Skocz do zawartości

Honda Magna VF750 vs Shadow VT750 1985-1987


IVEN
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc w dokonaniu wyboru w /w temacie .To ma być moje pierwsze moto, kiedyś miałem do czynienia z dwoma kółkami i chciałbym powrócić do tej przygody.

Czytałem wiele opinii na tym forum o tych motocyklach. Na początku pociągała mnie Magna, ale gdy poczytałem ile problemów sprawia silnik VF (4 gary), to zacząłem się przyglądać hondzie shadow na dwóch garach o tej samej pojemności no i niestety trochę słabszej, ale z trochę lepszymi hamulcami.....

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie :) Tylko proszę nie piszcie ,żebym poczytał trochę forum, bo od dwóch tygodni nic innego nie robię ;)

Edytowane przez IVEN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... a już zacząłem szukać dla ciebie odpowiedzi w archiwum :)

 

oki, to powiem tak: jeśli ma to być motocykl na początek, wybrałbym spokojniejszą v2. tańsza w eksploatacji (spalanie, regulacje), a wydatków będziesz miał i tak na początku dość, łagodniejszy silnik niż v4, słabsza nieco reakcja na rollgaz co przyda się przez jakiś czas póki nie nabierzesz obycia z motocyklem. poza tym mam wrażenie, że będzie łatwiej znaleźć shadow w dobrym stanie, niż magnę

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam doświadczenie z jednym i z drugim. Bierz Shadowa bo magna musi się w końcu zwalić mimo ,że silnik świetny i motocykl piękny. Jak przyjdzie co do czego to mechanicy będą cię spławiać bo dostęp do silnika w magnie jest STRASZNY! regulacje ciężkie bo kupa rozbierania a do tego jak Ci wywalą rachunek około 2 tyś (nie za regulacje tylko za naprawe praktycznie czegokolwiek) to się złapiesz za głowe.

 

Shadow jest równie piękny , to są 2 motocykle robione w bardzo podobnej linii i unikalnej w dzisiejszych czasach sylwetce choppera z charakterkiem ( bo nowsze to już pod cruizera jak dla mnie tracą to coś :evil: ).

Cień ma duuuużo żywotniejszy silnik i można robić na nim kolosalne przebiegi jak sie dba o maszynę a i regulacja jest dużo łatwiejsza i tańsza. Hydrauliczne zawory czyli nie musisz regulować i tylko 2 gaźniki co też jest łatwiejsze do regulacji i tańsze i w serwisie bez marudzenia się za to wezmą .

 

Jeśli chodzi o moc Shadowa to na pewno wystarczy , jest silniejszy niż większość młodszych wykastrowanych norma maszyn , zbiera się doskonale i w porównaniu do Magny pali o wiele wiele mniej. Ja na swojej na trasie potrafię zejść poniżej 4 litrów a w korkach nigdy nie przekroczyłem 5 :wink: .

 

I jeszcze jedno , Shadow jest wolno obrotowy w porównaniu do Madzi co też sie przekłada na żywotność.

 

PS.

Rada ode mnie , jak będziesz kupował i usłyszysz cykanie, dzwonienie , dudnienie , walenie czy cos metalicznego a gość bezczelnie będzie Ci wciskał kit o regulacji to powiedz mu żeby sobie go w D*** wsadził.

To na pewno ściema , zaworów sie nie reguluje są hydrauliczne w Cieniu a pełno skatowanych sprzętów na allegro. I lej do niego tylko mineralny bo syntetykiem albo półsyntetykiem załatwisz sobie uszczelki!.

A jak tankujesz to lej w miarę możliwość 98-kę, świetnie się na niej sprawuje i spalanie spada co w przeliczeniu wyjdzie na to samo jakbyś lał 95 a silniczek zdrowszy będzie :icon_mrgreen:

 

 

To tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hendar wielkie dzięki za tak wyczerpujące ogarnięcie tematu -nic dodać nic ująć, utwierdziłeś mnie w przekonaniu, bo juz wcześniej podjąłem decyzję . Wybór padł na ten motocykl http://moto.allegro.pl/item379293090_honda_shadow_vt700.html jechałem już nim, tylko gościu "trzyma "cenę wezmę go na przeczekanie ;p

Ps.faktycznie silnik chodził nie równo i gościu twierdził ,że wystarczy regulacja gazników

Edytowane przez IVEN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hendar wielkie dzięki za tak wyczerpujące ogarnięcie tematu -nic dodać nic ująć, utwierdziłeś mnie w przekonaniu, bo juz wcześniej podjąłem decyzję . Wybór padł na ten motocykl http://moto.allegro.pl/item379293090_honda_shadow_vt700.html jechałem już nim, tylko gościu "trzyma "cenę wezmę go na przeczekanie ;p

Ps.faktycznie silnik chodził nie równo i gościu twierdził ,że wystarczy regulacja gazników

 

 

Wiesz co , musisz uważać , a nie ma jakichś metalicznych stuków , takiego cykania innego niż takie delikatne zaworków?

 

Kupując staruszka , musisz uważać na minę , czasem lepiej kilka razy pojechać . Jeśli maszyna naprawde dobrze chodzi tylko brakuje regulacji gaźników to poproś jakiegoś mechanika żeby wziął wakuometr i wyregulował, niech tam jedzie z Tobą , to bardzo prosta operacja i można ją zrobić w 15 min. na trawniku albo powiedz gościowi żeby wyregulował u siebie a Ty mu tą 100 dopłacisz, wtedy posłuchasz i będziesz pewien maszyny bo tak czy siak Cię to czeka.

 

Pisze tak dlatego , że trzeba uważać. Motorek wygląda na nie "Poganiany" patrząc na rury i kolanka więc jest szansa że silniczek będzie zdrowy , a jakby się tak okazało to tylko lać olej i paliwo i jeździć.

 

Mam nadzieje ,że zakup się uda i życzę szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...