ptak Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 (edytowane) Po jednej nieprzespanej nocy, musze to w koncu z siebie wyrzucic - inaczej nie usne tez dzisiaj. Moj Zygzak sie zepsul! :flesje: I to bardzo! :icon_question: :crossy: :wink: Jezdzilem nim jeszcze w poniedzialek, gdy nagle moje serce zmrozil widok wskaznika temperatury i wskazowki niebezpiecznie blisko czerwonego pola. Szybki powrot do garazu i mozolne poszukiwanie przyczyny. Sprawny czujnik temperatury w chlodnicy i sprawny termostat odslonily przerazajaca prawde... POMPA! :/ Pompa wody zatarla sie i zablokowala, naped z pompy oleju zmielil doszczetnie koncowke poruszajaca wirnik, samemu zreszta rowniez nie pozostajac bez uszkodzen. Fragmenty, opilki i wiory musialy poleciec do miski olejowej i Bog jeden wie gdzie dalej. Pompa poza tym ze sie zatarla wyglada idealnie :) wszystko jak nowe i czysciutkie. Az sie wierzyc nie chce ze stalo sie najgorsze. W obudowie znalazlem malenki otworek (do smarowania?), kapnalem odrobine oleju i momentalnie, choc z oporami, udalo sie poruszyc wirnikiem. Szkoda ze nie zrobilem tego pare dni wczesniej, szkoda ze nie wspomina o tym serwisowka, szkoda ze zaden mechanik u ktorego bylem tego nie zrobil, ani nie podpowiedzial. Moze wtedy nie bylbym dzis uziemiony i to chyba na dlugo i to tuz przed Czestochowa :D Chyba sie zaplacze! Z drugiej strony moze takiej pompy wcale nie trzeba smarowac i powinna dzialac bez tego? Ale wtedy co moglo byc przyczyna tego co sie stalo? Dlaczego sie zatarla? Dlaczego zmielil sie naped? Co robic teraz, kupowac raczej nowa pompe, czy wystarczy uzywana? Moze macie jakies doswiadczenia z takim uszkodzeniem? Jest zle, czy bardzo zle? Moze umiecie mnie jakos pocieszyc? :) P.S. A tak go chwalilem, ze wszystko idealnie, ze niezawodny, ze lepiej trafic nie moglem... Nie wiem czemu mi to zrobil, moze raz zapomnialem odpukac... :/ Edytowane 16 Kwietnia 2008 przez ptak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Nie wiem jak wygląda twoja pompa ale w samochodowych pompach tez występuje taki otworek w piaście pompy i nie służy on do smarowania tylko w wypadku uszkodzenia uszczelnień w pompie przez niego (ten otworek) wylatuje płyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 pompe smaruje plyn chlodniczy ktory jest dosc tlusty , moze miales czysta wode zalana ? ,ten otworek to wskaznik uszkodzen uszczelniaczy pompy jak wyzej napisano. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Nie wiem jak jest zbudowana pompa w tym moto ale jeśli wirnik łożyskowany jest na łożyskach tocznych, to przyczyna zatarcia był uszkodzony uszczelniacz. Dostającą sie ciecz do łozysk spowodowała korozje i zatarcie.Natomiast , w przypadku łozysk slizgowych zatarcie nastapiło z powodu braku dopływu oleju . Czy czasem zamiast płynu w układzie chłodzenia nie było zwykłej kranówki lub nie uszczelniałeś układu jakimś proszkiem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Też swego czasu padła mi pompa cieczy w zygzaku 1100 (ubywanie płynu przez ową dziurkę ) ... kolega znalazł mi drugą używaną i po bólu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kornol Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 najgorsze jest właśnie to jak ludzie leją czystą wode w układ chłodzenia :/ ... nie wiem jak to było w tym przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptak Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2008 Za moich czasow zawsze byl, i w momencie zatarcia rowniez, dobrej jakosci plyn chlodniczy, nie zadna woda. Czyli od dobrych 13000 km jezdzil tak jak nalezy. A pompa padla i tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.