Skocz do zawartości

Koszty utrzymania crossowki 4T


Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Proszę o wypowiedź tylko ludzi którzy takimi sprzętami jeżdżą lub mieli styczność.

Proszę bez zbędnego spamu! Jak to miało miejsce w temacie o 125 2t !!!

 

Więc na przyszły sezon przymierzamy się z ojcem do jakiegoś fulla w 4t (yzf 416 , TC 410).

 

Moto będzie używane 8-10 h tygodniowo, czasami mniej.

Nie biorę pod uwagę w tej chwili ceny paliwa, tylko materiały eksploatacyjne, oraz regulacje.

 

Proszę o podanie ile godzin jazdy (aby ominąć kłótnie co to jest motogodzina) powinny dane podzespoły wytrzymać i ile kosztują, zakładając, iż jeździć będą amatorzy, którzy wcześniej śmigali na CR125 z silnikiem od CZ 125 Cross.

 

Interesuje mnie:

 

-olej

-filtr

-tłok

-korba

-klocki

-co ile regulacja zaworów

-łańcuszek

-napęd

-opony

 

Oraz inne części jakie przyjdą wam do głowy.

 

Ile przejedzie taka maszyna przy lajtowym śmiganiu przez godzinę? Głównie tor.

 

P.S Taka duża pojemność za względu na cenę, 2504t jest paradoksalnie dużo droższe. Do ok 8 000 niema nic, a w w/w klasie już jest tego trochę.

 

Naprawdę apeluję o pisanie o konkretach, a nie bezsensowne kłótnie.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ile się to robi i jaki jest to koszt?

 

Co 20 MTH sie luzy sprawdza w razie konieczności poddaje korekcie. Można wykonać samemu lub w serwisie około 90-150zł

 

Olej co 8-15mth + filterek do tego wraz z oringiem pod dekielek.

 

Jeżeli chodiz o tłok i korbowód to zaeleżne jest trochu od producenta, i budowy silnika.

 

Jezeli pytasz o zużycie takich elementów jak: opony, klocki, napęd dostaniesz sprzeczne ze sobą informacje. Poniewa zużycie tych elementów jest zależne jest

od użytych komponentów. I warunkow które panują w danym terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eLo wszystkim , ja w te wakacje zamierzam jechać do Niemiec rozglądać sie za jakimś crossem 250 4T bo ceny tych motorków tam mają baaardzo atrakcyjne ;p i Nie mam problemu z transortem :icon_eek:

 

I takie pytanie z mojej strony - Czy za 2 tys zł zroibie jakiś remont silnika w tym moto ?? Chodzi mi o wymiane takich podstawowych rzeczy w silniku ale to dopiero na 2 sezon ;]

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co 20 MTH sie luzy sprawdza w razie konieczności poddaje korekcie. Można wykonać samemu lub w serwisie około 90-150zł

 

Olej co 8-15mth + filterek do tego wraz z oringiem pod dekielek.

 

Jeżeli chodiz o tłok i korbowód to zaeleżne jest trochu od producenta, i budowy silnika.

 

Jezeli pytasz o zużycie takich elementów jak: opony, klocki, napęd dostaniesz sprzeczne ze sobą informacje. Poniewa zużycie tych elementów jest zależne jest

od użytych komponentów. I warunkow które panują w danym terenie.

No ale tak czy tak opony,klocki,łańcuch,zębatki lecą w szybkim tępie i tego raczej nie da sie policzyć,bo można zajechać przez sezon komplet opon i klocki a można ze 2 napęy ze 2 -3 komplety opon i klocków tuzin :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie o rozrząd. Jakie jeszcze inne części sie wymienia razem z łańcuszkiem? Napinacz tam jakiś jest może ?

 

Czy tłok wytrzyma cały sezon latania początkującego rajdera?

Czy wymienia sie go zawsze z korbą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd raz na sezon przynajmniej ja tak wymieniałem koszt łańcucha to około 180-200 zł do tego robocizna około 200 zł chyba że sam sobie zmienisz.

 

Tłok to pojęcie względne wytrzyma Ci i pewnie z dwa albo trzy sezony ale czy jest sens ryzykować tak samo i korba :]

 

 

Tak jest napinacz

Edytowane przez Mario_PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś mi podsumować koszt wymiany rozrządu ? Wszystkie części bez robocizny.

 

A ile latasz że wytrzymuje cały sezon rozrząd u ciebie?

 

Czy wymiana tych podzespołów jest trudna? Nie jestem lewym fajfusem ;)

2t takie jak CZ Cross czy Dt 80 nie sprawia mi żadnych problemów, czy powinienem sobie dać radę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie części to aż łańcuch rozrządu ;) ewentualnie napinacz jak Ci padnie ale to raczej sie nie sypie.

 

Hmm codziennie jakieś małe przejazdy i raz na tydzień jaki dalszy wypad w enduro .

 

Czy trudna chyba nie jest to jakieś arcy trudne zadanie jak masz manuala i trochę pojęcia , ja z 2T tez sobie radziłem a jednak wolałem to oddać do mechanika chociaż pewnie tez bym dal rade ale jakos wolałem nie eksperymentować na takim moto czy sie wszystko uda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ile oleju wchodzi do silnika? Ile to kosztuje?

2.Ile kosztuje filtr oleju?

3.Ile pali na 1h jazdy po torze(totalnie amatorskiej)?

4.Mario PL w jakiej kwocie się zamykasz na sezon?

5.Czy będę w stanie sam stwierdzić że zawory potrzebują regulacji? Ile ona kosztuje?

6.Czy da się to zrobić samemu?

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to się mawia - jak dbasz to masz :)

 

Zwyczajny spam. Co to ma do tego "jak dbasz tak masz" ? To co jak dbam o moto,czyszcze reguluje etc to bede jezdzil wiecznie? Autor chyba nie takiej odpowiedzi oczekiwał. Ciezko sie domyslec ze chodzi mu o okresowe wymiany w silniku,nie z powodu ,ze nie dba o motor,tylko z tego ze czesci juz maja swoj przebieg i trzeba je wymienic. Przepraszam za OT ale niektore wypowiedzi to chyba są po to aby nabić licznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...