Skocz do zawartości

Jazda na jednym kole, jak dać na koło


Michał
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hmm. A dlaczego nie używać sprzęgła? Napewno łatwiej plecy zaliczyć. A są jakieś inne aspekty które przemawiają za tym ,żeby z gazu rwać a nie ze sprzęgła?

Dla mnie + rwania ze sprzęgła jest to ,ze są mniejsze prędkości 40km/h.

A jak stawiam z gazu kiedy rozpędzam w okolice max-obrotowego to mam już na blacie 80...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w odpowiednim momencie wcisąć sprzęgło lub odkręcić gaz i po zwiększeniu obrotów do okolic maksymalnego momentu obrotowego szybko je zwolnić.

jak to zrobisz na swojej 1000rr to stawiam krate browara :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początkach stopujcie moto tylnim hamulcem, to pomaga.

 

A ja bym raczej odradzil lub poradzil traktowanie tyl. hebla po macoszemu.. Samo puszczenie gazu powoduje ze przod opada jak kawal betonu prawie jakby sie nacisnelo tylny hamulec. Jak ktos bedzie mial kolo w gorze i wcisnie nieumiejetnie(za mocno) tylny hebel, a na poczatku podczas nauki jest to wielce prawdopodobne, to opadnie z takim impetem, ze moze stracic panowanie nad maszyna i gleba... ot moje zdanie.

Edytowane przez fabi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja smigam na hondzie X 11 jezdze od roku i czasem probowalem postawic na kolo przy pomocy manety bez uzycia sprzegla,wchodzi bez problemu tylko upasc delikatnie nie potrafie,zreszta moj moto ma chyba za duzy rozstaw kol,odleglosc pomiedzy nimi jest za duza...szkoda go stawiac na kolo...czy sie myle?

Pasji nie zmienię, bo jak to zrobić, gdy słyszę w sercu sportowy motocykl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym raczej odradzil lub poradzil traktowanie tyl. hebla po macoszemu.. Samo puszczenie gazu powoduje ze przod opada jak kawal betonu prawie jakby sie nacisnelo tylny hamulec. Jak ktos bedzie mial kolo w gorze i wcisnie nieumiejetnie(za mocno) tylny hebel, a na poczatku podczas nauki jest to wielce prawdopodobne, to opadnie z takim impetem, ze moze stracic panowanie nad maszyna i gleba... ot moje zdanie.

 

o matko człowieku, wszyscy dobrze dający na gumie wiedzą że tylni hamulec to podstawa, a nie traktowanie go po macoszemu :icon_rolleyes:

 

puszczenie gazu w pełnym pionie nic ci nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o matko człowieku, wszyscy dobrze dający na gumie wiedzą że tylni hamulec to podstawa, a nie traktowanie go po macoszemu :icon_rolleyes:

 

puszczenie gazu w pełnym pionie nic ci nie da

 

zgadzam sie z toba calkowicie. Ale juz widze jak kolega na poczatku nauki pelne piony wali....

Edytowane przez fabi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. A dlaczego nie używać sprzęgła? Napewno łatwiej plecy zaliczyć. A są jakieś inne aspekty które przemawiają za tym ,żeby z gazu rwać a nie ze sprzęgła?

Dla mnie + rwania ze sprzęgła jest to ,ze są mniejsze prędkości 40km/h.

A jak stawiam z gazu kiedy rozpędzam w okolice max-obrotowego to mam już na blacie 80...

 

sprzęgło to jedyna słuszna droga. Wbrew pozorom jest O WIELE bezpieczniejszą metodą od szarpania manety i wcale nie taka straszna dla motocykla jeśli robi sie to jak należy. I uprzedze nastepne posty- tyczy sie to tak samo słabych sprzętów jak GS 500 czy poczciwa CBR600 F2/F3 jak i świerzuteńkich litrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło to jedyna słuszna droga. Wbrew pozorom jest O WIELE bezpieczniejszą metodą od szarpania manety i wcale nie taka straszna dla motocykla jeśli robi sie to jak należy. I uprzedze nastepne posty- tyczy sie to tak samo słabych sprzętów jak GS 500 czy poczciwa CBR600 F2/F3 jak i świerzuteńkich litrów.

 

nie wiem dlaczego ale jakości wierze ;]. Może przez ten avart ;D. Za mną przemawiają prędkości... Lepiej glebnąc przy 40... niż przy 80 czy 90...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem dlaczego ale jakości wierze ;]. Może przez ten avart ;D. Za mną przemawiają prędkości... Lepiej glebnąc przy 40... niż przy 80 czy 90...

 

nie chodzi tylko o prędkosć przy jakiej wrzucasz na gume- ważne jest to ze szarpiąc za manete i czekając na rozwój wydarzeń masz mniejszą kontrole nad tym co sie dzieje i nad sprzętem, pozatym szarpiąc z gazu zawsze przyspieszasz(nawet najmocniejszy sprzet zawsze przyspieszy przy tym zanm podniesie koło dostatecznie wysoko i ułoży sie w tym punkice żeby jechac nie przyspieszając). Strzelajac z klamy kiedy to wyćwiczysz wrzucasz motocykl od razu w okolice punktu równowagi przyspieszając przy tym znacznie mniej i cała akcja odbywa sie szybciej i jest bardziej kontrolowana.

Ogólnie było już o tym sporo na forum i wałkowane wielokrotnie. Oczywiście z gazu też czasem można, czasem nawet trzeba(przy niektóych trickach) ale sprzęgło to absolutna podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi tylko o prędkosć przy jakiej wrzucasz na gume- ważne jest to ze szarpiąc za manete i czekając na rozwój wydarzeń masz mniejszą kontrole nad tym co sie dzieje i nad sprzętem, pozatym szarpiąc z gazu zawsze przyspieszasz(nawet najmocniejszy sprzet zawsze przyspieszy przy tym zanm podniesie koło dostatecznie wysoko i ułoży sie w tym punkice żeby jechac nie przyspieszając). Strzelajac z klamy kiedy to wyćwiczysz wrzucasz motocykl od razu w okolice punktu równowagi przyspieszając przy tym znacznie mniej i cała akcja odbywa sie szybciej i jest bardziej kontrolowana.

Ogólnie było już o tym sporo na forum i wałkowane wielokrotnie. Oczywiście z gazu też czasem można, czasem nawet trzeba(przy niektóych trickach) ale sprzęgło to absolutna podstawa.

 

 

Podpisuje sie pod tym... czy to byla poczciwa 600 czy litr. Zdecydowanie wieksza kontrola, robisz co chcesz i kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gumy to podstawa w moim zyciu wiecej w pionie niz w poziomie ;) rezultat przez 3 lata 3 silnik i 5 tyg w szpitalu ale daje rade. z poprzednim rokiem wolne weszly w ustawe a tam tylny hebel to jak wacha w baku bez niego nie pojedziesz. pozdrooo :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...