Skocz do zawartości

Zatarta pompa wody


ptak
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po jednej nieprzespanej nocy, musze to w koncu z siebie wyrzucic - inaczej nie usne tez dzisiaj. Moj Zygzak sie zepsul! :flesje: I to bardzo! :icon_question: :crossy: :wink:

 

Jezdzilem nim jeszcze w poniedzialek, gdy nagle moje serce zmrozil widok wskaznika temperatury i wskazowki niebezpiecznie blisko czerwonego pola. Szybki powrot do garazu i mozolne poszukiwanie przyczyny. Sprawny czujnik temperatury w chlodnicy i sprawny termostat odslonily przerazajaca prawde... POMPA! :/

 

Pompa wody zatarla sie i zablokowala, naped z pompy oleju zmielil doszczetnie koncowke poruszajaca wirnik, samemu zreszta rowniez nie pozostajac bez uszkodzen. Fragmenty, opilki i wiory musialy poleciec do miski olejowej i Bog jeden wie gdzie dalej. Pompa poza tym ze sie zatarla wyglada idealnie :) wszystko jak nowe i czysciutkie. Az sie wierzyc nie chce ze stalo sie najgorsze. W obudowie znalazlem malenki otworek (do smarowania?), kapnalem odrobine oleju i momentalnie, choc z oporami, udalo sie poruszyc wirnikiem. Szkoda ze nie zrobilem tego pare dni wczesniej, szkoda ze nie wspomina o tym serwisowka, szkoda ze zaden mechanik u ktorego bylem tego nie zrobil, ani nie podpowiedzial. Moze wtedy nie bylbym dzis uziemiony i to chyba na dlugo i to tuz przed Czestochowa :D Chyba sie zaplacze!

 

Z drugiej strony moze takiej pompy wcale nie trzeba smarowac i powinna dzialac bez tego? Ale wtedy co moglo byc przyczyna tego co sie stalo? Dlaczego sie zatarla? Dlaczego zmielil sie naped? Co robic teraz, kupowac raczej nowa pompe, czy wystarczy uzywana? Moze macie jakies doswiadczenia z takim uszkodzeniem? Jest zle, czy bardzo zle? Moze umiecie mnie jakos pocieszyc? :)

 

 

P.S. A tak go chwalilem, ze wszystko idealnie, ze niezawodny, ze lepiej trafic nie moglem... Nie wiem czemu mi to zrobil, moze raz zapomnialem odpukac... :/

Edytowane przez ptak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak wygląda twoja pompa ale w samochodowych pompach tez występuje taki otworek w piaście pompy i nie służy on do smarowania tylko w wypadku uszkodzenia uszczelnień w pompie przez niego (ten otworek) wylatuje płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompe smaruje plyn chlodniczy ktory jest dosc tlusty , moze miales czysta wode zalana ? ,ten otworek to wskaznik uszkodzen uszczelniaczy pompy jak wyzej napisano.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest zbudowana pompa w tym moto ale jeśli wirnik łożyskowany jest na łożyskach tocznych, to przyczyna zatarcia był uszkodzony uszczelniacz. Dostającą sie ciecz do łozysk spowodowała korozje i zatarcie.

Natomiast , w przypadku łozysk slizgowych zatarcie nastapiło z powodu braku dopływu oleju . Czy czasem zamiast płynu w układzie chłodzenia nie było zwykłej kranówki lub nie uszczelniałeś układu jakimś proszkiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...