Skocz do zawartości

Żywotność tłoka -sx 125


santi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdaje mi się że przebieg na tulei nie musi być wcale kolosalnie mniejszy niż na nicasilu - ja zamierzam zrobić na bank od 5 do 10 tys km bez remontu. Można znaleźć w internecie sporo opowiadań o kolesiach na jawkach i mz-tach podróżujących dystanse kilku tysięcy kilometrów w podróży i raczej nie biorą ze sobą zapasowych tłoków.

 

A i tak na marginesie dodam, że dopiero po 380km moto zaczyna się kręcić do czerwonego pola na 5 biegu, na 6 jak się skule za "szybką" to daje 140km/h ale to jeszcze nie jest czerwone (dzisiejsze obserwacje), więc jak widać trzeba trochę pojeździć żeby dotrzeć silnik.

Edytowane przez SuleY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczyn na pewno nie zużyje tłoka 10 razy szybciej niż moto które ma 33km.

 

Zajrzyj do tego tematu http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...pic=81560&st=20 i zobacz do jakich motocykli ludzie chcą wbijać tuleje. Są nawet cr'ki, exc itd. więc nie tylko jawy i mz.

Edytowane przez SuleY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

Mam KTM-a sx 125 2006r mam zamiar zmienić tłoka tylko mam jedno pytanie:

Gdy kupiłem motor dostałem do niego drugiego oryginalnego tłoka tylko że ten tłok jest z dwoma pierścieniami

od EXC, a teraz mam założonego z jednym pierścieniem mogę założyć tego z dwoma pierścieniami???Chyba nie ma jakieś znaczącej różnicy.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam KTM-a sx 125 2006r mam zamiar zmienić tłoka tylko mam jedno pytanie:

Gdy kupiłem motor dostałem do niego drugiego oryginalnego tłoka tylko że ten tłok jest z dwoma pierścieniami

od EXC, a teraz mam założonego z jednym pierścieniem mogę założyć tego z dwoma pierścieniami???Chyba nie ma jakieś znaczącej różnicy.??

Ludzie niby gadają że na tłoku dwupierścieniowym SX lepiej wkręca się od dołu, ja jeździłem na jedno i dwupierścieniowym i nie zauważyłem różnicy..

 

Przed założeniem nowego tłoka pomierz cylinder(do setnych częsci milimetra) i dobierz pod niego tłok, jeżęli cylinder jest równy 54.00 ,to tłok musisz mieć 53.95(5 setek różnicy).

 

 

Ja na jednym tłoku przejeżdżam max 15 motogodzin, chociaż raz skończyłem tłok po 10 mth.

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie no do jasnej cholery przecież cylindry wykonane w technologi 2 metalowej stosuje się dla zmiany wagi oraz zmniejszenia użebrowania. Np taka CZ cross miała zebra 10 cm! Ten sam cylinder np. w technologi CROMAL miałby już 1,5 cm żebra krótsze. Dając przy tym szanse stosowania twardszego pierścienia. Przebiegi miedzy remontowe silników z cylindrami 2 metalowymi w tym także z wprasowanymi tulejami żeliwnymi są niemal identyczne. Sprawa współczynników tarcia ma się podobnie. Po prostu np. NIKASIL odbiera lepiej ciepło z pierścienia.

 

 

Co do tulei widać przez okno wydechowe pionowe kreski świadczą one o przycieraniu się. Miałeś albo spierdolony szlif albo dokonałeś nie odpowiedniego montażu(co często się zdarza bo niewielu przestrzega higieny pracy, ma znikome pojecie o mechanice cylindrach, składowych ruchu tłoka i wielu innych pożytecznych rzeczach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...