Skocz do zawartości

Zawieszenie w zabytkach


buba6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam Ose, a ona ma bardzo harakterystyczne zawieszenie z tulejami gumowymi. no i teraz pytanie, jak je dorobic, bo po wyciagnieciu stare sie nie nadaja do uzytku. moze znacie kogos, kto robi takie duperele

 

dodam, ze kiedys kupilem na allegro taki zestaw no i do jednej mam, do innych nie, a zestaw byl fajny, bo w srodku i na zewnatrz metalowe tuleje, i guma, a wszystko ladnie wulkanizowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam Ose, a ona ma bardzo harakterystyczne zawieszenie z tulejami gumowymi. no i teraz pytanie, jak je dorobic, bo po wyciagnieciu stare sie nie nadaja do uzytku. moze znacie kogos, kto robi takie duperele

 

dodam, ze kiedys kupilem na allegro taki zestaw no i do jednej mam, do innych nie, a zestaw byl fajny, bo w srodku i na zewnatrz metalowe tuleje, i guma, a wszystko ladnie wulkanizowane

Na twój problem znam dwie metody zaradzenia. Pierwsza to szukać producenta silentbloków do samochodów i próbować u niego dorobić części lub dobrać coś z dostępnych części samochodowych lub motocyklowych. Druga jest może bardziej prymitywna, ale równie (a może nawet bardziej) skuteczna.Polega ona na wykonaniu nowych tulejek z odpowiednio grubej, twardej gumy(dostępnej w sklepach specjalistycznych, np sieci hurtowni "Chemia". Dorobionym wycinakiem wycina się korek o srednicy ok. 5 mm większej niż srednica otworu w którym będzie osadzony. W korku wycina się otwór o średnicy mniejszej niż średnica oryginalnej tulejki (o ile pamiętam to ta miała chyba ok 12 mm na zewnątrz, więc otwór robimy np. na 9-10 mm). Następnie taki korek z dziurką nakładamy na trzpień tokarski i powierzchnię zewnętrzną szlifujemy na szlifirce do wałków na wymiar otworu w zawieszeniu (lub amortyzatorze). Guma bardzo ładnie się szlifuje w odróżnieniu od toczenia. Teraz zeszlifowany korek wkładamy w otwór i za pomoca prasy wciskamy albo starą tulejkę, albo nową (o większej średnicy zewnętrznej) jeśli okaże się, że rozepchana guma jest osadzona za luźno. Wiem, że podany przepis to nie to samo co zawulkanizowany silentblok, ale to działa. W swojej Osie tak właśnie zrobiłem i przód chodził bez zarzutu. Cała zabawa polega jedynie na dobraniu średnić poszczególnych części by osiągnąć dostatecznie duże wciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...