Skocz do zawartości

Problem z gaźnikiem. Regualcja a skład mieszanki. RD 80


grayfox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

300 km temu dostałem motor od mechanika. Oddałem go tam ponieważ moto nie mogło się wkręcić z niskich obrotów oraz na wysokich przerywało, gasło.

 

Ostatnie 300 km wszystko super, i nagle motor dostał zawrotnych obrotów a luzie. Odkręciłem więc o 1 obrót śrubkę od wolnych obrotów i sie unormowało. Lecz znowu powracają objawy. Motocykl nie ma mocy na niskich obrotach oraz na wysokich dostaje ,,odcięcia". Odkręcam manetkę a on gaśnie, odpuszczę troszkę i znowu idzie.

 

Dla przykładu powiem iż gdy np. jadąc na 6 biegu przyhamowałem do 40 km\h to potem spokojnie się znów motor wkręcał wyżej. W tym momencie z 5 biegu bardzo ciężko się mu pozbierać z tych 40 km\h.

 

Podejrzewam że coś w gaźniku się znowu stało, czy możliwe jest aby w jakiś sposób mieszaka zubożała? (Mniej paliwa względem powietrza).

 

Gdy motor jeździł normalnie świeca była cała czarna, tylko w miejscu gdzie przeskakiwała iskra ciemny brąz był, w tej chwili cała świeca jest brązowa.

 

Dodam że motocykl pali od kopnięcia i idealnie trzyma wolne. Od zimnego do gorącego wolne są identyczne.

Wcześniej gdy jeździł normalnie, po odpaleniu (bez gazu) dostawał na kilka sekund wyższych obrotów po czym schodził do niskich i wszystko było normalnie.

 

Co o tym sądzicie?

 

Czy teoria o za małej ilości paliwa jest słuszna?

 

P.S Wcześniej mechanik u którego był motor, wymieniał pręcik na którym zawieszony jest pływak, stwierdził że miał już wyrobione rowki w miejscu pracy pływaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W RD niema oringów na dyszy, jest ona gwintowana zewnętrznie i wkręcana.

 

1.Za namową kolegi z forum wróciłem do ustawień gaźnika z czasu kiedy moto wróciło od mechanika, czyli dokręciłem śrubę wolnych obrotów o 1 obrót oraz włączyłem ssanie. I motor idzie normalnie, ciągnie od dołu i nie dławi się w górze.

 

Świeca wróciła znów do czarnego koloru ( mocny brąz tylko w miejscu przeskakiwania iskry)

 

Co może być przyczyną takie stanu rzeczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt uboga mieszanka. nie włączaj ssania bo będzie Ci palił 8l/100, przeczyśc dokładnie gaźnik, załuż filtr paliwa i sprawdź czy nie łapie lewego powietrza. świeca powinna miec kolor brązowy/kawa z mlekiem. wyczyśc gaźnik, ewentualnie zwiększ dawkę paliwa na iglicy. śrubką regulacyjną ustawiasz gaźnik podczas pracy na wolnych obrotach i nieco na średnich nic wiecej, reszta iglica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie może łapać lewe powietrze? Na króćcu i gdzie jeszcze?

Ten gaźnik ma już 22 lata ;) Jak cały motor, więc czy możliwe jest łapanie powietrza pomiędzy przepustnicą a korpusem? Lub na prowadnicy iglicy?

 

BTW Rozważam wymianę gaźnika, gdzie dostanę gaźnik na 14 lub 21 mm w przyzwoitej cenie, poza allegro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...