Skocz do zawartości

Pełen luuuuz


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zastanawiam się o co chodzi że luz zaworowy jest od... do...???

W moim gsx luz wynosi od 0,08 do 0,13mm co daje 0,05 różnicy

Wydaje mi się że to będzie coś kosztem czegoś np. zawory później będą pukać ale moc będzie mniejsza i jeżeli ja mam luz zaworowy taki sam w zaworach ssących i wydechowych to słyszałem że najlepiej ssące ustawić na 0,13 a wylotowe na 0,08 wiadomo ze względu różnicy temperatur.

 

Co o tym myślicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz zaworowy ma taki zakres ponieważ pod wpływem temperatury zmiejsza się podczas pracy silnika i gdyby go nie było zawory by nie domykały po nagrzaniu. Zakres jest po to żeby była jakaś tolerancja, bo nigdy idealnie tego nie ustawisz. I chyba coś popindoliłeś bo ustawia się większy luz na zaworach wydechowych czyli 0.13 a dolot 0.08. Im większy luz typ silnik słabszy i głośnieszy im mniejszy tym lepiej chodzi ale ryzyko niedomykania i wypalenia zaworów jest dość spore, decyzja należy do ciebie :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się luz podany przez producenta uwzględnia rozszeżalność cieplną materiałów w trakcie pracy, dlatego pomiaru wartości podanych przez producenta należy dokonywać na zimnym silniku

 

no i oczywiście luz na wydechowych większy bo tam panują wyższe temp. pracy i brana jest pod uwagę większa rozszeżalność dlatego zwróć uwagę czy nie masz osobnych tolernacji dla ssących i wydechowych, jeżeli napewno nie to zawsze staraj się ustawiać w środku zakresu

 

tolerancja mówi nam, że poniżej zakresu mamy szanse zniszczyć zawory, natomiast za duża szczelina powoduję głośną pracę (stukocik zaworów, szczególnie na zimnym) i spadel mocy i jako tako nie jest specjalnie szkodliwa, ogólna tendencja, jest taka, że z biegiem czasu luz zaworowy nam się zacieśnia poprzez wypalanie się gniazd zaworowych i osiadaniem zaworu jednak nie jest to regułą bo zawsze to jest tak, że na kilku zaworach luz nam się zwiększy, dlatego zaleca się ustawianie luzu na środku zakresu, w najgorszym wypadku bliżej górnej granicy

Edytowane przez kazan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zastanawiam się o co chodzi że luz zaworowy jest od... do...???

W moim gsx luz wynosi od 0,08 do 0,13mm co daje 0,05 różnicy

Wydaje mi się że to będzie coś kosztem czegoś np. zawory później będą pukać ale moc będzie mniejsza i jeżeli ja mam luz zaworowy taki sam w zaworach ssących i wydechowych to słyszałem że najlepiej ssące ustawić na 0,13 a wylotowe na 0,08 wiadomo ze względu różnicy temperatur.

 

Co o tym myślicie

 

Dla mniej wtajemniczonych: naturalnie odwrotnie ssące 0,08 , wydechowe 0,13 ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...