powyzej 150km/h juz nie). Wibracje są porównywalne. Harley trzęsie bardziej na wolnych obrotach z ato Suzuki na wyższych. Wrażenia z jazdy.Pozycja na Harley-u jest nieco wygodniejsza (ale za to mnniej chopperowa). Oryginalna kierownica jest dosyć szeroka i w zasadzie niewymaga wymiany (poza tym, że jest ze stali nierdzewnej :? ). Intruder z oryginalną kierownica jest sztrasznie niewygodny (dlatego ją wymieniłem:) ). Większy zbiornik Harleya (i ponoć mniejsze spalanie niz w Intruderze) zapwenia wiekszy zasięg. Intruderem po 180 km trzeba się zacząć rozglądać za stacją benzynową a w Dynie można spokojnie jeszcze przejechać około 100km. Ogólnie są to dosyć podobne motocykle z tym, że FXD jest zwinniejszy i bardziej poręczny. Za to na prostej nawet niema co marzyc żeby nadażyć za Intruderem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polokokt Opublikowano 28 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2004 Bardzo miło sie czytało :banghead: (prosimy o wiecej - chciałoby się powiedzieć :banghead: ) Fajne fotki i w ogóle. Niestety ja nie mam możliwości porównania swojego motocykla z innymi.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2004 co do HD to zgadzam sie całkowicie :banghead: rzeczywiście na okropnej jakosci polskich drogach HD jest doskonałynie bedzie dziwnym jesli z tej pary motocykli wybiorę HD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tumpli Opublikowano 15 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2004 Mam FXDX Sport, ma regulowane zawieszenie i jazda nią po naszych dziurach nawet staje się przyjemna.Z tym wyglądem Suz "...jak show bike..." to bym nie przesadzałPoza tym prezentowana dyna to stan surowy i fabryczny i patrzec na nią aż przykro...No i na koniec- nie jestem kompletnym fanatykiem... ale Suz to Suz a HD to HD, mimo wszystko... :mrgreen: Szerokiej Drogi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 26 Października 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2004 Pompka nie filozuj... :P Chcesz zostać harleyowcem to powiedz to wprost, ale musisz się liczyć z tym, że takie cyce jak ja będą objeżdżały na "japońskiej masówce" "amerykańską legendę podrasowaną dobrym marketingiem" :PDobra koniec żartów. Dla mnie VS jest trochę za krótki i nigdy bym nie pomyslał, że HD z TC88 jest jeszcze krótsze od VS :P. Ale i tak wolę VS-a :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 oj Pompka, Pompka :D co sie nie chwalisz ze masz zdjecia ja uwielbiam ogladac zdjecia ;) powiem Ci ze juz Ci zazdroszcze tego harasia ;) ja jednak na HD musze poczekac jeszcze kilka sezonow ;)narazie od tygodnia jestem posiadaczem Intrudera 1500 fajna to zabawka zwlaszcza po przesiadce z xjr1300 :D Jak bede w okolicy to sie odezwe to poogladam dokladnie a narazie musze sie pedzic tym "rice burnerem" P.S. silnik twin cam 88 o rama softail tego mi na start potrzeba acha i kredytu na hipoteke chce uniknac przy tym ;) Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 16 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Co się Niedźwiedź nie pochwaliłeś? Zamiast powiedziec co kupiłes i się pochwalić to Ty mi wydzwaniasz i zadajesz jakies podchwytliwe pytania. Jak będziesz gdzieś w okolicy to przedzwoń, chciałbym zobaczyc ten Twój nowy nabytek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 16 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2004 Ty Niedźwiedź, coś ty kupił miałeś motur kupić a nie kanape na kołach... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 17 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2004 Siwy no wlasnie mialem ale przy moim gabarycie tylko to sie nadawalo ;) ale niedlugo zamienie VLa na HD i wtedy juz nic niebvedzie takie jak przedtem ;) Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cwik Opublikowano 19 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2004 he.he INTRUDER W AKCJI -----CO WY NA TO? ;) ;) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 19 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2004 he.he INTRUDER W AKCJI -----CO WY NA TO? ;) ;) ;) Normalka. Wystarczy za ostro ruszyć z "jedynki" (albo w czasie jazdy dodać gazu) albo na "dwójce" ostro strzelić ze sprzęgła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 21 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2004 Niedźwiedź tylko, żeby Ci przez to HD nie wlaneło w łeb i zaczniesz gadać tylko z "prawdziwymi" harleyowcami ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niedzwiedz Opublikowano 22 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2004 OOO Siwy co ty!!!! zeby stac sie harleyowcem to trzeba miec jeepa i przyczepke (co by na zloty swoim HD jezdzic) i na zlotach tylko pic mysia wode (Whiski) hehe. patrz na popmke ma juz wszystko co potrzeba na harleyowca ;) Cytuj FXST Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 22 Listopada 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2004 A gdzie Ty Niedźwiedź widziałeś u mnie przyczepkę? ;) O Jeepie nie wspomnę (no chociaz jak ktoś się uprze to może moje autko zakwalifikowac jako Jeepa). Nie zmyslaj, bo jeszcze ktoś uwierzy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_siwy_ Opublikowano 22 Listopada 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2004 Pompka podziękuj nam, że się nie stałeś harleyowcem ;). To właśnie dzięki NAM Twoim kolegą masz harleya, a nie jesteś upośledzony ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.