devdawid Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 WITAM! Jako że jestem nowym userem witam wszystkich forumowiczów! Niedawno zakupiłem Rieju RR z roku 2003, sprowadzony z Francji. Jak to bywa ze sprowadzonymi, tanimi motorami był zaniedbany. Rozebrałem go, przeczyściłem i pomalowałem ramę, wyczyściłem gaźnik. Problem polega na tym że z wydechu olej kapie. Sprawdzałem to na postoju, bo piasta mi przy tylnym kole pękła na łożysku. Na wyższych obrotach wiadomo - leci mocniej, w czym może tkwić problem? za duża dawka oleju a może jakieś badziewie jest wlane że nie dopala ? Co do koła to się zastanawiam czy to pospawać. Sprawa wygląda tak: Zdjęcie 1Zdjęcie 2Zdjęcie 3 Bo używane koła 18" do crossa są jak dla mnie drogie. Oczywiście jeżeli będzie trzeba to kupie, bo co innego zrobię. Chyba też było coś z ośką kombinowane bo łożysko na niej po prostu lata. Łożyska mają fi wew. 15mm a oś w przekroju ma średnicę 14mm, tak więc musiałbym i tak oś inną kupić. Jeszcze jedna sprawa - gdzie się sprawdza san oleju w skrzyni (AM6) ? Obok kopki jest korek, ale jak go odkręcę to żadnej miarki nie ma a stan oleju jest ważny, zwłaszcza że moto stało podobno jakiś dłuższy czas nieruszane. W Rieju jest jeszcze sprawa elektryki do zrobienia ale z tym sobie poradzę :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 (edytowane) Piasta zdecydowanie do wymiany, rozbierz koło, kup nową i daj do jakiegoś serwisu rowerowego do złożenia i wycentrowania. Olej lecący z wydechu - uszkodzony simmering wału korbowego od strony sprzęgła, nieszczelne kartery, nieprawidłowo działający dozownik/ zbyt duża ilość oleju w paliwie, jazda na zbyt niskich obrotach. Jak rozwiązać/zdiagnozować te problemy dowiesz się zaprzyjaźniając się z forumową wyszukiwarką. Jesli nie masz bagnetu na deklu powinna być śrubka oznaczona oil control, odkręcasz i uzupełniasz olej do tej śrubki. Pozdrawiam Kupiłeś sprowadzony, ale w Polsce? Jaka cena? Edytowane 4 Maja 2008 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devdawid Opublikowano 4 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 dzięki za odp. Już wysłałem zapytanie do Motor-Landu (sprowadzają każdą część do Rieju) o nową piastę, a jak będzie droższa od używanego koła (co jest możliwe) to poszukam jakiegoś koła na allegro Moto kupiłem sprowadzone w Polsce, za 2,5k z tym że już papiery miałem przetłumaczone, przegląd zrobiony i oczywiście VAT-25 opłacony Z tym olejem myślałem że będzie prostrza sprawa :-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sloniu Opublikowano 5 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 siema! na prawym deklu, na srodku masz srubke na krzyzak - ona jest kontrolna od oleju, jesli nie tam to z lewej strony na dole, z piasta sie nie pie**ol ze tak powiem, tylko kup kolo od sendy,xp6, dt czy innego enduro 50 cc bo maja wszystkie takie same kola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devdawid Opublikowano 5 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2008 (edytowane) dzięki, jutro sprawdzę jak z olejem no tak tyle że DT ma bęben (chociaż w nowszej wersji już nie ale mało tego), ja potrzebuje czegoś z ośką bo jak się okazało na sztukę została założona chudsza no i w rozsądnej cenie tak do 200zł, nic na allegro nie widzę :-/ Edytowane 5 Maja 2008 przez devdawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devdawid Opublikowano 6 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 (edytowane) tak więc to wina simmeringu - regulacje mieszanki nie pomogły no i teraz pytanko, czy te będą dobre? : http://www.allegro.pl/item358230074_simmer...lli_yamaha.html no i z której strony wymienić? od strony skrzyni czy kopki ?bo co do samej wymiany to myślę że aż tak trudne nie jest, a korzystając z okazji że koła jeszcze nie mam muszę to zrobić bo pluje olejem niemiłosiernie - po przygazowaniu jak odejmę gazu to wylatuje olej dość mocno u mielocha trochę drogo chcą za simmeringi bo są w zestawie z łożyskami a tych nie chce wymieniać Edytowane 6 Maja 2008 przez devdawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_dh Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 DO strony sprzegla. Wyjmij stary wez go ze soba i pojdz do sklepu z simeringami. Kup wysokotemperaturowy i po sprawie a nie w ciemno bedziesz kupowac na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devdawid Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 ok czyli od strony kopkiNo tak, tylko że u mnie w mieście nie ma takiego sklepu a w pierwszym lepszym motoryzacyjnym wątpię żeby mieli, więc chyba pozostaje mi tylko kupno przez Internet wg. wymiarów aha - i jeszcze jedno - jak sprawdzełem to olej ma taki mocno szary kolor i jakby troche z wodą rozcieńczony był... jak rozbiore dzisiaj to zobacze moze uszczelniacz od wody też gdzieś przecieka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reynevan Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 aha - i jeszcze jedno - jak sprawdzełem to olej ma taki mocno szary kolor i jakby troche z wodą rozcieńczony był... jak rozbiore dzisiaj to zobacze moze uszczelniacz od wody też gdzieś przecieka jeśli używasz dozownika kup olej Midiland ,jest w pół litrowych butelkach,jest czerwonego koloru,specjalnie do dozowników Cytuj Par montaignes et par valeesEt par forez longues et leesPar leus estranges et sauvagesEt passa mainz felonz passagesEt maint peril et maint destroit... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devdawid Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 chodziło mi raczej o olej ze skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 sprawdz czy ci nie ubywa płynu chłodniczego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devdawid Opublikowano 7 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 raczej nie... ale porządnie sprawdzę dopiero jak będę miał koło zaglądałem właśnie jaki to mam olej do mieszanki i jest to coś zielonkawo-szarego. Bardzo dziwny jak na olej do mieszanki, będę musiał kupić półsyntetyk i wymienić koniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo_rn Opublikowano 7 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2008 Siwy olej w skrzyni jest pewnie przez to, że walnął simer od pompki wody. Jest on w deklu od sprzęgla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devdawid Opublikowano 12 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 zacząłem rozbiórkę i mam mały problem, otóż sprzęgło zdjąłem, został kosz który przykręcony jest na nakrętkę, tyle że jak kręcę to ona się okręca, jak wrzucę bieg to kręci się tez zębatka napędu ale nie mam koła więc tak tego nie zablokuje - jak to zablokować żeby niczego nie uszkodzić a odkręcić nakrętkę? na schemacie to element nr. 49041 proszę o radę bo już nie wiem jak się za to złapać, a boję się gdzieś oprzeć śrubokręt bo wszystko alu http://www.easyparts.nl/showdrawing/351/59...1_K_S_EURO.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rolo_rn Opublikowano 12 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2008 Ja blokowałem wsadzając klucz do fleksy (do dokręcania tarczy) w kosz sprżegłowy i blokowałem wał przytrzymując kluczem za nakrętke na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.