Skocz do zawartości

PROSZE O POMOC!!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam zaciekawiła mnie ta oferta co o nim myslicie te moto znajduje sie na allegro juz dosyc dlugo wiec cos mozecie mi na ten temato powiedziec?? Moze ktos go ogladał?? Czy moze jest tak długo na alllegro poniewaz taka przebitka ze 520 na 125 ?? Oto ten KTM http://www.allegro.pl/item312636506_ktm_52...ny_na_125_.html

 

 

Heh. 520 na 125...buhaa. Kat. A1..buhaha....daj dzieciakowi KTM`a 520 zeby sie zabił...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKej, masz racje i sie zgadzam :icon_eek: Czyli bez prawa jazdy mozesz śmigać po drogach NIEPUBLICZNYCH. A tak się składa że drogi dojazdowe do pół (polne drogi) są drogami publicznymi bo każda działka musi mieć zapewniony dojazd, dalej drogi w lesie są też drogami publicznymi-np. dojazd do jakiś małych wioseczek, a reszta to drogi gdzie mamy zakaz ruchu. Tak to wygląda w teorii i zgodnie z prawem, a jak jest to każdy wie...(ja też swięty nie jestem ;p ). A wracając do tematu to wielkie przegięcie....mogę zrozumieć ze DT80 albo MTX80 ktoś sobie zarejestruje na 50ccm, ale nic więcej.

 

Pozdrawiam, Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego nie masz racji, otóż:

Droga niepubliczna (inaczej droga wewnętrzna) – droga niezaliczona do żadnej z kategorii dróg publicznych na podstawie ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.). W szczególności stanowią je drogi w osiedlach mieszkaniowych, dojazdowe do gruntów rolnych i leśnych, dojazdowe do obiektów użytkowanych przez przedsiębiorców, place przed dworcami kolejowymi, autobusowymi i portami oraz pętle autobusowe, czy drogi zlokalizowane na terenach prywatnych (drogi prywatne).

 

Drogami wewnętrznymi są więc wszystkie drogi nieposiadające statusu drogi publicznej, czyli zdecydowana większość dróg w Polsce. Część z ich jest ogólnodostępna (np. drogi położone na nieruchomościach stanowiących własność gmin, bądź powiatów, które nie posiadają statusu dróg publicznych), a część - nieogólnodostępna (np. właścicel terenu użytkowanego, jako droga może ją zamknąć, bądź ograniczyć przepustowość poprzez wprowadzenie opłat za przejazd).

Osobną kwestią jest znajomość tego prawa i prawidłowego wytłumaczenia organom ścigania.Nieznajomość prawa szkodzi

przytoczę Ci jeszcze jeden cytat: ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. „Prawo o ruchu drogowym”, a konkretnie art. 1 ust. 2 reguluje zasady obowiązujące na drogach publicznych, a tylko wyjątkowo jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników ruchu poza tymi drogami.

Jedyny istniejący przepis, który przewiduje sankcje karne za spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa na drodze niepublicznej to art. 98 kodeksu wykroczeń. Dotyczy on dwóch rodzajów wykroczeń:

- spowodowania zagrożenia bezpieczeństwa innych osób wskutek kierowania pojazdem bez zachowania należytej ostrożności co oznacza, że poza kierowcą zagrożone musi być bezpieczeństwo co najmniej dwóch osób. W takim przypadku właściwym do podjęcia czynności jest policja.

- niestosowanie się do przepisów regulujących korzystania z dróg wewnętrznych. Przepis ten będzie miał zastosowanie tylko wówczas, gdy zarządca określonego terenu uchwali regulamin korzystania z dróg wewnętrznych, będzie on ogólnie dostępny, a drogi osiedlowe właściwie oznakowane.

Jeżeli warunki te nie zostaną spełnione, wówczas zarządca terenu lub mieszkaniec mogą dochodzić swych praw na drodze cywilnoprawnej poprzez wniesienie pozwu do miejscowo właściwego sądu rejonowego.

 

Reasumując należy stwierdzić, że w obecnym stanie prawnym skuteczne załatwienie interwencji wobec kierowców naruszających przepisy o ruchu drogowym na drogach wewnętrznych przez Straż Miejską jest niemożliwe.

Edytowane przez doctorrzadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co za różnica EXC125 czy 520, i tak oba kilkaktornie przekraczają dopuszczalną moc... Jednak przy EXC125 nikt nie protestuje że to wbrew przepisom.

dokładnie,najlepiej sprawdzić u źródła dlaczego takie papiery,dużo można też wywnioskować z rozmowy z właścicielem tylko trzeba uważnie słuchać i się przyglądać na chłodno bez emocji. Numery ramy można sprawdzić na najbliższym komisariacie, zrobią bez łachy tylko trzeba mieć dowód rejestracyjny i moto pokazać.

Wcale to nie musi być jakiś wałek :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...