marcin1989 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Wiecie może czy do EXC można dopasować termostat od innego motocykla? Oryginał kosztuje 200zł, wg. mnie to za dużo, może ktoś ma na zbyciu używkę? Chodzi mi o sam wkład. Cytuj Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków! Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Wiecie może czy do EXC można dopasować termostat od innego motocykla? Oryginał kosztuje 200zł, wg. mnie to za dużo, może ktoś ma na zbyciu używkę? Chodzi mi o sam wkład. Może poszukaj używki? np. z allegro, http://www.allegro.pl/item832131272_ktm_45..._dokumenty.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 hmm poszukuje ktm'a exc 400 a niema zbyt wiele tego w polsce, dlatego zastanawiam się czy brać również pod uwagę exc 450.. Jak mocno różni się charakterystyka oddawania mocy/moc, bo podobno 450 jest bardziej agresywne no i troche mam obawy przed tym czy mnie czasem nie pocharata. ;> Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 14 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2009 hmm poszukuje ktm'a exc 400 a niema zbyt wiele tego w polsce, dlatego zastanawiam się czy brać również pod uwagę exc 450.. Jak mocno różni się charakterystyka oddawania mocy/moc, bo podobno 450 jest bardziej agresywne no i troche mam obawy przed tym czy mnie czasem nie pocharata. ;> Ciężko będzie te różnice opisać bo każdy widzi je nieco inaczej, jak dla mnie EXC450 pod względem oddawania mocy bardziej przypomina EXC520/525 niż EXC400, na dobrą sprawę gdyby nie to że na niższych obrotach wyczuwa się wyraźnie mniejszy moment obrotowy można by go pomylić z większym bratem. EXC400 jest spokojniejszy mniej narwany bardziej "wyczesany" żeby przegiąć trzeba się trochę postarać, z EXC450 już tak nie jest chwila nieuwagi i przód w powietrzu :buttrock: co prawda nie tak łatwo jak z EXC525 ale można napytać sobie biedy. A czy w Twoim przypadku EXC450 to dobry pomysł? tego nie wiem najlepiej było by gdybyś się do tego sprzętu przymierzył i wyrobił zdanie, w sumie różnice nie są kolosalne ale czasami drobiazgi decydują o wszystkim, dal przykładu mogę tu opisać przygodę kolesia który po przesiadce z Huski TE410 na EXC450 i zrobieniu paru kilometrów myślał że ma ten sprzęt opanowany do tego stopnia że zaczął się popisywać przed kumplami jazdą na jednym kole i kopaniem dołów w krótkich spodenkach i trampkach, niestety przy kolejnym kopaniu dołu maszyna zaskoczyła go nagłym przyrostem mocy, moto poszło na koło po czym zwaliło się na bok uderzając "Balona" z całym impetem podnóżkiem w nogę którą się podpierał, efekt...... złamanie otwarte i dwa miechy w szpitalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grebur Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 gdybym miał posture dorosłego faceta to bym się nie martwił o te w miare drobne różnice, jednak waże zaledwie 64kg i mam 182cm wzrostu, jakiejś mega techniki też nie posiadam, dlatego jednak zdecyduje sie na exc 400. Wiem wiem.. najlepszym wyborem byłby dla mnie ktm exc 125, jednak dorobiłem sie urazu do 2T SZCZEGÓLNIE 125.. a utrzymanie exc-f 250 jest dla mnie zbyt drogie, myśle ze ogarne po pewnym czasie kata, dzięki ghollum za twoje odpowiedzi, naprawde WIELKI szacun dla ciebie, twoje wypowiedzi są pełne i mądre, na tym forum to niestety żadkość, gdybym cie znał postawiłbym ci oranżade ;D Cytuj To tu, gdzie się błękit splata z betonem..http://bikepics.com/members/grebur/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 15 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2009 gdybym miał posture dorosłego faceta to bym się nie martwił o te w miare drobne różnice, jednak waże zaledwie 64kg i mam 182cm wzrostu, jakiejś mega techniki też nie posiadam, dlatego jednak zdecyduje sie na exc 400. Wiem wiem.. najlepszym wyborem byłby dla mnie ktm exc 125........... "Sie nie łam" :wink: , dobrze kombinujesz z EXC400, 400setka jest najłatwiejsza do oswojenia no i potencjał rozwojowy ma też duży bo kiedy dojdziesz do wniosku że za słaba to pakujesz cylek i tłoczek od EXC525 i ognia :buttrock: , a swoją posturą się nie przejmuj gdyby to decydowało to ja też mógłbym dosiadać co najwyżej 125cm3 :icon_mrgreen: , no ale jestem zboczony i zawsze mnie ciągnęło do dużych singli w 4paku :buttrock: :bigrazz: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 (edytowane) ..... dobrze kombinujesz z EXC400, 400setka jest najłatwiejsza do oswojenia no i potencjał rozwojowy ma też duży bo kiedy dojdziesz do wniosku że za słaba to pakujesz cylek i tłoczek od EXC525 i ognia :buttrock: , ........... Miszczu ghollumie tylko tyle...... i ognia na 525? :icon_eek: No i okleine chyba trzeba też zmienic.... :biggrin: Bo na starej nie bedzie tak ciągło jak powinno. Edytowane 16 Grudnia 2009 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Miszczu ghollumie tylko tyle...... i ognia na 525? :icon_eek: No i okleine chyba trzeba też zmienic.... :biggrin: Bo na starej nie bedzie tak ciągło jak powinno. Yes ser, do tego lekkie poprawki w gaźniku czyli opuszczenie iglicy o jeden ząbek i nic więcej nie trzeba robić mamy 525, no a okeina ważna rzecz bez niej mamy -35 punktów za lans :icon_mrgreen: . Edytowane 16 Grudnia 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Yes ser, do tego lekkie poprawki w gaźniku czyli opuszczenie iglicy o jeden ząbek i nic więcej nie trzeba robić mamy 525, no a okeina ważna rzecz bez niej mamy -35 punktów za lans :icon_mrgreen: . Masz to w praktyce przećwiczone? Myślałem że zwiększona pojemność to to albo dłuższy korbowód, łańcuszek gdy średnica cylka bez zmian a dłuższy miałby być, lub może być problem z karterami, głowicą gdyby szerszy cylek miał być.... to jak to jest rozwiązane, w jaki sposób? Jakie róznice wymiarowo sa w między 400/525 w "górnych" klamotach? Rzomumiem, że dół taki sam w każdym tylko góra zmieniana. 450-tka exc tak samo daje sie przerobić? :icon_eek: Edytowane 16 Grudnia 2009 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Masz to w praktyce przećwiczone? Myślałem że zwiększona pojemność to to albo dłuższy korbowód, łańcuszek gdy średnica cylka bez zmian a dłuższy miałby być, lub może być problem z karterami, głowicą gdyby szerszy cylek miał być.... to jak to jest rozwiązane, w jaki sposób? Jakie róznice wymiarowo sa w między 400/525 w "górnych" klamotach? Rzomumiem, że dół taki sam w każdym tylko góra zmieniana. 450-tka exc tak samo daje sie przerobić? :icon_eek: Jest to celowa robota KTMa mająca na celu redukcję kosztów produkcji, cały dół silnika jest identyczny w 400/450/525, głowice są identyczne, długość zewnętrzna cylindra jest ta sama w 400tce mamy skok 64mm i średnicę tłoka 89mm w 450tce skok 72mm i średnica 89mm w 510tce mamy skok 72mm i średnicę 95mm, jak widać skok w 450 i 510 jest taki sam różni je tylko średnica tłoka, w 400 skok jest krótszy uzyskano to stosując tłok w którym denko jest o 8mm wyżej od sworznia niż w 450 czy 510 do tego trochę mniejsza średnica i to jest cała tajemnica :wink: . Niestety muszę się tu uderzyć w pierś i przyznać do błędu :rolleyes: bo zapomniałem jeszcze o jednym, do pełnego przerobienia 400 na 525 potrzebny będzie jeszcze wałek rozrządu bo niestety są różne, nie mniej silnik będzie pracował ale nie uzyskamy pełnej mocy 525. w przypadku 450 sprawa jest prostsza wystarczy tylko tłok i cylek nawet gaźnika nie trzeba ruszać :wink: . Oczywiście wszystkie te rozważania dotyczą EXC, żeby było weselej można dodać że korbowód w EX250 4T jest taki sam jak w EXC400/450/520/525 :smile: . Ja osobiście tego nie robiłem ale znam takie przypadki. Edytowane 16 Grudnia 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Jest to celowa robota KTMa mająca na celu redukcję kosztów produkcji, cały dół silnika jest identyczny w 400/450/525,...... Jestem pod wrażeniem zwłaszcza tych ceferek jeśli są przez Ciebie "z pamięci cytowane". Ciekawe to... czyli jak sie remoncik kroi to sobie można stjuningować sprzęta Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 Jestem pod wrażeniem zwłaszcza tych ceferek jeśli są przez Ciebie "z pamięci cytowane". Ciekawe to... czyli jak sie remoncik kroi to sobie można stjuningować sprzęta Pozdro No niestety z pamięci :icon_mrgreen: , ale jestem na 99% pewny że się nie pomyliłem dal pewności sprawdzę po powrocie do chacjędy :icon_mrgreen: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 No niestety z pamięci :icon_mrgreen: , ale jestem na 99% pewny że się nie pomyliłem dal pewności sprawdzę po powrocie do chacjędy :icon_mrgreen: . Kurcze bo to za łatwe mi sie wydaje jakoś. A te 6 mm więcej w 520 na srednicy cylka też w niczym nie przeszkadza że można to zamknąć głowicą z 400/450-tki? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 16 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2009 (edytowane) Kurcze bo to za łatwe mi sie wydaje jakoś. A te 6 mm więcej w 520 na srednicy cylka też w niczym nie przeszkadza że można to zamknąć głowicą z 400/450-tki? . Wiem że wygląda zbyt pięknie żeby było prawdziwe :icon_mrgreen: i tak też jest w tym przypadku, przeróbka 450 na 525 nie jest problemem wszystko do zrobienia i tak jak wcześniej pisałem znam takie przypadki. Niestety po bliższym zbadaniu problemu wychodzi na to że przeróbka 400setki na 525 nie będzie już taka prosta i tutaj wielkie przeprosiny dla wszystkich których poprzednie posty mogą wprowadzić w błąd, szczególnie dla Ciebie Mrdoch2 no ale ja też się mogę mylić :banghead: , sprawa wygląda tak że 400setka ma w prawdzie taką samą korbę jak 525 ale inne mniejsze połówki wału, cały czas nie dawało mi to spokoju w drodze do domu bo sam fakt że tłok w 400 ma inną wysokość nie załatwi nam przecież mniejszego skoku :rolleyes: ,wystarczyło jedno spojrzenie w fiszki żeby zrozumieć błąd, mamy krótszy cylinder inny łańcuch rozrządu ,inne połówki wału, inny wałek rozrządu i to wszystko, głowica jest identyczna. Sory, sory dla wszystkich ale tak czasami bywa. PS. Ale z wymiarami się nie pomyliłem :icon_mrgreen: . Edytowane 16 Grudnia 2009 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdoch2 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 (edytowane) Wiem że wygląda zbyt pięknie żeby było prawdziwe :icon_mrgreen: i tak też jest w tym przypadku, ...... Sory, sory dla wszystkich ale tak czasami bywa. PS. Ale z wymiarami się nie pomyliłem :icon_mrgreen: . No problemo, widzę to tak: poendurzymy kiedyś :crossy: i potem postawisz krate piwa i bedzie OK :biggrin: Masz sporo wiedzy o katamanach... a ja jako endurowiec chciejący kiedyś mieć pomarańcze w garażu podpytywałem, żeby wiedzieć bo "myk to ciekawy". pozdro Edytowane 17 Grudnia 2009 przez murdoch2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.