ricardo Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam.Przyznam że straciłem już orientację-więc proszę o pomoc i odpowiedż na pytanie:Gdzie jest zamontowana w przypadku wału korbowego K 750- podkładka sprężynująca (dociskowa) i podkładka łożyska?Za wszelkie prawidłowe podpowiedzi będę wdzięczny. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Od strony koła zamachowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 (edytowane) Jeśli dobrze pamiętam to jest tak najpierw idzie odrzutnik oleju taka większa podkładka na tylne łożysko wału trzeba koniecznie sprawdzic czy jest odpoweiednio wyprofilowana musi się stykac z wewnętrzną bieżnią łożyska a przy zewnętrznej miec luz nie dopuszczający do tarcia potem podkładka sprężynowo dociskowa która ma za zadanie dopychac odrzutnik do wewnętrznej bieżni łożyska, którą z kolei dociska tuleja koła zamochowego która wchodzi w uszczelniacz. :bigrazz: cały pakiecik przy tylnim łożysku i to wszysto zamykamy przed założeniem koła zamachowego deklem z uszczelniaczem no chyba jasno, dokładnie i bez zbędnych zwiłości. Jak coś nie tak to porawcie. Edytowane 21 Lutego 2008 przez pietroni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavello Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Witam.Przyznam że straciłem już orientację-więc proszę o pomoc i odpowiedż na pytanie:Gdzie jest zamontowana w przypadku wału korbowego K 750- podkładka sprężynująca (dociskowa) i podkładka łożyska?Za wszelkie prawidłowe podpowiedzi będę wdzięczny. :biggrin: witam cie serdecznie tez mam 47 lat , K -750 , i bede skladal silnik te czesci ida od strony kola zamachowego zwroc uwage na pasowanie lozysk w obsadach z przodu i z tylu , jak jest luz to wklej lozyska na loctice wazne zeby nie bylo luzu poprzecznegoa przy okazji jakie lozyska zalozylesprzekazuj uwagi z montazu bo ja bede skladal silnik w sobotepozdro PAWEL ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 Niektórzy są młodsi i też im wychodzi wkładanie i wyjmowanie;p co do łożysk to ja w swoim silniku dałem wszystko spod znaku SKF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaCek Opublikowano 21 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2008 tez mam 47 lat , K -750 , i bede skladal silnik A ja mam 22 lata, M-72 i również bede składał silnik i nawet dyfer.Może jakieś raby dla szczawików :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietroni Opublikowano 22 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 witam cie serdecznie tez mam 47 lat , K -750 , i bede skladal silnik te czesci ida od strony kola zamachowego zwroc uwage na pasowanie lozysk w obsadach z przodu i z tylu , jak jest luz to wklej lozyska na loctice wazne zeby nie bylo luzu poprzecznegoa przy okazji jakie lozyska zalozylesprzekazuj uwagi z montazu bo ja bede skladal silnik w sobotepozdro PAWEL :clap: Nie radzę wklejac łożysk wału na loctite, przednie łożysko jest stabilizowane w koszu który jest zamykany specjalnym deklem który ma odpowiednie podtoczenie dociskające zewnętrzną bieżnie łożyska. Tylne łożysko należy wymienic na NJ207E - wałeczkowe jednostronnie rozbieralne łatwo wtedy rozbierac tylny dekiel i czyścic rozrzutnik oleju bo zostaje tylko bieżnia a co najważniejsze tylne łożysko niweluje luzy powstające przy różnicy rozszerzalności obudowy silnika i wału. jedyne miejsca na loctite to ośki wału te na które wchodzą łożyska pod warunkiem że istnieje taka potrzeba.Całe szczęście że dziś jest piątek. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ricardo Opublikowano 22 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2008 (edytowane) witam cie serdecznie tez mam 47 lat , K -750 , i bede skladal silnik te czesci ida od strony kola zamachowego Witam i dziękuję za podpowiedź. Widzisz jaka przypadkowa zbieżnośc podmiotu sprawy i wieku... :wink: Nie zwracaj uwagi na ironię niektórych słow młodego pokolenia. Oni ZAWSZE mają rację!! :wink: Pozdrawiam. Dziękuję wszystkim za rady i sugestie.Temat niby prozaiczny jednak można popełnic błąd..A propos łożysk- ktoś pisał że jedynie SKF.Na ten temat są zdania podzielone.Oczywiście nie biorę pod uwagę montażu łożysk CCCP :icon_eek: Polskie łożyska nie są najgorsze w stosunku do małych przebiegów jakie zamierzam.Nie sądzę też że znajdzie się czas i potrzeba na rychłe czyszczenie odrzutników oleju :banghead: POZDRAWIAM ;) Edytowane 22 Lutego 2008 przez ricardo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.