DZIKI Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 Sprawa przedstawia sie nastepujaco: junak z nowym czarnym lakierem typu baza + bezbarwny najwyzszej jakosci.Zauwazylem ze dosc latwo robia sie na nim drobne rysy widoczne pod swiatlo.Zwlaszcza przy myciu.Mylem go raz bo troche sie przykurzyl. Lakiernik twierdzi ze to normalne i chocbym niewiem co robil lakier i tak sie zrysuje i ze najbardziej to widac wlasnie na czarnym.NIE WIEM CO O TYM MYSLEC LAKIERNICTWEM SIE NIE ZAJMUJE. STASZNIE MNIE TE RYSY WKURZAJA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 20 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2003 to normalne, lakiery akrylowe (na bazie wody) są bardzo miękkie. To nie dawne lakiery na bazie związków ołowiu. W MW tego lakieru nie ruszył nawet kwas cieknący z akumulatora Użyj pasty polerskiej Tempo, PPG lub innego wynalazka. Potem nawoskuj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 22 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2003 Najlepszym rozwiązaniem (gdy rysy są dość duże) jest pasta polerska - do kupienia praktycznie w każdym sklepie lakierniczym. Natomiast jeżeli jest to zmatowienie - użyj dobrej jakości wosku np. SONAX, do kupienia na stacjach (niecałe 100pln) Spoko starczy na kilka sezonów. Po plastmallu może i lakier się świeci, ale to nie stanowi tak dobrej ochrony. Z pastą radziłbym nie przeginać, bo to jednak zawsze sciera lakier, a ten może się kiedyś skończyć. Aha, jeżeli są to jakieś odpryski lub głębokie rysy (tzw. do żywego)to można tak:1. czyścimy, coby rdzawki nie było2. nakładamy b dokładnie warstwę podkładu, tylko na odkryty metal - jeżeli będzie go za dużo to może powstać nam brązowa otoczka wokół zaprawki.3. malujemy to właściwym lakierem4. wyrównujemy całośc drobnym papierem (b. dobra jest 600-ka)5. wszystko polerujemy i woskujemyEfekt końcowy zależy od naszej dokładności - mi udało się kilka razy porobić takie zaprawki, że ich teraz znaleźć nie mogę :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKI Opublikowano 22 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2003 No tak tylko to jest nowy lakier ma moze 2 miesiace i chyba nie powino tak sie dziac.Nie sa to rysy typu zadrapania tylko male rysy widoczne pod swiatlo.Bylem w sklepie w ktorym kupywalem lakier pokazalem gosciowi element i stwierdzil ze lakiernik przed malowaniem wyczyscil powierzchnie zbyt grubym papierem sciernym i teraz nastepuje siadanie lakieru bezbarwnego.Pokazuje on wszystkie rysy jakie zrobil papier scierny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 22 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2003 no to ten co Ci malował dał d..yjesli grunt był źle przygotowany to lakier zawsze będzie źle wyglądał. Nie chce się głąbom trochę popracować i pieprzą robotę.Można jeszcze spróbować zmatowić i poprawić bezbarwnym lakierem, jeśli nie ma zbyt głębokich rys. Ale myślę, że jaki chcesz mieć ładny lakier musisz pomalować jeszcze raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 22 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2003 Rysy (a raczej wgłębienia) powstałe w wyniku żle przygotowanej powierzchni wyglądają zypełnie inaczej niż powstałe w wyniku np. mycia. W takim przypadku możesz poczekać do nowego sezonu (aż lakier dobrze się utwardzi) i spróbować wygładzić delikatnie papierem (jak najdrobniejszym), a potem to spolerować. W innym przypadku to tylko nowy lakier pozostaje... niestety. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 23 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2003 A to prawda, że ostatnio nawet w nowych samochodach lakier bywa sp********y.Filler to inaczej chyba szpachla natryskowa?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 23 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2003 ja do malowania przygotowuję trochę inaczejpod światło nie patrzę, bo nigdy nie jestem w stanie dojrzeć wszystkich niedociągnięć. Szpachla natryskowa jest z reguły biała i zawsze matowa tak że wgłębień i rys na niej bardzo nie widać. Po prostu natryskówkę trzeba nieco przypylić jakimś kontrastowym kolorem. Wtedy podczas docierania będziemy widzieli wszystkie braki w przygotowanej powierzchni.W końcowej fazie do takich elemetów jak np. zbiorniki używam papieru o ziarnistości 1000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arecki Opublikowano 9 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2003 . Po 10-15 minutach lakierujemy lakierem bezbarwnym. Żeby dobrze wybrac moment lakierowania klarem trzeba miec troszke doświadczenie . Jeśli klar położymy za wcześnie to może sie baza w fantazyjne wzory porozlewac i ogólnie wyjdze kicha . Jeśl baza będzie zbyt sucha to po jakimś czasie klar zacznie sie łuszczyć (czasem to widac na samochodach jak złazi z nich "skóra" No to mnie zmartwiłeś. Właśnie zamierzam pomalować shadowkę dwukolorowo, najpierw baza (srebrny metalik i kość słoniowa), później konturówka (naklejka) a na koniec klar.Hmmmmm... tylko jak mam położyć dwa kolory i okleić je konturówką w 15 minut????Oczywiście pomagać mi w tym będzie lakiernik samochodowy, ale ja przygotowuję powierzchnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Złoty Opublikowano 30 Marca 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2004 Kurde a jak położyć szparunek przed klarem ????????????Bo chce lakierem przykryć naklejany szparunek.!!!!!!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.