Bubu Goryl Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Witam Smigam sobie na DeeRce 125, zrobilem juz 7 tys km od maja. Silnik mi, ze tak powiem tłucze się,chodzi OK, pali i jezdzi. Moc mysle ze OK jak na ta pojemność, jedzie minimalnie lepiej niz MZ 150... Zbieram sie do wymiany lancuszka rozrządu, i mam kilka pytan do osob bardziej doswiadczonych i znajacych ten silnik. -Czy napinacz lancucha sam go napina czy to jest do regulacji recznej ? Czy nalezy go wymieniac z lancuszkiem ?-Glosna praca silnika moze byc spowodowana luznym lancuszkiem ? Czytalem tez gdzies ze czesto w tym modelu tłuką się dźwigienki zaworowe, ktoś mogłby to bardziej szczegółowo przybliżyć ? Jak zlikwidowac ten halas itd.-Na co zwracac uwage przy rozbieraniu/skladaniu ? (nie chodzi mi o znaki, robienie zdjęc tylko np cos nietypowego w tym modelu)-Zawory tez moga powodowac glosna prace silnika ? Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam (używałem szukajki) Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 w wiekszosci Dr robia sie luzy na panewkach walka rozrzadu , dlatego tlucze , walek i dzwigienki tez sie czesto wycieraja i tam tez powstaje glos sieczkarni , musisz ocenic wzrokowo loza walka czy sa gladkie i nie maja rys. Lancuszek nallepiej sprawdzic wyciagajac napinacz i ocenic ile mu zostalo do konca regulacji. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 u mnie bylo to przez wyjechany walek i dzwigienki bylo klekotanie na karzdych obortach zregenerowalem u swiatka i nie moge za duzo powiedziec bo malo zrobilem km ale po 500km rozebralem i dopiero dzwigienki i krzywki sie do siebie ukladaja, docieraja. Sprawdz luz na zaworach i wtedy sie dowiesz czy to lancuszek ci tak telepie czy nie wyregulowane zawory bo jesli bedziesz mial za duzy luz to wlasnie beda ci klepac. Lancuszek rozrzadu sciagnij i zmierz. Napinacz sam napina i tez po napinaczu zobaczysz czy lancuszek jest na wykonczeniu powniewaz napinacz bedzie maxymalnie wypchniety. Jak rozbierzesz to zwroc szczegolna uwage na walek, dzwigienki i panewki. Ale pierw zobacz luz na zaworach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 No dokładnie. Nie ma co rozbierać silnika jeżeli to może być nieprawidłowy luz na zaworach. U Ciebie jest zapewne zwykły mechaniczny napinacz na sprężyne z zapadką. Więc przed odkręceniem całego napinacza odkręć taką śrube na nim. Pod tą srubą jest sprężyna napinająca więc uważaj żeby Ci nie wyskoczyła:P Potem elegancko odkręcasz cały napinacz, delikatnie wyjmujesz i już na oko widać ile jest wysunięty. Jeżeli jest jeszcze troche ząbków do pełnego wysunięcia to łańcuszek może jeszcze spokojnie jeździć i to raczej nie jego wina. więc najpierw sprawdź luzy zaworowe, później napinacz:) Aha i pamiętaj żeby tak ustawić wał żeby żadna z krzywek wałka nie naciskała na zawory bo jak odkręcisz napinacz to sie wszystko popier....:bigrazz: I przy okazji sprawdź ustawienie rozrządu:) pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 No ale zeby zmierzyc luz na zaworach i tak musze sciagnąc dekiel z gory a wtedy juz chyba widze jak wyglada lancuszek :bigrazz: Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Jasne widzisz ale co z tego?:bigrazz: Po łańcuszku na oko niewiele widać. Jeżeli masz dostęp do serwisówki to poczytaj na temat łańcuszka. Zapewne będzie napisane jak go zmierzyć i na ilu ogniwach i jaka jest dopuszczalna dla niego wartość. Jeżeli nie masz serwisówki to najlepiej sprawdzić napinacz, to da Ci w miare obiektywną ocene wyciągnięcia łańcuszka:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 23 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 Wiesz :D rozlozyc to nie problem tylko potem zlozyc i zeby jezdzilo :clap: jak sie zabiore do roboty to dam znac :clap: Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 23 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2008 jak masz troche pojęcia to czemu miałbyś tego nie złożyć? Z resztą wyjęcie napinacza to nic strasznego:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 24 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 tylko zeby motocykl nie byl na momencie wciskania ktorys zaworow , bo przy wyjmowaniu porzeskoczy ci lancuszek ( sprezyna zaworowa cofnie walek) , zrobilem raz taka glupote i musialem ustawiac rozrzad od nowa :). Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Pojecia troche mam z tym ze czterosuwa nigdy nie robilem :smile: , dwusuwy rozbieralem do zera... Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bubu Goryl Opublikowano 24 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2008 Pojecia troche mam z tym ze czterosuwa nigdy nie robilem :smile: , dwusuwy rozbieralem do zera... Cytuj www.jem-zdrowo.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.