Skocz do zawartości

Carb cleaner


sq9mda
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie zaraz tradycyjnie Piotr Dudek wladuje swoj chamski komentarz, ale zaryzykuję :wink:

Nie wiem jaki jest dokładny skład proporcjonalny Carburator Cleanera, ale mam doświadczenie ze bardzo mało osadów odmówi rozpuszczenia sie w (w kolejności pod względem mocy): ksylenie, toluenie, acetonie. Nie zawadzi też kąpiel w izopropanolu (alkohol izopropylowy).

W tej chemii wszystki uszczelki szlag trafi, więc demontaż gaźnika całkowity.

Pzdr, szczególnie dla jak zwykle spokojnych, kuturalnych i wyważonych komentarzy Piotra Dudka :crossy: .

Pzdr.

 

Na głupie lub naiwne pytanie nie może być innych odpowiedzi jak to nazwałeś "chamskich" chociaż osobiście nie widzę związku zwłaszcza gdy pytający rozważa możliwość rozwiązania i opublikowania bardzo strzeżonych tajemnic koncernów sam nie potrafi pisać składnie i ortograficznie mając głęboko w dupie samokształcenie.

A teraz wracając do tematu czyszczenia gaźników :

Należy przeanalizować skład zanieczyszczeń dostających się do gaźnika jak i powstających w samym gaźniku z powodu niedbałości w eksploatacji. Tak niedbałości bo jak inaczej można nazwać sytuację porzucenia motocykla na zimowanie bez odpowiedniego przygotowania.

Paliwo pozostawione na długi okres w komorach pływakowych w naturalny sposób odparuje pozostawiając tylko te dodatki stosowane przez rafinerię które mają uszlachetnić paliwo.

Najgroźniejsze są mikroskopijne drobiny tlenków żelaza przedostające się do gaźnika przez filtr paliwa.

w celu ich rozpuszczenia wypada zastosować bardzo agresywną chemię ale uszkodzimy wtedy korpus gaźnika wykonany z zasady ze stopu aluminium i cynku. Następnym zanieczyszczeniem mogą być mikroskopijne cząsteczki lakieru zabezpieczające wewnętrzną powierzchnię zbiornika paliwa przed korozją.

Innymi cząsteczkami które znajdujemy czasami wewnątrz gaźnika to guma benzyno-odporna.

Ostatnim zanieczyszczeniem jakie spotkamy w gaźniku to kamień wytrącający się z wody.

Reasumując jedynym znanym i skutecznym sposobem czyszczenia gaźników jest myjka ultradźwiękowa.

Urządzenie bardzo drogie ale bardzo skuteczne tylko kto będąc przy zdrowych zmysłach kupuje kawiarnię wraz z obsługą tylko po to aby czasami napić się dobrej kawy?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Poszukaj czegoś takiego http://www.amazon.com/Berryman-Parts-Clean...n/dp/B0002KKIIC, nie wiem czy jest to dostępne w UK ale wygląda zachęcająco i koszyczek do moczenia w komplecie:)

 

Odświeżam temat.

Czy wie ktoś gdzie można kupić coś takiego jak w linku (od Bartek.M)?

Sprey mnie nie interesuje(nie rozpuszcza niektórych rzeczy). Wolałbym namoczyć stary gaźnik w czymś takim. Profesjonalnej myjki w okolicy nikt nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...