morador Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Wybaczcie pytanie ale mimo znalezienia wielu postów na temat wałków wyrównoważających w tym motorku nie znalazłem opisu regulacji i sprawdzenia jego nacigu. Prosze wiec o informacje (łopatologicznie bo bede to robił pierwszy raz) przeprowadzenia takiej operacji. Jak można prosić np o stronę z serwisówki opisujacą taką czynnosc to bylbym wdzieczny (pamietam ze gdzies widzialem obrazek jak to sie robi ale przegladnalem wszystkie serwisowki jakie mam i nie znalazlem :crossy: ). Z gory dziekuje za pomoc. widze ze srednio z odpowiedziami ;/, to moze ktos mi powie czy regulacji naciagu dokonuje sie na zimnym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morador Opublikowano 8 Kwietnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2008 z nikad pomocy? ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2008 Pytasz o bardzo skomplikowaną operację i podpowiem tylko że mało kto w naszym kraju potrafi to dobrze zrobić a naciąg łańcuszka zawsze robi się na zimnym silniku.Do prawidłowego ustawienia potrzebna jest długa praktyka i nie radzę amatorom tam grzebać bo grozi to urwaniem tego łańcuszka i kasacją silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morador Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Dzieki za informacje. W takim razie nie ruszam sam heh Troche czasu minelo od zalozenia postu, ale nadal aktualny :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ODYS Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2009 To nie takie proste wytłumaczyć na forum znaki są na kołach balansowych pokrywają się ze znakami na obudowie {carter} silnika naciągasz łańcuszek mimośrodem, wał ustawiony w górnym martwym punkcie ,ale żebyś to zrobił dobrze to zbyt mało informacji jeśli masz to rozebrane to kiepsko jeśli jeszcze nie to sprawdź jak obracają sie koła balansowe bo to bardzo ciekawe rozwiązanie techniczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Sposób napicia tego łaxuszka jest bardzo prosty. Odkręcasz korek serwisowy, luzujesz na chwilę tą mniejszą nakrętkę i po samo naciągnięciu się łańcuszka dokręcasz ponownie z siłą 20Nm. Jeżeli nadal jest luźny zachodzi konieczność demontażu silnika i wymiany tegoż na nowy. (To nie takie proste wytłumaczyć na forum znaki są na kołach balansowych pokrywają się ze znakami na obudowie {carter} silnika naciągasz łańcuszek mimośrodem, wał ustawiony w górnym martwym punkcie ,ale żebyś to zrobił dobrze to zbyt mało informacji jeśli masz to rozebrane to kiepsko jeśli jeszcze nie to sprawdź jak obracają sie koła balansowe bo to bardzo ciekawe rozwiązanie techniczne) Tekst zupełnie niepotrzebny ponieważ nie ma fizycznej możliwości zobaczenia znaków na wałkach bez demontażu silnika. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ODYS Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Moze i zbyt duzo napisałem sory żle przeczytałem pytanie zrozumiałem ze jest już wszystko zdemontowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morador Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sposób napicia tego łaxuszka jest bardzo prosty. Odkręcasz korek serwisowy, luzujesz na chwilę tą mniejszą nakrętkę i po samo naciągnięciu się łańcuszka dokręcasz ponownie z siłą 20Nm. Jeżeli nadal jest luźny zachodzi konieczność demontażu silnika i wymiany tegoż na nowy. (To nie takie proste wytłumaczyć na forum znaki są na kołach balansowych pokrywają się ze znakami na obudowie {carter} silnika naciągasz łańcuszek mimośrodem, wał ustawiony w górnym martwym punkcie ,ale żebyś to zrobił dobrze to zbyt mało informacji jeśli masz to rozebrane to kiepsko jeśli jeszcze nie to sprawdź jak obracają sie koła balansowe bo to bardzo ciekawe rozwiązanie techniczne) Tekst zupełnie niepotrzebny ponieważ nie ma fizycznej możliwości zobaczenia znaków na wałkach bez demontażu silnika. Czy to nadal opis napiecia lancusza walkow wyrownowazajacych? Wydaje mi sie ze tak napina sie lancuszek rozrzadu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Sposób napicia tego łańcuszka jest bardzo prosty: Odkręcasz korek serwisowy na prawej pokrywie silnika, luzujesz na chwilę tą mniejszą nakrętkę i po samo naciągnięciu się łańcuszka dokręcasz ponownie z siłą 20Nm. Jeżeli nadal jest luźny zachodzi konieczność demontażu silnika i wymiany tegoż na nowy. Coś Ci się źle wydaje bo łańcuszek rozrządu to inna bajka i inne miejsce lokalizacji. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
morador Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2009 Super, dzieki wielkie. Juz to zrobilem wg wskazowek. Zobacze na weekendzie czy pomoglo bo narazie nie mam jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.