Sidewinder Opublikowano 12 Czerwca 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2002 chciałbym kupic motor MZ, ale w ogloszenia spotyka sie z informacja ze motor jest po kapitalnym remoncie silnika. co to oznacza - wymiana calego silnika?, naprawe? czy mozwe wymiana kilku czesci aby troche jeszcze pojezdzil. Ile MZ moze przejechac jeszcze po taki remoncie i co to jest dokladnie ten remont Z GÓRY DZIĘKUJĘ A ODPOWIEDZI POZDRAWAIM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rider Opublikowano 12 Czerwca 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2002 Remont MZ musi obejmować przede wszystkim regenerację wału (po 20tys. ostrej jazdy ma on dosyć) i szlif cylindra. Jeżeli był to remont naprowdę generalny to takie szczegóły jak szczotki, tarcze sprzęgła, olej, a także niektóre elementy skrzyni biegów (po kilkunastu tys. może zacząć wyskakiwać 3 bieg i pojawią się szarpnięcia. Winę za to ponosi zużyte: wodzik i zębatka 3 biegu). Jak będziesz kupował MZ to zabierz ze sobą osobę która miała kiedyś MZ i wie jak powinna poprawnie pracować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vivwaldivw Opublikowano 12 Czerwca 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2002 to znaczy ze powinno sie naprawic wszystkie elementy silnika ktore odpowiadaja za poprawna prace tj. tlok cylinder szliw lud wymiana regeneracj glowicy wymina lozysk walu skrzynka biegow oraz gaznik zestaw naprawczy elektryka sprawdzenie generatora pradu i to po krotce pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidewinder Opublikowano 12 Czerwca 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2002 A ILE MOZNA JESZCZE NA NIM POJEŹDZIĆ - BO PEWNIE SZLIF STARCZA NA NIEDŁUGO . A MOŻE MOŻNA ZROBIĆ KILKA SZLIFÓW ??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rider Opublikowano 13 Czerwca 2002 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2002 Szlif w ETZ wystarcza na ok. 20 tys.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Lipca 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2002 Przewiduje się teoretycznie 3 szlify. Jeżeli silnik nominalny wymiar to w zasadzie robi się 1-wszy szlif. Jezeli moto był eksploatowany na maxa na kijowym oleju to może się zdarzyć że z trudem wyjdzie 2-gi. zwłaszcza jeżeli nastapilo uszkodzeni powieżchni cylindra. W zakresie podstawoewgo remontu umozliwiającego jazdę leży regenaracja wału korbowego + wymiana łożyska w główce korbowodu, szlif gara + wymiana tłoka ( oczywiste). Jeżeli są problemy z +12V czy +6 to regulacja plus wymiana szczotek prądnicy lub alternatora. MZ-ety sa bardzo czułe na ustawienie zapłonu!!! Można trafić moto które chodzi kijowo i może własnie ustawienie zapłonu mieć na to wpływ. Oczywiście wszelkie podejżane stuki w garze i karterze stanowia o luzach w układzie korbowo - tłokowym. Sprzęgło raczej trudno zamęczyć.Hej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JPIOTR Opublikowano 17 Lutego 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2003 Remont jest to weryfikacja części i wymiana na nowe tych, które tej weryfikacji nie przechodzą- czyli są zużyte. W MZ remont kapitalny silnika robi się po przejechaniu ok 30 tys. km lub mniej. Polega on na kupieniu nadwymiarowego tłoka i szlifie cylindra, regeneracji wału, wymianie wszystkich łożysk na nowe i wymianie wszystkich innych zużytych elementów w silniku na które się natrafia- na nowe. Niestety wiekszosć tzw. REMONTÓW nie ma z tym co napisałem wcześniej nic wspólnego. Chodzi w nich tylko o to aby silnik jeszcze chodził i szuka się jelenia za chore pieniądze który kupi ta zarazę- a w ogłoszeniu pisze jak byk: po remoncie kapitalnym, tylko szkoda że nie wszyscy wiedza co znaczy to słowo.Zapraszam Cię do cyklu moich art.Jak kupic....... PozdrawiamPiotrek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2003 remont siln. np. Etz 250.Znajdz fachowca,tanio tego nie zrobisz,ale nie załuj kasy.Kupuj tylko częsci orginalne-tłok ok 100.korbowód ok 100(moze być ostat. tajlandzki).Łożyska najlepsze na wale(szybkobieżne,c-3,c4,podwyższona kl. dokladności).wał musi zrobić TYLKO FACHOWIEC9zmaontoweanie tez poważna sprawa,aby nie scentrować)bez młotka na ciepło,albo praska i sprawne ręce fachowca.Szlif cyl. tło orgin ),003-luz.Tłumik nawet pogięty ale tylko orginał,tniemy pod opaska wypalamy i spawamy migo-matem.Te wszystkie tłumiki nowe,raczej kicha -strata mocy.Niemcy wyliczyli byli do lat 60 MISTRZAMI SWIATA W wyścigach.i dalej sa potęgą.nr.1Etz 250 to super motocykl dla średni zamożnych,nalezy go szanowac,będzie odwzajemniał sie,nalezy gadać do niego i pilnować mieszanki.Zapłon najważniejszty.Wał korbowy i tłok -to serce do remontu kapitaln.jest jeszcze cała reszta,skrzynia,łozyska sprzęgło itd.wszystkie progi w odlewie należy spolerować,kruciec gażnika itd.Zresztą silnik to tez loteria,jest udany i nie.Pozdrawiam jagger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoPe Opublikowano 9 Marca 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2003 Uwazam sie za niezlego mechanika, i moge powiedziec na przykladzie remontu kapitalnego mojej ETZ, ze bez ruszania to pozostaje... wlasciwie NIC!1. Wał korbowy - mozna wprasowac nowy korbowod, ale ja zalozylem nowy wał (jest trwalszy od skladanego). Jesli juz składany, to tylko u speca, ktory potrafi go dobrze wywazyc!;2. Łożyska na wał o podwyższonej nosnosci;3. Szlif o dobrego mechanika (precyzyjne, nie zuzyte maszyny, doswiadczenie w szlifowaniu cylindrow do dwusuwow - koniecznie nalezy lekko sfazowac krawedzie okien!!);4. Tlok, sworzen, pierscienie - tylko niemieckie;5. Oczywiscie wymiana wszystkich symmeringow + lozyska w skrzyni;6. Wymiana tarcz sprzeglowych (nie zawsze);7. Zadnej sily i uzywania "ruskiego precyzera" (młotek) przy remoncie!!;8. sfazowanie krawedzi kanalow przelotowych w skrzyni korbowej (zmniejszenie oporow przeplywu mieszanki), poler kanalow w cylindrze;9. Wyczyszczenie i wypolerowanie od srodka rury wydechowej;10. Czyszczenie tlumika (rzadkie przypadki, choc raz musialem wypalac tlumik - motocykl nalezal do dziadka, ktory lał olej 1:25 i nie przekraczal 60 km/h);11. Poler komory spalania (głowica);12. Poprawienie pokaleczonych powierzchni (spolowienie, pokrywy - jesli sa pokancerowane);13. Spolowienie tylko na hermetyk (bardzo cienko_ - bron Boze jakies uszczelki papierowe lub silikon);14. Zazwyczaj pokrywy silnika sa podrapane, wiec usuwam stara farbe i maluje je proszkowo - efekt jest super (szczegolnie, gdy sa wypolerowane kartery, ale to mnostwo pracy);15. Oczywiscie docierac na innym ustawieniu gaźnika (wiekszy wydatek paliwa - iglica jeden rowek do gory);16. Prezyzyjnie wyregulowac gaźnik i zapłon;17. nie katowac maszyny!18. Stosowac dobre oleje (półsyntetyk);19. Podczas wszystkich ww czynnosci zachowac idealna czystość i NIE SPIESZYC sie!20. Efekt gwarantowany!21. Z tym ze bylem do tylu 600 zl:(( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MZ-MuszKieTeR Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 tak sie teraz zastanawiam nad remontem silnika ... tylko ze ja jak na razie nie doszedlem dalej niz do sprzegla ... i troche sie boje grzebania w silniku... orientujecie sie ile by wyniosla mniej wiecej generalka u fachowca ?? i może jeszcze znacie jakies dobre warsztaty w woj. lubuskim (okolice Zielonej Góry, ale nie tylko) z gory dzieki :evil: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 26 Maja 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2003 . Wyczyszczenie i wypolerowanie od srodka rury wydechowej; 10. Czyszczenie tlumika (rzadkie przypadki, choc raz musialem wypalac tlumik wypolerowanie? ciekawe jak to zrobic chodzi o kiepski dostep!!!rzadkie przypadki? mi sie wydawalo ze to raczj standart!!! w moim tlumiku moze nie ma wielkiego syfu ale jednak troche tego nagaru tam jest!!poler komory spalania? no tego to juz chyba niezla jazda:) nie mozna za bardzo zeszlifowac no bo wiadomo pozostawisz rysy jeszcze gorzej:) co do fazowania krawedzi okin nie wiem jak to wyglada z takiego czysto teoretycznego punktu widzenia( rozpilowanie okien bez stosownych obliczen raczej nie dopuszczalne:) ale brzmi sensownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.