Skocz do zawartości

Yamaha Warrior


witek510
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź sobie linkę sprzęgła.Ja miałem bardzo podobnie i była już naderwana...

Jestem PEŁEN Podziwu .Strzał w dziesiątkę. Ja tu teorie sPiskowe o olejach i takie tam , bo mi się Pod gumeczkę nie chciało zaglądnąć a tam Pędzel. Dziękuję za Poradę .Pełen SZACUN kolego THOMSONVT

 

BluesBrader miałem tak samo, zmieniłem olej na Motul 300v dedykowany do Vtwin chłodzonych powietrzem i nie mam juz takich problemów

Gutekt1 Tobie osobne dzięki bo Twój głos świadczy że nie dokońca błądziłem. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sadzicie o motorku Yamaha Warrior ?

moze on sie równac ze scigaczami ?? np R1 ?? albo cbr 1100 ?? ;p

Warrior nie był, nie jest i nie będzie sportowcem. Jeśli chodzi o przyjemność z jazdy to przewyższa CBR itp. ale osiągami się nie równa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.K a do czego jest to okienko z podziałką na środku dolnej plastikowej osłony pasa?

 

Ja naciągam pas tak, że ręką uginam go od dolnej kreski do środkowej... koło kręci się bez wyczuwalnych oporów.

 

Zrobiłem już na takim ustawieniu z 15.000km, pas ma 9 lat (warrior z 2003r), zero uszkodzeń czy widocznych śladów zużycia...

 

Okienko ma zakres 5mm.Przy nacisku 45N pas ma być na wysokości 6-8 mm(boczna stopka) 7-9 mm (gdy siedzisz na motocyklu, czyli gdy dzialasz na niego t siłą 45 N to pas chowa się nad górną podziałką otworu kontrolnego(nie widać go).Gdy puszczasz jest na wysokosc np 4mm.Rozumiesz?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okienko ma zakres 5mm.Przy nacisku 45N pas ma być na wysokości 6-8 mm(boczna stopka) 7-9 mm (gdy siedzisz na motocyklu, czyli gdy dzialasz na niego t siłą 45 N to pas chowa się nad górną podziałką otworu kontrolnego(nie widać go).Gdy puszczasz jest na wysokosc np 4mm.Rozumiesz? :)

 

Eeeeeee..... Yyyyyyyy.....

Nacisk masz na myśli od dolnej części pasa?

6-8mm od czego?

"Gdy puszczasz jest na wysokosc np 4mm" od czego mierząc te 4mm???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega pewnie nie ma osłony bo jak by miał to nie zadawał by takich "głupich" pytań, inna sprawa że wystarczy zaglądnąć do serwisówki i tam wszystko jest ładnie opisane jak to robić pod warunkiem że ma się "specjalny przyrząd" ja zrobiłęm sobie coś na wzór takiego przyrządu,, dobrałem sprężyne tak by pracowała w zakresie 4-5kilo na trzpieniu zrobilem sobie skale 4 4,5 i 5 kg nacisku i teraz przy nacisku 4.5kg na pas sprawdzam jego wychylenie na okienku kontrolnym i wszystko wiem

 

http://allegro.pl/przyrzad-do-kontroli-naciagu-pasa-napedowego-motor-i2599923303.html

Edytowane przez skwara

Nie ważne co masz pod dupą, ważne co masz nad nią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega pewnie nie ma osłony bo jak by miał to nie zadawał by takich "głupich" pytań, inna sprawa że wystarczy zaglądnąć do serwisówki i tam wszystko jest ładnie opisane jak to robić pod warunkiem że ma się "specjalny przyrząd" ja zrobiłęm sobie coś na wzór takiego przyrządu,, dobrałem sprężyne tak by pracowała w zakresie 4-5kilo na trzpieniu zrobilem sobie skale 4 4,5 i 5 kg nacisku i teraz przy nacisku 4.5kg na pas sprawdzam jego wychylenie na okienku kontrolnym i wszystko wiem

 

http://allegro.pl/pr...2599923303.html

 

Witaj MĄDRY kolego - słabo czytałeś mojego wcześniejszego posta (09 wrz 2012 - 18:20)

- jest tam o tym, że mam takową osłonę bo obserwuję na niej uchylenie pasa - pas uginam niestety za pomocą palców i "na oko"...

 

Pytanie było bardziej "ciekawskie" - czy da się mimo wszystko sprawdzić poprawne napięcie tego pasa uginając go jak najmocniej.

Ile na tej skali powinien się dać ugiąć ręką?

 

Po co ta skala skoro jest poprawne i nie poprawne napięcie pasa.

???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj MĄDRY kolego - słabo czytałeś mojego wcześniejszego posta (09 wrz 2012 - 18:20)

- jest tam o tym, że mam takową osłonę bo obserwuję na niej uchylenie pasa - pas uginam niestety za pomocą palców i "na oko"...

 

Pytanie było bardziej "ciekawskie" - czy da się mimo wszystko sprawdzić poprawne napięcie tego pasa uginając go jak najmocniej.

Ile na tej skali powinien się dać ugiąć ręką?

 

Po co ta skala skoro jest poprawne i nie poprawne napięcie pasa.

???

 

Kolego na oko można mniej więcej ustawić ale poprawne naciagnięcie pasa wymaga specjalnego dynamometru przedstawionego przez kolege Skware.Przy okienku kontrolnym masz kreseczki...między jedną a drugą kreseczką jest 5mm.I teraz tak.... jakiś tam naciąg w tej chwili masz.Za pomocą urządzenia naciskasz od dołu te 45N i na skali widzisz że pas ugina się np 10 mm (czyli troszkę za dużo) regulujesz naciągami aż będzie poprawna wartość.Wymieniłem je gdzieś wyżej.Już chyba prościej się nie da wytłumaczyć:) Mam nadzieję że już rozumiesz wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, istotę/zamysł/rozwiązanie sposobu naciągu pasa rozumiem.

 

Ale mi chodzi o to czy do naciągu pasa potrzeba aż takiej precyzji - a co przy rozgrzanym pasie?

Będzie inaczej/bardziej się uginał?

 

Tak samo ustawianie koła po wymianie opony... kreski na wahaczu i kreski na tym przesuwnym elemencie.

pomiędzy nimi jest kilka mm odstępu. Trzeba naprawdę idealnie prosto na to patrzeć aby wyszły jednakowo... a jakoś temu nie ufam i pomagam sobie suwmiarką.

Rozwiązanie rodem ze starej wsk z podkładkami ślimakowymi i podziałką... :banghead:

 

Oponę zmieniam 3 raz, 3 rózne serwisy

jak naciągamy pas/ ustawiamy koło?

- A jak miałeś wcześniej...?

Ano do "2 kreski" było...

- no to do 2...

Jest sprzęt do ustawiania naciągu pasa???

- Paaanie to w salonie JJJamahy cza sprawdzić....

 

Sory za marudzenie ale prawie wszystkie moje motocykle były na kardanach i nigdy nie musiałem tego ustawiania przerabiać...

Edytowane przez vmax-r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zrobiłem serwis - okazało się, że miałem świece o innej ciepłocie - dpr 6ea9, a na dodatek filtr powietrza pod bakiem k&n, a boczny zwykły -papierowy...Czy może to mieć jakiś wpływ na prace silnika? Dlaczego amerykańce dały inne świece? Wlałem motula 7100 10w40 - silnik zmienił odgłoś na cichszy i łagodniejszy!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od miesiaca jestem szczesliwym posiadaczem Wariatki. Nie potrafie opisac slowami jak bardzo jestem zadowolony z tego co ten motocykl potrafi, jak jezdzi i ile radosci sprawia. Jest nieco zmodyfikowany przez poprzedniego wlasciciela na nieco bardziej klasyczny wyglad, ale trafia to doskonale w moj gust i powoduje usmiech na twarzy (przynajmniej u mnie).

Obecnie mieszkam w Wieliczce/Krakowie i jesli w poblizu sa jacys posiadacze Warriora chetnie bym sie spotkal celem wymiany doswiadczen.

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zrobiłem serwis - okazało się, że miałem świece o innej ciepłocie - dpr 6ea9, a na dodatek filtr powietrza pod bakiem k&n, a boczny zwykły -papierowy...Czy może to mieć jakiś wpływ na prace silnika? Dlaczego amerykańce dały inne świece? Wlałem motula 7100 10w40 - silnik zmienił odgłoś na cichszy i łagodniejszy!!

Z tym olejem to nie wiem czy dobrze zrobiłeś...Oleje syntetyczne mają znacznie więcej dodatków uszlachetniająco–myjących. Wtedy mają miejsce dwie rzeczy; po pierwsze, wymycie i zebranie całego wypłukanego nagaru do filtra oleju i zbyt szybkie zapchanie go, a drugie to bardzo szybkie zużycie do zera wszystkich uszlachetniaczy znajdujących się w oleju (olej tylko na początku zapewnia odpowiednią ochronę).Ja wlewam sobie Motula 20W50.Ksiazka serwisowa zaleca mineralny 20w40 a 20w50 będzie lepszy gdyż symbol 50 oznacza, że olej w przyjętej temperaturze roboczej 100°C nie rozrzedzi się bardziej niż zakłada to norma. I tak, olej z liczbą 50 będzie miał wyższą lepkość, niż ten z oznaczeniem 40. No ale każdy wlewa co chce:)

Edytowane przez Thomsonvt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thomstonvt - ja zalewam YAMALUBE 20W50 Mineral

http://yamahabayisi....50-900x900.jpeg

 

Co sądzisz o tym oleju???

Oleje Yamalube cieszą się dobrą opinią.Ja od zawsze do swoich motocykli lałem Motula i mam poprostu do niego zaufanie.No i nie ma problemu z kupnem go tu i tam.Z Yamalube jest trochę gorzej no ale nie wymienia się oleju co miesiąc więc też dobrze wybrałeś:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...