Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Przesiadłem się z BMW F800 ST na DL 650 i mogę powidzieć odwrotnie:

 

- zawiechy w DL są mega lepsze niż w ST ( chodzi o uniwersalność, jazdę po szutrach, fakt ze to dwa inne moto ale autor powyżej przywołał porównanie)

 

- szkrzynia biegów w DL znacznie lepsza, zero problemów

 

- pozycja w DL o meganiebo lepsza ( po 1,5 tyś na ST kark 3 dni rozcierałem)

 

 

Ponieważ te dwa moto są do turystyki przywołam kilka faktów:

 

- prędkości są podobne, choć ST można przykęcić pow 200

- spalanie podobne ( 5,5 litra i w 1 i w 2 )

- kultura pracy silnika na korzyść suki ( te obroty na jałowym w bmw jakieś dziwne)

- ładowność ( kufry) oczywiście suzi ( można założyć givi albo alu)

kufry bmw małe i topcase spadł w czasie jazdy ?? :icon_eek:

- wynalazki bmw są super ale niestety kosztują

- na ST przejechałem 13 tyś, na DL podobnie i reasumując ... nie popełniłem błedu. Tańsza, fałka, bardziej uniwersalna i...... najważniejsze !!!

 

Nie ma chorób wieku dzięcięcego, nie latam po serwisach do niekompetentnych nie znających tego modelu ludziach. Cała eksploatacja ST odbyła się w 2008 roku, moto z 2006 zarejestrowane w 2007 styczeń.

 

 

Starałem się być obiektywny , już uchylam się przed gradem przekąśliwych uwag.. :)

Edytowane przez kalina75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Troche odgrzeje temat - zamieszał mi w głowie ten motocykl

 

CosmoSquig miałeś więcej napisać po dłuższej znajomości z ta Baśka :) I najprawdopodobniej dążę do takiej stajenki czyli DRZ 400 E która przerobie na wersje SM i F 800 S.

Czytając literaturę na temat f800s nie mam do czego się przyczepić wszystko jest takie jakie bym chciał małe spalanie i pasek ( doszyłem do tego jak się przejechałem Yamaha v-max z 07 r na kardanie motocykl płynie po drodze żadnych szarpnięć itd i tak bezobsługowy napęd ale konstrukcja nie dla mnie i waga i wygląd , Bandit pod tym względem trochę od tego odbiegał łańcuch i itd choć wygląd ma b.ładny i brakowało mi ze trochę szaleństwa wiec przesiadłem się na DRZ SM . Teraz śmigam na Dr-z 400 fabryczne SM i troszkę chciałbym więcej mocy wiec myślę ze DRZ 400 E będzie w sam raz z dwoma kompletami kół i przerabiać sobie go bardziej w wyczyn :)

 

Pasuje mi pod każdym względem ale mam jeszcze parę pytań .

1. Wymiana paska napędowego jest po 40 tys km , orientował się ktoś już jaki jest koszt takiego paska (napędu) czy wymienia się wszystko czy zębatki i pasek czy tylko pasek?

2. Jak z tym spalaniem udało się komuś zejść poniżej 4 l , i często przekraczacie 6l czy jest to kwestia niemożliwą w tym moto .

3. Macie jakiś zastrzeżenia do przednich amortyzatorów - brakuje Wam regulacji .

4. Jak jazda w dwójkę z bagażami na tym moto - jak wrażenia ?

5. Regulacja zaworów jest co 20 tys ( droga rzecz )

6. I jak oceniasz eksploatacje w moto (co trzeba robić co ile ) , i jak serwisowałeś w Aso BMW drogo ??

 

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tutaj:

1. Mam tylko 17kkm nabite, wiec nie wiem

2. Masz opisane powyzej. Powtorze - Spalanie mam na poziomie 5,5l - praktycznie niezmienne. Min jakie osiagnalem to 5, a max 6,3. Tylko ze ja raczej spokojnie nie jezdze. Poza miastem staram sie trzymac 160km/h a w miescie tez wykorzystuje mozliwosci tego sprzetu. Ale jak latalem na torze to wlasnie tego maxa wyciagnalem, wiec sadze ze raczej wiecej niz te 6,3 nie ma szans Ci spalic (chyba ze udaloby Ci sie go cisnac jeszcze bardziej).Spalanie mam na poziomie 5,5l - praktycznie niezmienne. Min jakie osiagnalem to 4,7, a max 6,3. Tylko ze ja raczej spokojnie nie jezdze. Poza miastem staram sie trzymac 160km/h a w miescie tez wykorzystuje mozliwosci tego sprzetu. Ale jak latalem na torze to wlasnie tego maxa wyciagnalem, wiec sadze ze raczej wiecej niz te 6,3 nie ma szans Ci spalic (chyba ze udaloby Ci sie go cisnac jeszcze bardziej).

3. Nie potrzebuje regulacji, bo i jakosc drog jest taka sama wszedzie praktycznie w polsce. Szczerze to tylu tez praktycznie nie reguluje - raz ustawilem i tak mi odpowiada.

4. Jezdze sam i bez wiekszych bagazy, wiec tu Ci nie pomoge.

5. Nie mam jeszcze 20kkm nastukanych...

6. W motocyklu nic nie musialem robic - tylko przeglad przy 10kkm w ASO. Koszt to ok 500 PLN (przeglad + wymiana oleju i jego filtra). I jeszcze tylko oponke zmienilem, bo sie zuzyla (przod mniej, bo hamuje glownie silnikiem).

 

Po dluzszym zastanowieniu stwierdzam ze to jest zajebisty sprzet. Planuje jeszcze rok na nim pojezdzic a potem jesli przesiadka to na jakiegos wiekszego brata z rodziny BMW (ostatnio piorunujace wrazenie zrobil na mnie test ABS'ow w "Motocyklu" - BMW K1300S zdeklasowalo rywali (w tym ultra-nowoczesny cABS nowego Fireblade). Jednak BMW to maszynki doprawcowane w kazdym szczegole przez ludzi z ogromnym doswiadczeniem w tej dzialce i nie korzystajacych z polsrodkow.

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oscar jak kupisz k1300s to daj znać :biggrin:

Raczej niepredko widzac ich obecne ceny.

Jeszcze na pewno jeden sezon na 800'tce. Potem pewnie albo S1000RR albo K1200S...

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze podobnie jak ja koledzy skutecznie zarażają się chorobą zwaną BMW :) Ja ujeżdzam od półtora roku f800st a właściwie moja żona i podzielam zdanie przedmówców co do spalania - minimalne 4,8 - kiedy sprzęta ujeżdzała żona, maxymalne 5,4 kiedy ja pojeździłem - a lubię poodkręcać. Jeśli chodzi o hamulce to przód - rewelacja , może troche czasem głupiejący ABS jest niemiłym szczegółem, co do tyłu to moim zdaniem to atrapa nie hamulec:) Zawiecha dośc komfortowa ale moim zdaniem przód za szybko dobija, nie próbowałem regulacji, pojade na przegląd na 10 tys zobaczymy czy coś poprawią. Skrzynia głośna jak w traktorze ale ten sprzęt poprostu tak ma, i fakt faktem łapie luzy między biegami. Na autostradzie pozamykałem licznik czyli - równe 240 km/h ale zaczeła już migać kontrolka za wysokich obrotów. Dodam jeszcze jeden mankament który niestety przytrafia się przy sprzętach właśnie z silnikiem f800- a mianowiscie zacinający się wskaźnik poziomu paliwa, poprostu pokazuje ze masz cały czas full a jedziesz na oparach, ostatnio zaczął sie sam odwieszać ale trzeba poprostu uważać na kilometry bo juz zdarzyło mi sie pchać na stacje :crossy: - ponoć wymieniają to w ramach akcji serwisowym bo dopatrzyli sie w BMW ze to wada seryjna- pojade na przegląd zobaczymy czy wymienią. Na testowych polatałem k1300r i k1300s - oba sprzęty są klasą dla siebie, i raczej napewno przesiąde sie w najbliższym czasie z Warriota na bume.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zawiecha dośc komfortowa ale moim zdaniem przód za szybko dobija, nie próbowałem regulacji, pojade na przegląd na 10 tys zobaczymy czy coś poprawią.

2. Na autostradzie pozamykałem licznik czyli - równe 240 km/h ale zaczeła już migać kontrolka za wysokich obrotów.

3. Dodam jeszcze jeden mankament który niestety przytrafia się przy sprzętach właśnie z silnikiem f800- a mianowiscie zacinający się wskaźnik poziomu paliwa, poprostu pokazuje ze masz cały czas full a jedziesz na oparach, ostatnio zaczął sie sam odwieszać ale trzeba poprostu uważać na kilometry bo juz zdarzyło mi sie pchać na stacje :crossy: - ponoć wymieniają to w ramach akcji serwisowym bo dopatrzyli sie w BMW ze to wada seryjna- pojade na przegląd zobaczymy czy wymienią.

4. Na testowych polatałem k1300r i k1300s - oba sprzęty są klasą dla siebie, i raczej napewno przesiąde sie w najbliższym czasie z Warriota na bume.

1. Przod niestety nie jest regulowany

2. Ja 220 km/h lecialem zlozony jak scyzoryk i dalej nie szedl (obroty nie doszly do czerwonego)

3. Nie mam BC, wiec mam tylko kontrolke rezerwy ktora dziala bardzo dobrze, wiec moze nie kazdy sprzed cierpi na wadliwy czujnik

4. A masz moze porownanie k1200s z k1300s? Jestem ciekaw czym sie dokladnie roznia (pomijajac moc) i czy poprawili znacznie ESA i ABS w 1300.

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przod niestety nie jest regulowany

2. Ja 220 km/h lecialem zlozony jak scyzoryk i dalej nie szedl (obroty nie doszly do czerwonego)

3. Nie mam BC, wiec mam tylko kontrolke rezerwy ktora dziala bardzo dobrze, wiec moze nie kazdy sprzed cierpi na wadliwy czujnik

4. A masz moze porownanie k1200s z k1300s? Jestem ciekaw czym sie dokladnie roznia (pomijajac moc) i czy poprawili znacznie ESA i ABS w 1300.

 

Niestety nie jeździłem K1200S a tylko K1200R i k1200R SPORT , natomiast co do porównań do k1300s trudno mi powiedzieć, ujeżdzałem sprzęty raptem przez kilka godzin i to w dość dużych odstępach czasu wiec nie podejme sie porównania. ESA II moim zdaniem rewelacyjna podobnie jak girt shift - czy jak to sie zwie...

Skrzynia biegów już dużo lepsza jak w naszych F800, troche mało ergonomiczne i małej wielkości przełączniki przy kierownicy(kierunków, świateł i grzania łap) no i to spalanie koło 6 l kładzie na kolana, dla porównania polatałem nową Hayką i łykneła prawie 10l - a moto o porównywalnych parametrach. Helmuty robią coraz lepsze sprzęty :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia K 1300 z quickshift'em jest w porownaniu z K 1200 S " gumowata " i biegi wchodza aby nie powiedziec kiepsko, to uzyje slowa inaczej.

 

Porownujac silniki to moc 1300 czuc, moment obrotowy rowniez, pytanie tylko gdzie chcesz tego uzyc, jezeli w 1200 jest tego juz " nadto "

 

Co do zawieszenia to osobiscie wole bez ESA'y, testowalem 1200 Esa 1 i 2 i 1300 z Esa 2, sorry nie widze roznicy a sprawdzalem na kazdym rodzaju nawierzchni lacznie z kostka. Gdzie widze plus ESA'y to w tym, ze gdy siada ktos z tylu to nie trzeba regulowac w nocy reflektora.

 

jezeli jednak przeliczyc to na roznice / spadek wartosci ceny do roznicy osiagow, to pozostaje jedynie smiech na sali.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia K 1300 z quickshift'em jest w porownaniu z K 1200 S " gumowata " i biegi wchodza aby nie powiedziec kiepsko, to uzyje slowa inaczej.

 

Porownujac silniki to moc 1300 czuc, moment obrotowy rowniez, pytanie tylko gdzie chcesz tego uzyc, jezeli w 1200 jest tego juz " nadto "

 

Co do zawieszenia to osobiscie wole bez ESA'y, testowalem 1200 Esa 1 i 2 i 1300 z Esa 2, sorry nie widze roznicy a sprawdzalem na kazdym rodzaju nawierzchni lacznie z kostka. Gdzie widze plus ESA'y to w tym, ze gdy siada ktos z tylu to nie trzeba regulowac w nocy reflektora.

 

jezeli jednak przeliczyc to na roznice / spadek wartosci ceny do roznicy osiagow, to pozostaje jedynie smiech na sali.

 

:crossy:

Wielkie dzieki. Wlasnie o takie porownanie mi chodzilo.

Wyglada na to ze juz jestem nakrecony na K1200S, ale to dopiero za rok, bo jeszcze jeden sezon chce na tym leciutkim f800s przejezdzic.

Ceny K1200S sa bardzo dobre, a sadze ze jak zaczna sie k1300s uzywane na rynku bardziej pojawiac to spadna bardziej. Pytanie tylko gdzie niebita sztuke w dobrym stanie wyrwac :/ Ale o tym za rok pomysle...

 

BMW F650GS - obecnie, na bezdroża; BMW K1200R Sport "Black Edition" - poległ w boju; BMW F800S - poszedł w dobre ręce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki. Wlasnie o takie porownanie mi chodzilo.

 

Ceny K1200S sa bardzo dobre, a sadze ze jak zaczna sie k1300s uzywane na rynku bardziej pojawiac to spadna bardziej. Pytanie tylko gdzie niebita sztuke w dobrym stanie wyrwac :/ Ale o tym za rok pomysle...

 

You're welcome :icon_mrgreen:

 

Ceny beda spadac ale napewno nie w takim stopniu jak by moglo sie to wydawac. Pierwsze lata to po prostu koszmar, pozniej trzyma cene.

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

<!--quoteo(post=1422140:date=29.04.2009 - 11:30:name=dyziowg)--><div class='quotetop'>Cytat(dyziowg @ 29.04.2009 - 11:30) 1422140[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Oscar,

Tak z ciekawosci, jaki to wydech?

<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

 

Akcesoryjny Akrapovic do F800S (sama puszka - bo wiem ze Akrapovic ma i caly uklad wydechowy z kolektorem). Wyjety db killer, co by w korku puszkarze mnie slyszeli.

<a href="http://www.bmw-motorrad.pl/Wyposazenie/Akcesoria_motocyklowe/Tlumiki_sportowe/Tlumik_F800ST.html" target="_blank">http://www.bmw-motorrad.pl/Wyposazenie/Akc...mik_F800ST.html</a>

 

Od razu dodam, ze nie sadze zeby ten przyrost mocy byl zasluga samego wydechu. Wydech moze dac sadze max kilka KM.

 

Cześć.

 

Właśnie kupiłem wydech Akrapovica do mojej F800S, jak się z niego wyjmuje db killera?

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...