Skocz do zawartości

Wszystko o KTM EXC 400/450/520/525


Rekomendowane odpowiedzi

Bananek napisz co było przyczyną, bo mam tak u siebie w 520 EXC

 

druga sprawa to to że wymieniłem łańcuszek rozrządu i napinacz na nowe

i napinacz jest na maxa wyciągnięty ;/

sprzedam DRZ 400 E po remoncie generalnym

sprzedam części do DRZ-ety i EXC 400 / 520

 

tel 698 672 101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a coś więcej napiszesz ??

bo u mnie nie idzie podnieść

nie mogę szczelinomierza wcisnąć ;/

 

co do układu wydechowego

 

w 400 / 450 / 520 / są takie same

 

posiadam jeden na sprzedaż

układ wydechowy to cztery elementy :

- kolektor x 2

- przejściówka z dwóch na jeden - na odcinku cylinder tylni amor

- tłumik

 

posiadam KTM EXC 400 z 2002 roku na części

 

http://allegro.pl/ktm-exc-400-450-520-525-sprzegielko-wolne-kolo-i1718022994.html

sprzedam DRZ 400 E po remoncie generalnym

sprzedam części do DRZ-ety i EXC 400 / 520

 

tel 698 672 101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, znajomy potrzebuje, to właśnie do mnie z forum enduroadventure pisałes ;) zastanawiam się czy podejdzie do 04r ten wydech, ale wydaje mi sie ze powinien

 

A co do dźwigienek, sprawdź dla pewności w ten sposób, jak jedna para dźwigienek wciska zawory to na przeciw ległych musi być luz, jeśli w tedy nie będzie i nie wyczujesz podczas ruchu żadnego pykania to znaczy , że nie ma w ogole luzy na danym zaworze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w głowicy wymieniłem tydzień temu zawory sprężyny itd cały komplet jeśli chodzi o górę

 

tłok ustawiam tak że wkręcam śrubę tę na wale i wał nie idzie anie do przodu ani do tyłu to jest GMP czy się mylę ??

sprzedam DRZ 400 E po remoncie generalnym

sprzedam części do DRZ-ety i EXC 400 / 520

 

tel 698 672 101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum , dodam na początku że przeczytałem wszystkie wypowiedzi o ktm od pierwszej do ostatniej strony ale wciąż mam wątpliwości co do wyboru nowego motocykla. Na crossach jeżdżę od 3 lat zaczynałem od ktm sx 125 , suzuki rmz 250 a teraz chciałbym zmienić na motor typu ktm exc 520,525,530 lub z serii sx. I tu prosiłbym was o pomoc w doborze KTMa , jeżdżę 90 % enduro czasami zdarza się pośmigać po torze ale to sporadycznie raz na rok. Chciałbym motocykl z rocznika od 2004 r. w górę oczywiście z rozrusznikiem który model bardziej polecacie sx czy exc , który z rocznika powyżej 2004 jest najmniej obsługowy chodzi mi o wymianę tłoka,korby,łożysk na wale itp, z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum , dodam na początku że przeczytałem wszystkie wypowiedzi o ktm od pierwszej do ostatniej strony ale wciąż mam wątpliwości co do wyboru nowego motocykla. Na crossach jeżdżę od 3 lat zaczynałem od ktm sx 125 , suzuki rmz 250 a teraz chciałbym zmienić na motor typu ktm exc 520,525,530 lub z serii sx. I tu prosiłbym was o pomoc w doborze KTMa , jeżdżę 90 % enduro czasami zdarza się pośmigać po torze ale to sporadycznie raz na rok. Chciałbym motocykl z rocznika od 2004 r. w górę oczywiście z rozrusznikiem który model bardziej polecacie sx czy exc , który z rocznika powyżej 2004 jest najmniej obsługowy chodzi mi o wymianę tłoka,korby,łożysk na wale itp, z góry dziękuję za pomoc.

 

 

Do enduro zdecydowanie EXC z uwagi na łagodniejszą chaarakterystyke silnika, ilośc biegów i zawieszenie. Mając jakieś tam doświadczenie z 400/450/520 zdecydowanie polecam 520/525. Jeśli chodzi o "najmniejszą obsługowość" to silniki RFS są idiotoodporne i przy odpowiedniej "pielęgnacji" sporo znoszą. A ich awaryjnośc bardziej zalezy od tego jak traktujesz i jach dbasz. Choć słyszy sie że 400 tka (z racji mniejszej mocy) i 520 sa najtrwalsze. Materiałowo to to samo , wiele częsci po identycznych. W sx 450 (jesli sie mylę poprawcie) nasz tytanowe zaowry. EXC leci na stalowych. Omijałbym nowesz silniki XC4 z poczatku produkcji czyli 530.

 

BAGINS - z tym GMP na śrubie w wale to nie do konca wychodzi. U mnie ciężko ustawić wg niej GMP, u kumpla też było nie tak. Sprzwdź wtedy dla pewności że masz ten GMP np wykręcając świece.

 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki murdoch2 za rozwianie moich wątpliwości , zdecydowałem się na ktm exc 520 , jaki rocznik polecasz ,który jest dostępny do 12000-13000 zł?

 

 

Hehe, ja napisałem tylko to co mozesz wyczytać na forach a jak poczytałeś tu u Nas to powienieś wyrobić sobie zdanie nt katów. Moje zdanie jest takie, ze w tym przedziale nie sil sie na 525, czy byle młodszy. 520-tka od pocz produkcji jest bardzo udanym wg mnie oczywiście motocyklem także patrz na stan. Jedno kolanko w nowszych , czy cieńsze lagi w pierwszych EXC w zawiasie nijak nie wpłyną na Twoje odczucia przy lataniu w enduro. Takze jak znajdziesz ładną sztukę (najlepiej z importu) w pierwszych 520-tkach - tych z transparentnym bakiem (nie wiem dlaczego KAt sie z tego później wycofał- teraz znowu wraca- jest to bardzo pomocne)to czasami warto dać więcej nawet jak nie będzie to okazją bo potem i tak wyjdziesz na swoje w eksploatacji. Chyba , zę wolisz kupić na podjechanym silniku taniej i sobie zrobić. To też jest wyjście bo finalnie czy w wersji zadbanej - jak zrobisz po zakupie porządny przegląd z wymiankami profilaktycznymi czy zrobisz sztukę lekko dojechaną to finalnie pewnie podobnie wyjdzie. Wg mnie to szukaj oryginała w ładnym stanie.I trochę gotówy zostaw na pakiet startowy. Kat w wielu miejscach jest znakowany na częściach takze zwracaj uwagę na wszystko bo rzeźb jest pełno na rynku. Jak dobrze kupisz będziesz zadowolony.

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie

Kat w wielu miejscach jest znakowany na częściach takze zwracaj uwagę na wszystko bo rzeźb jest pełno na rynku
dobrze że o tym wspomniałeś , wiecie może na które części zwracać uwagę?

 

 

Dodam jeszcze http://allegro.pl/show_item.php?item=1712952417&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any planuje zakupić ten motocykl co możecie mi o nim powiedzieć na pierwszy rzut oka?

Edytowane przez Sybirbia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie dobrze że o tym wspomniałeś , wiecie może na które części zwracać uwagę?

 

 

Dodam jeszcze http://allegro.pl/show_item.php?item=1712952417&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any planuje zakupić ten motocykl co możecie mi o nim powiedzieć na pierwszy rzut oka?

 

 

Na wszystkie :icon_twisted:

A na pooważnie to masz wybity rocznik w wielu miejscach: np na cylindrze, pokrywach filtrów oleju, z lewej strony na karterze na wysok. dźwigni zmiany biegów masz numer - jak podasz na tel w serwisie to jak bedzie wporzo gość po nim CI powie jaki to model (czy sx czy exc, pojemność, czy przekładka z anglika :biggrin: itd.) Pierwsze chyba 2 cyfry tego numeru to rok. Możesz od razu mu z ramy spisać.Dalej masz rok wybity na pokrywach przednich lag- od góry. Na plastikach jak pod spód zerkniesz (np zbiornik, boczki od strony chłodnic, pokrywa airboxa, zadupek od strony koła, pod siedzeniem itp. Wiadomo, że może być co nieco pozmieniane od gleb ale jak wszystko bedzie z innego rocznika to coś mówi. Na module zapłonowym jak jest naklejka to tez jest wydrukowany rocznik. No i podstwowe elementy które zmienione zostały w modelu na 2004 rok.

Ale gdy papierów nie ma i nie będzie naklejki to musisz zwrócić uwagę na szczegóły rocznika i jedynie sobie ten silnik sprawdzić. Jak będzie znakowanie w/w częsci z rokiem silnika pasowały to szansa jest , ze to nie rzeźbiony składak.

Albo olej to co Ci wyżej napisałem i jak bez kwitów będzie w piknym stanie kup bez zastanawiania sie czy ten czy inny rocznik na plastikach - silnik tylko bym sprawdził w serwisie - numer - Czy to exc czy sx i z dołożonymi biegami i jaka pojemność. Ale potem kolejny kupiec będzie ci szukał wtedy dziury w całym i drapał w głowę jak składak będzie.

A co do linka to nic nie powiem poza tym, że lampa nie oryginalna, za kiepskie - mało dokładne fotki. Jeśli bez papierów wchodzi w grę to rzeczywiście masz większe pole manerwu.

 

Pozdro

Edytowane przez murdoch2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze http://allegro.pl/show_item.php?item=1712952417&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any planuje zakupić ten motocykl co możecie mi o nim powiedzieć na pierwszy rzut oka?

To jest rok 2004. Poznać to po kształcie ramy nad podnóżkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...