Skocz do zawartości

GSX 550


Jendra
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

z ładowaniem to zrobiłem tak:

1) wyczyściłem klemy.

2) kable prądnica- regulator były zlutowane (prowizorycznie)... przerobiłem na złączkę.

3) poprowadziłem prowizoryczny kabel masowy od regulatora do akumulatora (na wszelki wypadek)

obecnie ładowanie mam 13,7-13,9 V przy 5000 obr. nie jest to co prawda tyle ile powinno być ale to i tak duży postęp. regulatora nie wymieniałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

z ładowaniem to zrobiłem tak:

1) wyczyściłem klemy.

2) kable prądnica- regulator były zlutowane (prowizorycznie)... przerobiłem na złączkę.

3) poprowadziłem prowizoryczny kabel masowy od regulatora do akumulatora (na wszelki wypadek)

obecnie ładowanie mam 13,7-13,9 V przy 5000 obr. nie jest to co prawda tyle ile powinno być ale to i tak duży postęp. regulatora nie wymieniałem...

 

Witam mam podobny problem z motocyklem kolegi, wykonałem powyższe kroki lecz nadal ładowania brak. Sprawdziłem tez rezystancje na prądnicy i wszystko wygląda ok. Zastanawiam się czy obudowa regulatora powinna być zwarta z masą doprowadzoną czarnym kablem i czy masę od akumulatora powinienem podłączyć pod obudowę regulatora czy pod ten kabelek. Rozumiem, że jeśli nadal brak ładowania to należy wymienic regulator...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z silnika wychodza 3 zolte kable plus czerwony i czarno-bialy minus. W regulatorze jest podobnie jedynie kable zolte zamieniaja sie w biale.

W kazdym razie po oczysczeniu wszystkich stykow we wtyczkach laczacych alternator z regulatorem i aku z reszta instalacji ladowanie jakby wrocilo do normy. Jedyna rzecz, ktora mnie zastanawia to grzejacy sie przewod minusowy regulatora, podlaczylem go oczywicie do masy i polaczylem z minusem akumulatora ale przewod nadal sie grzeje i to dosc znacznie. Moze tak musi byc, moze jest za cienki a moze regulatro jest uszkodzony... Jakis pomysly???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przewód czarny prowadzący do regulatora przykręciłem śrubką do ramy ale w tym samym miejscu jest przykręcony przewód prosto z akumulatora, który sam poprowadziłem. Na moje oko (minus) z akumulatora, silnik i rama powinny mieć "zerową" rezystancję, a tak nie było i dlatego go tak "zdrutowałem".

Dodam, że czarny kabelek grzeje się na całej długości, nie tylko tam gdzie jest na nim złączka, a kabelek rama-akumulator nie grzeje się praktycznie wcale. Kolejna sprawa to amperomierz, nie wiem czy to ma znaczenie ale na wyłączonym silniku połączenie minus aku i rama jest 0.00A a na włączonym chociażby zapłonie 0.5A, przy zapalonym silniku dochodzi nawet do 1A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to ma znaczenie ale na wyłączonym silniku połączenie minus aku i rama jest 0.00A a na włączonym chociażby zapłonie 0.5A, przy zapalonym silniku dochodzi nawet do 1A.

Jesli jest pobor pradu w ukladzie, niezaleznie czy jest to sama cewka zaplonowa czy tez cala reszta dziwnych wskaznikow i zarowek to prad musi plynac...tak to juz jest ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest pobor pradu w ukladzie, niezaleznie czy jest to sama cewka zaplonowa czy tez cala reszta dziwnych wskaznikow i zarowek to prad musi plynac...tak to juz jest ;-)

No to jedno jest jasne, a co do tego grzejacego sie przewodu, ma ktos jakies informacje??? Mam prosbe do kogos kto ma taki sam sprzet, zeby sprawdzil czy jemu tez sie grzee ten kabelek, moze tak musi byc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...