afish Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Witam Chcialem zasiegnac opini jaki silnik wybrac do VW Transportera T4 . 1.9 TD czy 2.4 D Czym sie te silniki róznia i do czego auto z poszczególnymi z nich jest przeznaczone ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 primo 1.9td ma 4 cyl, 2.4d ma ich pięć.2.4d pali więcej 8l/100 to minimum, ma 78PS lub chyba z katalizatorem 73PS.w 2.4d w wielu przypadkach pękały głowice. na twoim miejscu brałbym 1.9td pod warunkiem, że turbina jest żywa. jest jeszcze opcja na 2.5tdi ale kasa wyższa, bądź coś w benzynie, ja mam dwie t4 2.5 benzyna (ACU) z gazem i jestem zadowolony. wejdź na: http://www.bus-forum.pl/ to forum głównie o t4 i był tam temat 1.9td vs 2.4d pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 est jeszcze opcja na 2.5tdija polecam !!!!!!!!! ma 250 tyś na budziku a chodzi jak nówka. Mój ojciec ma taki w firmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 ja polecam !!!!!!!!! ma 250 tyś na budziku a chodzi jak nówka. Mój ojciec ma taki w firmie.A co to za przebieg dla tego silnika? :)Kumpel ma pol miliona i tez klekocze jak nowka :) Ale dla samochodu z tym silnikiem musza byc juz konkretne trasy. Do jezdzenia po miescie 1,9 wystarczy. Spali duzo mniej, jest o wiele tanszy w serwisowaniu, nie mowiac o cenie zakupu.A ze muli przy tym strasznie, taki jego urok :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 (edytowane) no fakt 1.9 TD to muly w porownaniu do 2.4 D - no i dzwiek R5 w dieslu....spalanie raczej podobne jako ze 1.9 musisz dusic a 2.4 to traktor z duzym momentem Edytowane 4 Maja 2008 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Do jezdzenia po miescie 1,9 wystarczy. przy 1,9d nie jest istotne czy trasa czy miasto, ważniejsze z jakim obciążeniem będziesz jeździł... no fakt 1.9 TD to muly w porownaniu do 2.4 D - no i dzwiek R5 w dieslu....spalanie raczej podobne jako ze 1.9 musisz dusic a 2.4 to traktor z duzym momentem nie jeździłem 1.9td, miałem za to 2.4d i był to muł, natomiast suche dane pokazują podobne osiągi, a spalanie przy spokojnej jeździe korzystniejsze dla 1.9td a co do dźwięku to najlepiej zainwestować w v6, powyżej 2000r miały 204PS :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 Który silnik według was lepiej wybrac .. Autko ma słuzyc do jazdy w wiekszosci na trasie po towar , ale w miescie tez troche pojezdze to znaczy uzytek codzienny:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 ja bym wybrał 2.5 tdi. Ja jechałem 180 km/h licznikowe. ale w trasie sobie smiało śmigasz mniejszą prędkością i nie odczuwa zmęczenia.Po mieście mój ojciec bardzo duzo nim robi i nie narzeka na spalanie.8-9l/100 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIL Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 A ja powiem coś co da do myślenia. Choć nie jestem pewien czy mam racje. .. blblblbb ... nevermind Czy silnik 2.4 występuje jeszcze w jakimś innym aucie VW ? Czy był robiony pod Transportera ? Bo wiem że 1.9 tdi to wszędzie wchodzi. Jakie buty wybrać ? Robione na zamówienie czy "universalne", do których się dopasuje. hmmm ? that is a kłeszczyn ! To takie spostrzeżenia ogólne. Najlepiej zobaczyć charakterystyki silników. Spalanie jednostkowe itd. Albo się przynajmniej przejechać dobrym reprezentantem danego silnika tzn. nie padliną. Znam człowieka co jeździ w "auto-hol" i ma 2.4 D . Ma też zakład naprawy grupy VW i człowiek ten mówi że 2,4 na żadnego innego . ???????? A ja nic nie wiem na temat tych silników. Cytuj Ludzi sie hoduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit373 Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 (edytowane) co wybrać?to zależy za jaką kasę? jeżeli to ma być 10-15 letnie auto i ma kosztować do 20tys zł max to bym się bardziej sugerował jego stanem technicznym. Bo wiem że 1.9 tdi to wszędzie wchodzi. taki silnik nie występował w t4, co prawda kiedyś widziałem takiego "swapa" z silnikiem od passata ale bym nie ryzykował kupna... Znam człowieka co jeździ w "auto-hol" i ma 2.4 D . Ma też zakład naprawy grupy VW i człowiek ten mówi że 2,4 na żadnego innego . ???????? sorry ale żadem argument, znajomy ma starego LT "kanta" i też twierdzi, że by go nie zamienił na nic innego... "trochę danych fabrycznych 2.4D 57kW w wersji blaszak/kombi (nie skrzynia): v-max: 139km/hspalanie przy 90km/h: 7,1lprzy 120km/h: 10,8lcykl miejski: 9,3l teraz info z bus-forum od użytkowników:"Silnik 1.9 (ABL) i 2.4 (AAB) różnią się dość znacznie pod względem ekonomi. Drugi jest silnikiem pięciocylindrowym. Trzeba się liczyć ze spalaniem około 10 l/100km.ABL powinien zmieścić się w 7,5 przy spokojnej jeździe. 2.4 ma 78 koni a w późniejszych wersjach ze względu na katalizator jego moc zmalała do 75 koni." "Silniki 2.5 TDi to o wiele nowsza konstrukcja niż 2.4 i 1.9 TD. Tdi są ekonomiczniejsze, bardziej żywotne, żwawsze, cichsze i silniejsze. NIestety coś za coś. Koszty wymiany rozrządu, sprzęgła są o wiele większe niż w przypadku starszych konstrukcji. Wszystko zależy od przebiegu jakiego będzie Twoje auto pokonywało, egzemplarza na jaki trafisz i zasobności Twojego portfela. Rozrząd w starszych konstrukcjach to koszt około 150zł w TDI około 600-800zł. TDi są bardziej wrażliwe na jakość paliwa ostatnio ,któryś z kolegów przerabiał ten temat. Jest jeszcze wiele innych przykładów nie będę się rozpisywał. Chce poprostu pokazać ,że eksploatacja TDi jest droższa niż starszych Diesli. " "chciałem napisać koledze coś podobnego, ale sie rozmyslilem, od siebei dodam wady każdego z nich :)1.9D - słaba moc, duże spalanie przy dużym obciążeniu1.9 TD - zrywający się klin na wale korbowym2.4 D - pękająca głowica, chociaż w nie wszystkich, np. Sebcio sie chwalił, ze u niego sie trzyma przy około 300 tys. z tego co pamietam.2.5 TDi - no tutaj ewidentnie przepływka i dwumasówka. " "1.9D przy spokojnej jeździe na trasie da się spokojnie osiągnąć wynik 6,5Litra.Ja jeżdżąc pół na pół miasto/trasa osiągam spalanie 7-7,5Litra to maksymalnie.Na trasie podróżuje do prędkości 100Km/H bo to jest optymalna prędkość dla tego silnika. Jadąc szybciej jest to już wysiłek dla niego.Przy umiejętnej jeżdzie da się osiągnąć dość spore przebiegi bez remontu.Mój bus ma na dzień dzisiejszy 514 tys. przebiegu i w silniku (1.9 Diesel) oprócz wymiany uszczelki pod głowicą i chyba wszystkich części eksploatacyjnych nic nie było robione." jednym słowem bierz 2.5tdi 102ps... chyba, że jesteś nyrol jak ja to zgazuj 2.5 benzynę, spalanie średnio 13-15l/100 max 18l/100 gazu, no i taniocha w naprawie silnika w porównaniu do tdi. Edytowane 5 Maja 2008 przez pit373 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 zecyduje sie raczej na jakies 2.4 Mam jeszcze jedno pytanie . Z racji ze nie mialem diesla :Czy to normalne ze na malych obrotach diesel sie tak trzesie ?? Jak sie dodaje gazu to przestaje ale na jalowych telepie go mocno dosyc.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rof Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 diesel generalnie charakteryzuje się sporymi wibracjami, ale możesz mieć padnięte poduszki pod silnikiem i dlatego tak telepie. Ja mam golfa TDI i tez trzęsie nsa wolnych :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
na koło Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 (edytowane) Mój ojciec miał 7 sztuk t4 w silnikach 2.4 i 2.5 tdi.Mam porównanie 2.4 i 1.9td obydwie osobówki z 8 osobami na pokładzie, na prostej drodze idą równo na prędkość mniej więcej ale jak zaczęła się górka to 1.9 został z tyłu bo spuchł :icon_idea: .Co do pękających głowic chodzą takie mity jednak my mieliśmy 3 sztuki z silnikiem 2.4 z przebiegami 280tys.km, 390tys.km i 330tys.km i jakoś w żadnym ten mit sie nie sprawdził :D a samochody jeżdżą do dziś przynajmniej w miescie gania dalej ten co miał 390tys.km i nie narzekają :D .Ze spalaniem to jest tak, że 2.4 pali mniej więcej tyle samo co 2.5 tdi.Czy 2.5 Tdi jest wrażliwy to nie wiem ale my latamy na ruskim paliwie którego jakoś dobra nie jest i nic mu się nie dzieje.W żadnej sztuce 2.5 nie padł nam przepływomierz ale chyba mieliśmy szczęscie bo zdarza się.Ogólnie to teraźniejsza sztuka ze 102 konnym silnikiem służy nam do ciągania lawety czyli musi pociągnac jakieś ponad 1500kg spokojnie to pali 10l przy około 100km/h-110km/h. Edytowane 6 Maja 2008 przez na koło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RudyXJ Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 http://forum.motocyklistow.pl/opel-frontera-t96528.html marzyciel ?? niezdecydowany ?? Cytuj http://www.bikepics.com/members/rudyfws/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
afish Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Rudy XJ Zasiegam opini bo potrzebuje kupic autko którym mozna przewiesc troche towaru i dlatego musze sie zdecydowac miedzy troche mniejszym bagaznikiem tj. frontera, ale za to wieksza frajda z jazdy no i miedzy busem zeby wiecej towaru zmiescic.Na 90 % jestem zdecydowany na T4 2.4D bo jednak frotka ma za maly ten bagazniczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.