Skocz do zawartości

transporter T4


afish
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

primo 1.9td ma 4 cyl, 2.4d ma ich pięć.

2.4d pali więcej 8l/100 to minimum, ma 78PS lub chyba z katalizatorem 73PS.

w 2.4d w wielu przypadkach pękały głowice.

 

na twoim miejscu brałbym 1.9td pod warunkiem, że turbina jest żywa.

 

jest jeszcze opcja na 2.5tdi ale kasa wyższa, bądź coś w benzynie, ja mam dwie t4 2.5 benzyna (ACU) z gazem i jestem zadowolony.

 

wejdź na:

 

http://www.bus-forum.pl/

 

to forum głównie o t4 i był tam temat 1.9td vs 2.4d

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja polecam !!!!!!!!! ma 250 tyś na budziku a chodzi jak nówka. Mój ojciec ma taki w firmie.

A co to za przebieg dla tego silnika? :)Kumpel ma pol miliona i tez klekocze jak nowka :) Ale dla samochodu z tym silnikiem musza byc juz konkretne trasy. Do jezdzenia po miescie 1,9 wystarczy. Spali duzo mniej, jest o wiele tanszy w serwisowaniu, nie mowiac o cenie zakupu.A ze muli przy tym strasznie, taki jego urok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt 1.9 TD to muly w porownaniu do 2.4 D - no i dzwiek R5 w dieslu....spalanie raczej podobne jako ze 1.9 musisz dusic a 2.4 to traktor z duzym momentem

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jezdzenia po miescie 1,9 wystarczy.

 

przy 1,9d nie jest istotne czy trasa czy miasto, ważniejsze z jakim obciążeniem będziesz jeździł...

 

 

 

no fakt 1.9 TD to muly w porownaniu do 2.4 D - no i dzwiek R5 w dieslu....spalanie raczej podobne jako ze 1.9 musisz dusic a 2.4 to traktor z duzym momentem

 

 

nie jeździłem 1.9td, miałem za to 2.4d i był to muł, natomiast suche dane pokazują podobne osiągi, a spalanie przy spokojnej jeździe korzystniejsze dla 1.9td

 

a co do dźwięku to najlepiej zainwestować w v6, powyżej 2000r miały 204PS :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wybrał 2.5 tdi. Ja jechałem 180 km/h licznikowe. ale w trasie sobie smiało śmigasz mniejszą prędkością i nie odczuwa zmęczenia.

Po mieście mój ojciec bardzo duzo nim robi i nie narzeka na spalanie.

8-9l/100 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem coś co da do myślenia. Choć nie jestem pewien czy mam racje. .. blblblbb ... nevermind

 

Czy silnik 2.4 występuje jeszcze w jakimś innym aucie VW ? Czy był robiony pod Transportera ?

Bo wiem że 1.9 tdi to wszędzie wchodzi.

 

Jakie buty wybrać ? Robione na zamówienie czy "universalne", do których się dopasuje. hmmm ? that is a kłeszczyn !

 

To takie spostrzeżenia ogólne.

Najlepiej zobaczyć charakterystyki silników. Spalanie jednostkowe itd. Albo się przynajmniej przejechać dobrym reprezentantem danego silnika tzn. nie padliną.

 

Znam człowieka co jeździ w "auto-hol" i ma 2.4 D . Ma też zakład naprawy grupy VW i człowiek ten mówi że 2,4 na żadnego innego . ????????

 

A ja nic nie wiem na temat tych silników.

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wybrać?

to zależy za jaką kasę? jeżeli to ma być 10-15 letnie auto i ma kosztować do 20tys zł max to bym się bardziej sugerował jego stanem technicznym.

 

Bo wiem że 1.9 tdi to wszędzie wchodzi.

taki silnik nie występował w t4, co prawda kiedyś widziałem takiego "swapa" z silnikiem od passata ale bym nie ryzykował kupna...

 

Znam człowieka co jeździ w "auto-hol" i ma 2.4 D . Ma też zakład naprawy grupy VW i człowiek ten mówi że 2,4 na żadnego innego . ????????

 

sorry ale żadem argument, znajomy ma starego LT "kanta" i też twierdzi, że by go nie zamienił na nic innego...

 

"trochę danych fabrycznych 2.4D 57kW w wersji blaszak/kombi (nie skrzynia):

 

v-max: 139km/h

spalanie przy 90km/h: 7,1l

przy 120km/h: 10,8l

cykl miejski: 9,3l

 

teraz info z bus-forum od użytkowników:

"Silnik 1.9 (ABL) i 2.4 (AAB) różnią się dość znacznie pod względem ekonomi. Drugi jest silnikiem pięciocylindrowym. Trzeba się liczyć ze spalaniem około 10 l/100km.

ABL powinien zmieścić się w 7,5 przy spokojnej jeździe. 2.4 ma 78 koni a w późniejszych wersjach ze względu na katalizator jego moc zmalała do 75 koni."

 

"Silniki 2.5 TDi to o wiele nowsza konstrukcja niż 2.4 i 1.9 TD. Tdi są ekonomiczniejsze, bardziej żywotne, żwawsze, cichsze i silniejsze. NIestety coś za coś. Koszty wymiany rozrządu, sprzęgła są o wiele większe niż w przypadku starszych konstrukcji. Wszystko zależy od przebiegu jakiego będzie Twoje auto pokonywało, egzemplarza na jaki trafisz i zasobności Twojego portfela. Rozrząd w starszych konstrukcjach to koszt około 150zł w TDI około 600-800zł. TDi są bardziej wrażliwe na jakość paliwa ostatnio ,któryś z kolegów przerabiał ten temat. Jest jeszcze wiele innych przykładów nie będę się rozpisywał. Chce poprostu pokazać ,że eksploatacja TDi jest droższa niż starszych Diesli. "

 

"chciałem napisać koledze coś podobnego, ale sie rozmyslilem, od siebei dodam wady każdego z nich :)

1.9D - słaba moc, duże spalanie przy dużym obciążeniu

1.9 TD - zrywający się klin na wale korbowym

2.4 D - pękająca głowica, chociaż w nie wszystkich, np. Sebcio sie chwalił, ze u niego sie trzyma przy około 300 tys. z tego co pamietam.

2.5 TDi - no tutaj ewidentnie przepływka i dwumasówka. "

 

"1.9D przy spokojnej jeździe na trasie da się spokojnie osiągnąć wynik 6,5Litra.

Ja jeżdżąc pół na pół miasto/trasa osiągam spalanie 7-7,5Litra to maksymalnie.

Na trasie podróżuje do prędkości 100Km/H bo to jest optymalna prędkość dla tego silnika. Jadąc szybciej jest to już wysiłek dla niego.

Przy umiejętnej jeżdzie da się osiągnąć dość spore przebiegi bez remontu.

Mój bus ma na dzień dzisiejszy 514 tys. przebiegu i w silniku (1.9 Diesel) oprócz wymiany uszczelki pod głowicą i chyba wszystkich części eksploatacyjnych nic nie było robione."

 

 

jednym słowem bierz 2.5tdi 102ps... chyba, że jesteś nyrol jak ja to zgazuj 2.5 benzynę, spalanie średnio 13-15l/100 max 18l/100 gazu, no i taniocha w naprawie silnika w porównaniu do tdi.

Edytowane przez pit373
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zecyduje sie raczej na jakies 2.4

Mam jeszcze jedno pytanie . Z racji ze nie mialem diesla :

Czy to normalne ze na malych obrotach diesel sie tak trzesie ?? Jak sie dodaje gazu to przestaje ale na jalowych telepie go mocno dosyc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ojciec miał 7 sztuk t4 w silnikach 2.4 i 2.5 tdi.Mam porównanie 2.4 i 1.9td obydwie osobówki z 8 osobami na pokładzie, na prostej drodze idą równo na prędkość mniej więcej ale jak zaczęła się górka to 1.9 został z tyłu bo spuchł :icon_idea: .Co do pękających głowic chodzą takie mity jednak my mieliśmy 3 sztuki z silnikiem 2.4 z przebiegami 280tys.km, 390tys.km i 330tys.km i jakoś w żadnym ten mit sie nie sprawdził :D a samochody jeżdżą do dziś przynajmniej w miescie gania dalej ten co miał 390tys.km i nie narzekają :D .Ze spalaniem to jest tak, że 2.4 pali mniej więcej tyle samo co 2.5 tdi.Czy 2.5 Tdi jest wrażliwy to nie wiem ale my latamy na ruskim paliwie którego jakoś dobra nie jest i nic mu się nie dzieje.W żadnej sztuce 2.5 nie padł nam przepływomierz ale chyba mieliśmy szczęscie bo zdarza się.Ogólnie to teraźniejsza sztuka ze 102 konnym silnikiem służy nam do ciągania lawety czyli musi pociągnac jakieś ponad 1500kg spokojnie to pali 10l przy około 100km/h-110km/h.

Edytowane przez na koło
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rudy XJ

Zasiegam opini bo potrzebuje kupic autko którym mozna przewiesc troche towaru i dlatego musze sie zdecydowac miedzy troche mniejszym bagaznikiem tj. frontera, ale za to wieksza frajda z jazdy no i miedzy busem zeby wiecej towaru zmiescic.

Na 90 % jestem zdecydowany na T4 2.4D bo jednak frotka ma za maly ten bagazniczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...