maruss Opublikowano 7 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2013 (edytowane) Witam, otóż mam trochę problemów ze zbieżnością w swoim motorowerze Derbi Senda. Wiem że mogę liczyć na tym forum na fachowe odpowiedzi których od pewnego czasu poszukuję jednak postanowiłem utworzyć swój temat. Otóż podczas hamowania przednim hamulcem znosi mi motorower, jak i po puszczeniu kierownicy ucieka lekko na prawą stronę. Tylne koło jest na 99% dobrze ustawione, zrobiłem to w ten sposób że koło posunąłem maximum do przodu i po 3 obroty z każdej strony dokręcałem aż do dobrego naciągu łańcucha, jednak to nie zlikwidowało znoszenia po puszczeniu kierownicy (być może zagapiłem się i z jednej strony zrobiłem 4 obroty a z drugiej 3 to też w chodzi w grę dlatego jutro to powtórzę). Do tego nie potrafię dobrze ustawić półek, niby mierzyłem, ustawiałem jednak cały czas jest praktycznie ten sam efekt czyli znoszenie po puszczeniu kierownicy. Rama jest raczej prosta nie posiada jakichś nie fachowy napraw, gdy czyściłem gaźnik musiałem dużo elementów zdemontować typu plastiki, bak i dozownik, miałem dobrą widoczność na ramę i niestety ale tylko z rzutu oka wyglądała na prostą. Ogólnie rozchodzi mi się o to że chciałbym uniknąć oddania motoroweru do takiej firmy jak np. tecrol z Bielska która naprawia powypadkowe motocykle ponieważ tam sam demontaż zawieszenia kosztuję 150 zł, a ja do końca pewny nie jestem co jest powodem znoszenia, a jeżeli nawet bym tam oddał to skończyło by się to pewnie kwotą +/-600-900zł przy wartości 4500zł. Dlatego jeżeli się da to chciałbym to zrobić we własnym zakresie. Proszę o jakieś rady co po prostu robić, od czego zacząć może ktoś miał podobne problemy bo bawię się z tym od dłuższego czasu i nie mogę tego znoszenia zlikwidować. Edytowane 7 Lipca 2013 przez maruss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Przejedź na wprost przez kałużę , i zobacz ile śladów zostawiasz . Tylne koło ustaw przy pomocy prostej listwy lub sznurka . Masz stabilizator łączący dolne części amortyzatora teleskopowego , ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruss Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Z tą kałużą faktycznie dobry pomysł nie wiem czemu o tym przedtem nie pomyślałem, jednak z drugiej strony jestem prawie pewny że zostawiam minimalnie dwa ślady, zapomniałem dopisać że odnoszę wrażenie jak bym dosłownie milimetry ale jednak jechał bardziej pochylonym na prawą stronę, praktycznie tego nie widać jak jadę prosto w ogóle tego nie widać tylko czuć że bardzo lekko się jedzie bardziej na prawej stronie opon, dodam również że gdy moto przechylę do tej właściwej prostej linii to odnoszę wrażenie jak by przednie koło było bardziej w lewą stronę a tylne w drugą (chyba tą właściwą czyli prostą) Stąd moje przypuszczenia że jest źle ustawione przednie zawieszenie. Co do ustawiania koła za pomocą sznurka to do końca nie wiem jak to jest, na necie znalazłem nawet na tym forum jak to się powinno ustawiać jednak ja tego nie zbyt czaję, według mnie to już lepiej jeździć i ustawiać co chwilę na napinaczach niż bawić się liną bo lina to lina żadnych wymiarów nie ma i nie wiem jak dokładnie tym ustawić chodzi o takie same napięcie liny po obydwóch stronach?. Jeśli chodzi o stabilizator łączący dolne części amortyzatora to do końca nie wiem co to jest, w internecie dużo nie znalazłem i nie chcę palnąć głupoty, jeśli możesz to nakieruj mnie co to dokładnie jest, jednak jak na razie wydaje mi się że nie mam tego. Dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz L Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Toczy sie podobny temat o ściąganiu , dochodzi zatem opcja uszkodzonych łożysk kierownicy . A tu jeszcze ustawienie koła , http://fotoo.pl/show.php?img=571317_ustawienie.png.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruss Opublikowano 9 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) Przeczytałem ten temat teraz z tym znoszeniem, ale niestety u mnie gdy obrócę kołem lewo prawo to chodzi bardzo lekko bez żadnych luzów więc raczej łożysko odpada. A raczej pewny jestem że to przednie zawieszenie bo sam próbowałem "na oko" to ustawić no i wyszło jak wyszło, na necie nie mogę znaleźć jak się to powinno ustawiać. Edytowane 9 Lipca 2013 przez maruss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Krzywe masz zawieszenie i tyle. Na krzywej ladze w sprzęcie z jedną tarczą tak samo mi ściągało jak opisujesz. Sam zdemontuj zawieszenie i zawieś do Tecrolu. Za sprawdzenie nic nie pobierają. Za prostowanie zapłacisz max 250zł jeśli wszystko jest krzywe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maruss Opublikowano 10 Lipca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) No to tak zrobię w najbliższym czasie na razie jak najmniej jeżdżę to może opony uda się uratować, a nie wiem jeszcze czy to tej złej zbieżności jest wina, ale na nowym napędzie przejechałem około 200 km i naciąg łańcucha jest już prawie na krańcu, z tego co czytałem to może być też wina tej zbieżności to szkoda kolejnego napędu kupować. Dzięki za odpowiedzi. Edytowane 10 Lipca 2013 przez maruss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 to co to za napęd że przy 50cc po 200km sie kończy? chyba plastikowy... a jakie masz opony? może są to jakieś po torowe opony i mocniej zdarte z jednej mańki? a z tymi 2 śladami to trudno określić jak masz terenowe opony bo kostka zostawia ślady w różnych miejscach i do tego tylna opona jest szersza i mogło ci się wydawać że gdzieś ucieka ślad. Takie rozwiązania nadają sie do samochodów bo tam widać ewidentną różnice. Kiedyś widziałem w necie filmik z pomiarów krzywej ramy i później robili test ze śladami i nie było widać różnicy po śladach opon a rama z wymiarów dość mocno była przestrzelona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.