Skocz do zawartości

odpowietrzanie Hamulców


kondziureq
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebne nam bedą:

- klucz nasadowy Ø8

- przewód paliwowy Ø6

- płyn hamulcowy DOT-4

- pojemniczek na zużyty płyn

- płyn do mycia naczyń

- strzykawka

 

Pierwszą rzeczą za jaką będzie trzeba się zabrać będzie pokrywa pompy hamulcowej. Nalezy ją zdjąć, rozszczepić od niej gumę uszczelniającą i pożądnie umyś od wszelkiego rodzaju brudu typu piasek, osad od płynu hamulcowego. Następnie opróżniamy układ hamulcowy ze starego płynu: Strzykawką wysysamy stary płyn z pompki, a aby opróżnić przewód hamulcowy należy odkręcić go u nasady zacisku i zlać do pojemniczka, uważając, zeby nie polać nim plastików ani felgi (opiszę o tym na końcu). Przykręcamy przewód i poluźniamy odpowietrznik (tez z założonym gumowym łepkiem), nie odkręcamy, najlepiej przed tym popsikać odpowietrznik jakimś środkiem penetrującym typu WD-40, a jeszcze lepiej specyfikiem firmy Loctite, gdy go poluźnimy (luzujemy tak, aby nic się przez neigo nie wydobywało), zakładamy na niego wężyk Ø6 i wkładamy go do pojemniczka. Następnie upewniamy się, że w pojemniczku pompy mamy zalany świerzy płyn zalany do pełna (najlepiej strzykawką, żby nie porozlewać po lakierze). Zaczynamy pompować przez jakiś czas klamką hamulca, dolewamy ubyty płyn i popuszczamy odpowietrznik (pół obrotu klucza, luzujemy z załozonym przewodem). Obserwujemy co dzieje się w przewodzie przyłączonym do odpowietrznika pilnując stan w zbiorniczku (powinnien wydobywać się z niego płyn i bombelki powietrza, gdy zaczyna go ubywać (jest na poziomie połowy zbiorniczka, zakręcamy odpowietrznik i uzupełniamy. Robimy tak w kółko, puki klamka nie zacznie "rosnąć"(robić się coraz twardsza). Gdy sposób z pompowaniem nie działa można też zrobić tak:

Zalać zbiorniczek, odkręcić odpowietrznik, niech sobie swobodnie leci, a my tylko pilnujmy poziomu płynu. Sposób troszkę mozolny, ale działa.

Należy także uważać, aby nie polać płynem żadnuch elementów plastikowych, szczególnie lakieru. Plastiki popękają, a lakier zacznie zchodzić. Przed wymianą płynu warto takze oczyścić tłoczki i nasmarować prowadnice klosków i zacisku.

Płyn powinno się wymieniać raz na 2 lata, ponieważ ma właściwości higroskopijne.

Udanego odpowietrzania!

 

Zrób tak jak napisałem, będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A nie wie ktoś czasem jakiego płynu uzyć do Kawasaki Vulcan VN 800 Classic ??

 

Zalej śmiało DOT4

 

 

najlepiej to hamulcowego :)

 

cholera jak nie umylem plastikow po oblaniu plynem hamulcowym to jest sens leciec tam 4 dni po i obmyc?

 

Ja bym dla pewności to umyl no chyba że Ci się bardzo nie chce :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...