wojtek101 Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Witam zastanawiam się o co chodzi że luz zaworowy jest od... do...???W moim gsx luz wynosi od 0,08 do 0,13mm co daje 0,05 różnicy Wydaje mi się że to będzie coś kosztem czegoś np. zawory później będą pukać ale moc będzie mniejsza i jeżeli ja mam luz zaworowy taki sam w zaworach ssących i wydechowych to słyszałem że najlepiej ssące ustawić na 0,13 a wylotowe na 0,08 wiadomo ze względu różnicy temperatur. Co o tym myślicie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 Luz zaworowy ma taki zakres ponieważ pod wpływem temperatury zmiejsza się podczas pracy silnika i gdyby go nie było zawory by nie domykały po nagrzaniu. Zakres jest po to żeby była jakaś tolerancja, bo nigdy idealnie tego nie ustawisz. I chyba coś popindoliłeś bo ustawia się większy luz na zaworach wydechowych czyli 0.13 a dolot 0.08. Im większy luz typ silnik słabszy i głośnieszy im mniejszy tym lepiej chodzi ale ryzyko niedomykania i wypalenia zaworów jest dość spore, decyzja należy do ciebie :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazan Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 (edytowane) zgadza się luz podany przez producenta uwzględnia rozszeżalność cieplną materiałów w trakcie pracy, dlatego pomiaru wartości podanych przez producenta należy dokonywać na zimnym silniku no i oczywiście luz na wydechowych większy bo tam panują wyższe temp. pracy i brana jest pod uwagę większa rozszeżalność dlatego zwróć uwagę czy nie masz osobnych tolernacji dla ssących i wydechowych, jeżeli napewno nie to zawsze staraj się ustawiać w środku zakresu tolerancja mówi nam, że poniżej zakresu mamy szanse zniszczyć zawory, natomiast za duża szczelina powoduję głośną pracę (stukocik zaworów, szczególnie na zimnym) i spadel mocy i jako tako nie jest specjalnie szkodliwa, ogólna tendencja, jest taka, że z biegiem czasu luz zaworowy nam się zacieśnia poprzez wypalanie się gniazd zaworowych i osiadaniem zaworu jednak nie jest to regułą bo zawsze to jest tak, że na kilku zaworach luz nam się zwiększy, dlatego zaleca się ustawianie luzu na środku zakresu, w najgorszym wypadku bliżej górnej granicy Edytowane 28 Marca 2008 przez kazan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 tak jak Koledzy piszą jest to związane z temeperaturą i zmianą szczeliny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robson63 Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 Witam zastanawiam się o co chodzi że luz zaworowy jest od... do...???W moim gsx luz wynosi od 0,08 do 0,13mm co daje 0,05 różnicy Wydaje mi się że to będzie coś kosztem czegoś np. zawory później będą pukać ale moc będzie mniejsza i jeżeli ja mam luz zaworowy taki sam w zaworach ssących i wydechowych to słyszałem że najlepiej ssące ustawić na 0,13 a wylotowe na 0,08 wiadomo ze względu różnicy temperatur. Co o tym myślicie Dla mniej wtajemniczonych: naturalnie odwrotnie ssące 0,08 , wydechowe 0,13 ;) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.