SuleY Opublikowano 4 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2008 (edytowane) Zdaje mi się że przebieg na tulei nie musi być wcale kolosalnie mniejszy niż na nicasilu - ja zamierzam zrobić na bank od 5 do 10 tys km bez remontu. Można znaleźć w internecie sporo opowiadań o kolesiach na jawkach i mz-tach podróżujących dystanse kilku tysięcy kilometrów w podróży i raczej nie biorą ze sobą zapasowych tłoków. A i tak na marginesie dodam, że dopiero po 380km moto zaczyna się kręcić do czerwonego pola na 5 biegu, na 6 jak się skule za "szybką" to daje 140km/h ale to jeszcze nie jest czerwone (dzisiejsze obserwacje), więc jak widać trzeba trochę pojeździć żeby dotrzeć silnik. Edytowane 4 Marca 2008 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiatex Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 myślałem o wyczynie ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 5 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2008 (edytowane) wyczyn na pewno nie zużyje tłoka 10 razy szybciej niż moto które ma 33km. Zajrzyj do tego tematu http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...pic=81560&st=20 i zobacz do jakich motocykli ludzie chcą wbijać tuleje. Są nawet cr'ki, exc itd. więc nie tylko jawy i mz. Edytowane 5 Marca 2008 przez SuleY Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduroman147 Opublikowano 5 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2010 Witam Mam KTM-a sx 125 2006r mam zamiar zmienić tłoka tylko mam jedno pytanie: Gdy kupiłem motor dostałem do niego drugiego oryginalnego tłoka tylko że ten tłok jest z dwoma pierścieniami od EXC, a teraz mam założonego z jednym pierścieniem mogę założyć tego z dwoma pierścieniami???Chyba nie ma jakieś znaczącej różnicy.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam Mam KTM-a sx 125 2006r mam zamiar zmienić tłoka tylko mam jedno pytanie: Gdy kupiłem motor dostałem do niego drugiego oryginalnego tłoka tylko że ten tłok jest z dwoma pierścieniami od EXC, a teraz mam założonego z jednym pierścieniem mogę założyć tego z dwoma pierścieniami???Chyba nie ma jakieś znaczącej różnicy.?? Ludzie niby gadają że na tłoku dwupierścieniowym SX lepiej wkręca się od dołu, ja jeździłem na jedno i dwupierścieniowym i nie zauważyłem różnicy.. Przed założeniem nowego tłoka pomierz cylinder(do setnych częsci milimetra) i dobierz pod niego tłok, jeżęli cylinder jest równy 54.00 ,to tłok musisz mieć 53.95(5 setek różnicy). Ja na jednym tłoku przejeżdżam max 15 motogodzin, chociaż raz skończyłem tłok po 10 mth. Cytuj www.odszkodowania-wlodarczyk.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Ludzie no do jasnej cholery przecież cylindry wykonane w technologi 2 metalowej stosuje się dla zmiany wagi oraz zmniejszenia użebrowania. Np taka CZ cross miała zebra 10 cm! Ten sam cylinder np. w technologi CROMAL miałby już 1,5 cm żebra krótsze. Dając przy tym szanse stosowania twardszego pierścienia. Przebiegi miedzy remontowe silników z cylindrami 2 metalowymi w tym także z wprasowanymi tulejami żeliwnymi są niemal identyczne. Sprawa współczynników tarcia ma się podobnie. Po prostu np. NIKASIL odbiera lepiej ciepło z pierścienia. Co do tulei widać przez okno wydechowe pionowe kreski świadczą one o przycieraniu się. Miałeś albo spierdolony szlif albo dokonałeś nie odpowiedniego montażu(co często się zdarza bo niewielu przestrzega higieny pracy, ma znikome pojecie o mechanice cylindrach, składowych ruchu tłoka i wielu innych pożytecznych rzeczach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.