Skocz do zawartości

Wymiana plynu w chlodnicy


Cerb
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam maly problem, wzialem sie dzis za wymiane plynu w ukladzie chlodzenia, wiec zaczalem tak jak pisalo w serwisowce :

 

1. odkrecilem wlew do plynu

2. odkrecilem korek na zbiorniczku wyrownawczym

3. odkrecilem srube spustowa i zlalem plyn

4. odkrecilem zbiorniczek wyrownawczy i wylalem reszte plynu

 

Plyn wyplynal caly (ilosc sie zgadzala) wiec przeszedlem do dalszej czesci :

 

1. zakrecilem srube spustowa

2. zaczalem wlewac plyn do ukladu

 

Wedlug instrukcji powinno wejsc 2.9 litra, a mi weszlo niecale 2 litry. Po zalaniu odpalilem silnik i rozgrzalem go do 66 stopni (przy 62 stopniach otwiera sie termostat). Odczekalem az plyn sie schlodzi i sprawdzilem jego stan , dolalem jeszcze ze 100 ml i wiecej nie chcialo wejsc.

 

W zbiorniczku wyrownawczym pokazal sie na dole plyn, czyli chyba dobrze ? Pozostalo mi odpowietrzenie ukladu (o czym zapomnialem).

 

Teraz pytanie czy do zbiorniczka wyrownawczego tez mam dolac plynu do poziomu, czy moze sam tam jakos naleci ? Serwisowka zaleca tez rozgrzanie motocykla do 103 stopni na postoju celem otwarcia calego obiegu, moze wlasnie w tym problem ze weszlo mi tylko 2 litry zamiast prawie 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Serwisowka zaleca tez rozgrzanie motocykla do 103 stopni na postoju celem otwarcia calego obiegu, moze wlasnie w tym problem ze weszlo mi tylko 2 litry zamiast prawie 3.

 

Witam

 

... a dlaczego nie postapiles tak jak zaleca serwisowka?

 

pozdrawiam

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na powyzsze pytania odpowiem tak:

 

bo w czasie wymiany zapomnialem o tych rzeczach i dopiero teraz sobie o nich ponownie przeczytalem, o rozgrzeaniu pamietalem ale tylko pierwsza faze czyli do co najmniej 62 stopni.

 

Trzeba bedzie serwisowke wydrukowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plynu musi ci dokladnie tyle wejsc ile sposciles,wlac do zbiorniczka rowniez musisz,(najlepiej miedzy min,a max)nastepnie odpowietrzasz tzn.odpalasz czekasz az temp wzrosnie miedzy 60-70 w miedzy czasie sciskasz(stukasz) delikatnie weze,musisz uwazac zeby nie wylewal sie plyn z chlodnicy,moto gasisz ,w razie potrzeby uzupelniasz plyn w chlodnicy,zakrecasz chlodnice i grzejesz moto do max.105°C (w tym momecie powinien wlaczyc sie wentylator)nastepnie pozostawiasz moto do calkowitego wystygniecia i uzupelniasz plyn w zbiorniczku wyrownawczym do max(lepiej minimalnie mniej,niz minimalnie za duzo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze żebyś nie odkrecił korków przy rozgrzanym silniku, bo sezon rozpoczniesz od bandaży. Ja po wymianie płynu zawsze pompuje na zilmnym silniku łączeniami,tzn wężami i zawsze jakoś się powietrze wypompuje. Reszte dolewam po nagrzaniu a nastęniu ostygnięciu sprzętu i ten zabieg powtarzam ze 2 razy dla pewności.I nie w każdym silniku da się uzupełniać płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plynu musi ci dokladnie tyle wejsc ile sposciles,wlac do zbiorniczka rowniez musisz,(najlepiej miedzy min,a max)nastepnie odpowietrzasz tzn.odpalasz czekasz az temp wzrosnie miedzy 60-70 w miedzy czasie sciskasz(stukasz) delikatnie weze,musisz uwazac zeby nie wylewal sie plyn z chlodnicy,moto gasisz ,w razie potrzeby uzupelniasz plyn w chlodnicy,zakrecasz chlodnice i grzejesz moto do max.105°C (w tym momecie powinien wlaczyc sie wentylator)nastepnie pozostawiasz moto do calkowitego wystygniecia i uzupelniasz plyn w zbiorniczku wyrownawczym do max(lepiej minimalnie mniej,niz minimalnie za duzo)

pierwsze odpalenie robie na odkreconym ukladzie tak? zeby powietrze ucieklo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalewasz chlodnice pod korek zbiornik wyrównawczy prawie do pełna. jak sie nagrzeje to układ zassa ze zbiorniczka. jak motocykl bedzie stygnol to plyn bedzie zasysany.dolejesz ze 2 razy po trochu. w chlodnicy zostanie ci tyle ile ma byc. co do odpowietrzania to u mnie jest tak ze odpowietrza sie automatycznie i z tego co wiem wiekszosc motocykli tak ma. nie trzeba stosowac metod z żuka czy nyski :)

 

co do ilosci to faktycznie trzeba uwazac ale tylko dla tego ze jak zalejesz za duzo to ci wywali przez przelew. a co do ilosci to mi akurat weszlo ponad 300ml wiecej niz norma.

 

jest szerszy temat na tym forum. swoja droga sam nie wiedzialem jak to ma byc i stad temat sie pojawil ale to juz ciezkie archiwum :)

 

Aha i zadnego odpalania na poodkrecanych korkach. z chlodnicy poziom ci nie zejdzie tylko ze zbiornika. korek od chlodnicy musi byc zakrecowy. przeczytaj sobie na korku co jest napisane.

Edytowane przez bart_b

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...