Skocz do zawartości

Pomóżcie w zakupie Enduro KTM EXC.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tak jak w temacie szukam KTM EXC poj 250 cm 2T w roczniku mniej więcej 2000/01 na 2002 już chyba mnie nie stać.

Myślałem też o EXC 300 2t ale wtedy jeśli chciał bym ewentualnie wystartować w jakimś amatorskim rajdzie to już klasa wyżej.

Oczywiście wolał bym 4T EXC 400 ale ceny dla mnie narazie są kosmiczne. Przeglądając ogłoszenia zauważyłem, że tańsze od 400 są 520 ?? Ale 520 to chyba za duża maszynka jak na pierwsze Enduro (250 2t chyba tyż za mocne ale co tam , nie chce przecież co chwila remontu robić )

Moto chce zarejestrować co by czasem móc omijać miejskie korki i robić wyskoki za miasto.

Jeśli coś byście wiedzieli to dajcie znać

 

Acha, na ten cel moge wydać 13 tyś może doszporam jeszcze z 2 tyś.

 

Jak gdzieś coś pomyliłem to mnie poprawcie.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

W cenie do 15.000 zł możesz szukać spokojnie 400 EXC 4T z roku 2000/01. Motocykl wbrew pozorom o wiele przyjemniejszy niż 250 2T, wybaczający o wiele więcej błędów. Obecnie czymś takim jeżdżę. Jest co prawda 10 kg cięższy niż np 250 czy 300 EXC z silnikiem 2T (mój wazy 118 kg na sucho), ale tę nadwagę idzie zniwelować umiejętnościami. Po prostu - im więcej potrafisz, tym mniej się wywracasz, tym mniej tracisz sił, tym więcej masz przyjemmności z jazdy, tym mniejsze znaczenie ma waga żelastwa pod tyłkiem itd.

4T pozwala na przyjemniejszą jazdę w ciezkim terenie enduro, a i poskakac można nieco. Jakieś tam moje podskoki na 400 EXC możesz zobaczyć w galerii, adres jest w podpisie. 250 2T ma o wiele większego kopa od dołu, zbiera się lepiej przed przeszkodą, ale z kolei ta moc nagle ginie, kończy się. Jak nie wyczujesz motocykla np na podjeździe, to czeka cie efektowan figura plecami do tyłu.

Co do 250 czy 300 z silniikami 2T - te motocykle niestety przeżyły się. Bardzo trudno je sprzedać - np 2 miesiące temu kolega z Sokoła sprzedał 300 EXC/2001 za 13.000 zł i skakał ze szczęścia. Po prostu nie ma klientów na 2T w takich pojemnościach. Świat idzie tak daleko w kierunku czterosuwów, że obecnie wszysycy liczący się producenci wypuszczają enduraki z silnikami czterosuwowymi już w klasie 125! 2T dwusuwy zarezerwowano dla ekstremalnych crossówek. Zresztą to samo jest w MotoGP i innych sportach motocyklowych. To jest wymowne i świadczy o tym, że lepiej powoli odchodzić od enduro 2T, żeby potem nie mieć problemów ze sprzedażą. Oczywiście zawsze będzie zapotrzebowanie na szalone 125-tki, ale na wyższe pojemności zainteresowanie będzie spadać, i to drastycznie. Zresztą już spada, co widać po cenach.

Co do zawodów enduro. Nie ma obecnie różnicy czy kupisz motocykl dwusuwowy 250 czy 300 ccm. Oba będą należały do klasy "powyżej 125". Do tej klasy należą także czterosuwy powyżej 250 ccm. Co ważne - musisz miec w tej klasie prawko kat. A. Natomiast jeśli nie masz prawa jazdy A, tylko A1, wówczas możesz startować w klasie "125", czyli w motocyklach 2 T do 125 ccm i 4T do 250 ccm. W tej klasie możesz też startować z prawej jazdy kat A. Oczywiście cały czas mówiłem o regulaminie Pucharu Polski w Rajdach Enduro (jest to amatorska wersja Mistrzostw Polski sygnowana przez PZMot). Ale faktem jest, że taki podział stosują obecnie w większości przypadków organizatorzy amatorskich rajdów enduro nie objętych oficjalnym kalendarzem Pucharu Polski. Np. nasz Rajd Sokoła w maju tego roku był właśnie organizowany według regulaminu RSM dla Pucharu Polski. Technika się sprawdziła i w większości przyoadków jest stosowana.

Moim zdaniem te przepisy ulegną niebawem zmianie z prostego powodu - tegoroczna Yamaha WR250F (czterosuwowa), potrafi pogonić np 400-tke KTMa. Do tego ma doskonałe zawieszenie i osprzęt. Na pewno nie pozwolą konkurować tej Yamaszce ze 125-tkami 2T, bo to nierówna walka jest.

Co do cen 520 i 400 (450). Prawda jest taka, że zapotrzebowanie na słabsze 400 (450) EXC jest większe niż na 520 (525), bo te modele wybaczają więcej błędów, niż 520 czy 525 EXC.

Kto powiedział poza tym, że wraz z liczbą centymetrów sześciennych musi iść cena? Właśnie na tym przykładzie widać, że ważniejszy niż pojemność jest komfort jazdy i umiejętność opanowania motocykla (520-tke naprawdę trudno chwilami opanować).

Ale i tak wstawiłem 400 EXC do sprzedania, żeby kupić 525 :twisted:

Życzę udanych zakupów. Zawsze witam chlebem i solą kolejnego enduro-maniaka.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzięki Dominik

To się nazywa wyczerpująca odpowiedź. :D

 

Powiem że namówiłeś mnie na 4T EXC 400 lub ewentualnie 520 (czy są między nimi różnice wagi i wysokości siodła??)

Muszę tylko teraz dorwać takiego KTM-a w cenie max do 15 tyś. (pomyśle jeszcze o sprowadzeniu sprzęta z UE) O Yamaszce WR też myślałem ale wysokość jej siedzenia wyklucza ten wybór, już w EXC będą problemy i pokombinuje żeby go obniżyć (o tym pisałeś mi już kiedyś w innym temacie)

Jeśli chodzi o twoje wyczyny, to już wcześniej przejżałem podskoki w Obornikach i przeryłem całą strone Sokoła (rajd wyprawy itd) i powiem tylko, że pozazdrościć można takiej ekipy zapaleńców.

Prawko kat. A mam zamiar niedługo zrobić,

a do tego czasu to po okolicy (mieszkam na Świerczewie blisko glinianek i tu będe pewnie stawiał pierwsze kroki w Enduro) no i na działce po lesie.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki.

 

Jak tylko uda mi się coś kupić to zgłosze się po dalsze wskazówki.

 

Pozdrowionka dla wszystkich Enduro maniaków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Powiem że namówiłeś mnie na 4T EXC 400 lub ewentualnie 520 (czy są między nimi różnice wagi i wysokości siodła??)

Muszę tylko teraz dorwać takiego KTM-a w cenie max do 15 tyś. (pomyśle jeszcze o sprowadzeniu sprzęta z UE) O Yamaszce WR też myślałem ale wysokość jej siedzenia wyklucza ten wybór' date=' już w EXC będą problemy i pokombinuje żeby go obniżyć (o tym pisałeś mi już kiedyś w innym temacie)[/quote']

 

Co do wysokości siodła w EXC 400 i 520 - nie ma różnicy. Ale też WRka nie ma wcale wiele wyższego siodła.

Poza tym są patenty - np fabrycznie obniżane siedzenia, lub po prostu zwrócenie się o pomoc do tapicera, która za parę złotych wytnie nadmiar pianki, odpowiednio ukształtuje siedzisko, a na koniec dobrze je obije.

Co do 15.000 - tak jak pisałem, możesz trafić nawet na okazję w kraju.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rzeczywiście między EXC a WR nie ma różnicy w wysokości siodła ja poprostu na takie info natrafiłem w interku na stronie www.motorbikes.be Tam podają, że EXC ma 925 mm a WR 991mm czyli różnica między nimi to 66 mm a to dla mnie była by zjebiście dużo. Trza by to sprawdzić jak to naprawde jest??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

925 mm dla KTM potwierdzam, co do wysokości siodła WR, to niestety nie wiem.

Nawet jednak gdyby było wyzej umiejscowione, niż w KTM, to zawsze ma do dyspozycji: a) regulowaną sprężynę, B) w pełni regulowane zawieszenie, dzięki któremu możesz je na tyle uczynić miękkim. any uzuskać odpowiednią pozycję (ustawianie na miękko zalecane jest na trudny technicznie teren, na cross lub szybkie przeloty polecam ustawienia na twardo).

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik jeśli rzeczywiście WR jest wyższa to znaczy, że przy EXC będzie mniej do przerobienia aby uzyskać satysfakcjonującą mnie wysokość.

Ja jestem na tyle niski, że każdy centymetr ma znaczenie.

No i od małego lubiłem kolor pomarańczowy i tak mi chyba zostało :D :D

 

Filu twoje pytanie jest całkiem na miejscu.

Rzeczywiście jeśli mi się uda zakup to będzie mój pierwszy poważny sprzęt, bo na motyrynkach, simsonkach itp. to śmigam od komuni. :D

Ale co tam dam rade :D

Z resztą jeśli zaczne od czegoś mniejszego to zmiany na coraz to mocniejszy motorek będą kosztowały.

I czuje że jeśli teraz czegoś pożądnego nie kupie to potem może być dupa zimna, sianko się rozleci bo do tego jestem zdolny (imprezy, wyjazdy np. na snowboard itp.) chyba jak większość.

Praktycznie decyzja już podjęta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bary. Mimo wszystko sądze, że nie powinieneś kupować sobie na początek KTM'a , jest

to bardzo mocny i wyczynowy sprzęt głównie do zawodów. Tak więc może rozejżyj się np za yamaha XT lub np nowego Dr-z (Suzuki) Jest to podobny sprzet lecz bardziej spokojny.

 

Ogólnie to radze Ci abyś kupił sobie najpierw coś słabszego, a później na nastepny sezon KTM'a jeżeli okaże się że ci się to podoba.

Ale i tak zrobisz jak uważasz :D :D

 

Pozdrawiam Filu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wysokości siodła w EXC 400 i 520 - nie ma różnicy. Ale też WRka nie ma wcale wiele wyższego siodła.

 

Rozmawiałem dzisiaj z gosciem co sprowadza motorki i okazało się, że właśnie ma u siebie EXC i WR. Poprosiłem go aby sprawdził który z nich ma siedzenie wyżej no i stwiertdził, że mniej więcej są tej samej wysokości albo w WR jest nawet troche niżej??????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...