Cerb Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Mam maly problem, wzialem sie dzis za wymiane plynu w ukladzie chlodzenia, wiec zaczalem tak jak pisalo w serwisowce : 1. odkrecilem wlew do plynu2. odkrecilem korek na zbiorniczku wyrownawczym3. odkrecilem srube spustowa i zlalem plyn4. odkrecilem zbiorniczek wyrownawczy i wylalem reszte plynu Plyn wyplynal caly (ilosc sie zgadzala) wiec przeszedlem do dalszej czesci : 1. zakrecilem srube spustowa2. zaczalem wlewac plyn do ukladu Wedlug instrukcji powinno wejsc 2.9 litra, a mi weszlo niecale 2 litry. Po zalaniu odpalilem silnik i rozgrzalem go do 66 stopni (przy 62 stopniach otwiera sie termostat). Odczekalem az plyn sie schlodzi i sprawdzilem jego stan , dolalem jeszcze ze 100 ml i wiecej nie chcialo wejsc. W zbiorniczku wyrownawczym pokazal sie na dole plyn, czyli chyba dobrze ? Pozostalo mi odpowietrzenie ukladu (o czym zapomnialem). Teraz pytanie czy do zbiorniczka wyrownawczego tez mam dolac plynu do poziomu, czy moze sam tam jakos naleci ? Serwisowka zaleca tez rozgrzanie motocykla do 103 stopni na postoju celem otwarcia calego obiegu, moze wlasnie w tym problem ze weszlo mi tylko 2 litry zamiast prawie 3. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczi013 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 "Pozostalo mi odpowietrzenie ukladu (o czym zapomnialem)." no to musissz odpowietrzyc układ i powinno wejsc tyle ile trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 1 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 ...Serwisowka zaleca tez rozgrzanie motocykla do 103 stopni na postoju celem otwarcia calego obiegu, moze wlasnie w tym problem ze weszlo mi tylko 2 litry zamiast prawie 3. Witam ... a dlaczego nie postapiles tak jak zaleca serwisowka? pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 1 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2008 Na powyzsze pytania odpowiem tak: bo w czasie wymiany zapomnialem o tych rzeczach i dopiero teraz sobie o nich ponownie przeczytalem, o rozgrzeaniu pamietalem ale tylko pierwsza faze czyli do co najmniej 62 stopni. Trzeba bedzie serwisowke wydrukowac. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriszx-6r Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Plynu musi ci dokladnie tyle wejsc ile sposciles,wlac do zbiorniczka rowniez musisz,(najlepiej miedzy min,a max)nastepnie odpowietrzasz tzn.odpalasz czekasz az temp wzrosnie miedzy 60-70 w miedzy czasie sciskasz(stukasz) delikatnie weze,musisz uwazac zeby nie wylewal sie plyn z chlodnicy,moto gasisz ,w razie potrzeby uzupelniasz plyn w chlodnicy,zakrecasz chlodnice i grzejesz moto do max.105°C (w tym momecie powinien wlaczyc sie wentylator)nastepnie pozostawiasz moto do calkowitego wystygniecia i uzupelniasz plyn w zbiorniczku wyrownawczym do max(lepiej minimalnie mniej,niz minimalnie za duzo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ventura Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 (edytowane) Najważniejsze żebyś nie odkrecił korków przy rozgrzanym silniku, bo sezon rozpoczniesz od bandaży. Ja po wymianie płynu zawsze pompuje na zilmnym silniku łączeniami,tzn wężami i zawsze jakoś się powietrze wypompuje. Reszte dolewam po nagrzaniu a nastęniu ostygnięciu sprzętu i ten zabieg powtarzam ze 2 razy dla pewności.I nie w każdym silniku da się uzupełniać płyn przez zbiorniczek wyrównawczy. Edytowane 2 Marca 2008 przez ventura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wochu Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 Plynu musi ci dokladnie tyle wejsc ile sposciles,wlac do zbiorniczka rowniez musisz,(najlepiej miedzy min,a max)nastepnie odpowietrzasz tzn.odpalasz czekasz az temp wzrosnie miedzy 60-70 w miedzy czasie sciskasz(stukasz) delikatnie weze,musisz uwazac zeby nie wylewal sie plyn z chlodnicy,moto gasisz ,w razie potrzeby uzupelniasz plyn w chlodnicy,zakrecasz chlodnice i grzejesz moto do max.105°C (w tym momecie powinien wlaczyc sie wentylator)nastepnie pozostawiasz moto do calkowitego wystygniecia i uzupelniasz plyn w zbiorniczku wyrownawczym do max(lepiej minimalnie mniej,niz minimalnie za duzo)pierwsze odpalenie robie na odkreconym ukladzie tak? zeby powietrze ucieklo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cerb Opublikowano 2 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 U mnie akurat obok wlewu jest maly odpwietrznik (cos jak przy zaciskach hamulca) i w serwisowce pisze zeby go odkrecic. Jutro ide dokonczyc to co zaczalem, na pewno skorzystam z waszych rad. Cytuj http://www.bikepics.com/members/cerb/ - moja stajnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriszx-6r Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 pierwsze odpalenie robie na odkreconym ukladzie tak? zeby powietrze ucieklo?Dokladnie.(mozesz dolewac plynu do chlodnicy jak poziom bedzie sie obnizal) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart_b Opublikowano 2 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2008 (edytowane) zalewasz chlodnice pod korek zbiornik wyrównawczy prawie do pełna. jak sie nagrzeje to układ zassa ze zbiorniczka. jak motocykl bedzie stygnol to plyn bedzie zasysany.dolejesz ze 2 razy po trochu. w chlodnicy zostanie ci tyle ile ma byc. co do odpowietrzania to u mnie jest tak ze odpowietrza sie automatycznie i z tego co wiem wiekszosc motocykli tak ma. nie trzeba stosowac metod z żuka czy nyski :) co do ilosci to faktycznie trzeba uwazac ale tylko dla tego ze jak zalejesz za duzo to ci wywali przez przelew. a co do ilosci to mi akurat weszlo ponad 300ml wiecej niz norma. jest szerszy temat na tym forum. swoja droga sam nie wiedzialem jak to ma byc i stad temat sie pojawil ale to juz ciezkie archiwum :) Aha i zadnego odpalania na poodkrecanych korkach. z chlodnicy poziom ci nie zejdzie tylko ze zbiornika. korek od chlodnicy musi byc zakrecowy. przeczytaj sobie na korku co jest napisane. Edytowane 2 Marca 2008 przez bart_b Cytuj MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.