Skocz do zawartości

Och kochany! Sklej mnie mocno!


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pochwalony!

Mam nastepujacy problem: dzwignia zmiany biegow w moim LC4 jest z aluminium. Osadzona jest ona na walku zmiany biegów na drobnym wieloklinie stożkowym falistym :icon_mrgreen:

prawidlowe osadzenie dzwigni polega na trafieniu ząbkami w wieloklin na ośce i mocne dokrecenie. Sruba dociska dzwignie do wałka i niby gitara gra.

Sytuacja sie komplikuje, bo moj walek jest juz troche nadszarpniety zębem czasu. Wieloklin na nim jest zachowany, nigdzie nie ma zaokrągleń, ale nie jest juz tak "ostry" jak fabrycznie.

 

Jedna dzwignie juz zalatwilem, bo odkrecila mi sie od drgań, poluzowala i aluminium zrobilo sie okrągłe niczym od cyrkla. Musze wydac drugi raz 100 zl na nowa dzwinie, a nie chce jej kupowac trzeci raz.

Zadecydowalem, ze osadze ja na wieloklinie z pomocą odpowiedniego kleju, dlatego zajechalem do sklepu z ich preparatami, tam jednak nie uzyskalem zadowalajacej mnie odpowiedzi. Dostalem za to katalog produktow Loctite.

Nie polecajcie mi Loctite 243, bo sie do tego nie nadaje.

 

Przedstawie wam propocyzje klejow, ktore sa wg mnie godne uwagi:

Pytanie, który wybrać ????? :icon_twisted:

 

KLEJE BŁYSKAWICZNE:

Loctite 454

- zel ogolnego zastosowania do laczenia metali, materialow kompzytowych, drewna, korka, pianki, skory, tektury, papieru, tylku, nieglazurowanej ceramiki

*temp pracy do 80

*czas ustalania [na stali] 5-20 sekund

*lepkość mPa.s = żel

*zalecany do = powierzchnie porowate

 

Loctite 480

- czarny klej o zwiekszonej wytrzymalosci do laczenia metali lub metali z guma, uzywany szczegolnie w miejscach wystepowania duzych sił oddzierajacych i/lub uderzeń

*temp pracy do 100C

*czas ustalania [na stali] 60-120 sekund

*lepkość mPa.s = 300

*zalecany do = metal, plastik

 

 

KLEJE KONSTRUKCYJNE:

Loctite 3421 A&B

- dwuskladnikowy epoksydowy klej ogolnego przeznaczenia stosowany do klejenia duzych powierzchni, ktore wymagaja dlugiego czasu przydatnosci do nalozenia. idealny do klejenia metali, tworzyw sztucznych i innych materialow narazonych podczas eksploatacji na dlugotrwale dzialanie wilgoci.

*czas przydatnosci do nalozenia: 180 min

*czas ustalania: 240 min

*lepkość: 40 pa.s

*temp pracy: 100C

 

Loctite 330/7388 Muliti-bond

- dwuskladnikowy akrylowy wzmocniony klej nie wymagajacy mieszania, o dobrej odpornosci na uderzenia. idealny do klejenia roznorodnych materialow włącznie z tworzywami sztucznymi takimi jak poliweglany, PCW, tworzywa teflonowe i akrylowe

*czas ustalania: 5 min

*lepkość: 67,5 pa.s

*temp pracy: 100C

 

Loctite 3450 A&B

- dwuskladnikowy epoksydowy klej odpowiedni do wypelniania duzych szczelin i aplikacji poinowych. idealny do klejenia i wypelnienia uszkodzonych elementow

*czas przydatnosci do nalozenia: 4 min

*czas ustalania: 12 min

*lepkość: 35 pa.s

*temp pracy: 100C

 

Loctite 9466 A&B

- wzmocniony, dwuskladnikowy klej epoksydowy przydatny do roznorodnych aplikacji wymagajacych dlugiego czasu przydatnosci do nalozenia i wysokiej wytrzymalosci wiazania. idealny do klejenia roznorodnych materialow takich jak metale, ceramika, tworzywa sztuczne

*czas przydatnosci do nalozenia: 60 min

*czas ustalania: 180 min

*lepkość: 30 pa.s

*temp pracy: 120C

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coto za sprzet że cza dorabiac wszystko,jak nie tulejki to sklejać....hmmmm.a WISŁA jest blisko.

 

pffff....

idz i kupuj sobie oryginalne tulejki u swojego dealera :D

ja wole zrobic to na tokarce

 

KONIEC OFFTOPICÓW :icon_rolleyes:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpowiem za dużo,ale dodam tylko ,że mam locctite 454 (który jest stosowany w lotnictwie) i nie ma chu*a... skleja wszystko. Kiedyś modyfikowałem sobie schowek w aucie zrobiony z ABS 'u. Niczym nie dało rady go posklejać, dopiero 454 tego dokonał. Właściwie to można powiedzieć ,że go zespawał gdyż jest to klej agresywny - jakby rozpuszcza plastik dlatego spojenie jest bardzo trwałe. Klej jest o konsystencji żelu więc można go nakładać bardzo precyzyjnie. Jeśli chodzi o Twój przypadek to brałbym coś dwuskładnikowe a'la poxipol - w tym wypadku będzie to Loctite 3421 A&B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyslalem fexiowi Locctide 648 - w ecie trzymal kosz sprzeglowy , wiec i tu powinien dac rade

 

Locctide 648

Wysokowytrzymały produkt do mocowania części cylindrycznych

 

Zastosowanie:

Służy do klejenia pasowanych części cylindrycznych, szczególnie tam, gdzie wymagana jest wytrzymałość w podwyższonych temperaturach.

Aplikacje obejmują mocowanie kół zębatych i zębatek na wałkach przekładni i rotorów silników elektrycznych.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...