buba6 Opublikowano 5 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2008 mam Ose, a ona ma bardzo harakterystyczne zawieszenie z tulejami gumowymi. no i teraz pytanie, jak je dorobic, bo po wyciagnieciu stare sie nie nadaja do uzytku. moze znacie kogos, kto robi takie duperele dodam, ze kiedys kupilem na allegro taki zestaw no i do jednej mam, do innych nie, a zestaw byl fajny, bo w srodku i na zewnatrz metalowe tuleje, i guma, a wszystko ladnie wulkanizowane Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 6 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 mam Ose, a ona ma bardzo harakterystyczne zawieszenie z tulejami gumowymi. no i teraz pytanie, jak je dorobic, bo po wyciagnieciu stare sie nie nadaja do uzytku. moze znacie kogos, kto robi takie duperele dodam, ze kiedys kupilem na allegro taki zestaw no i do jednej mam, do innych nie, a zestaw byl fajny, bo w srodku i na zewnatrz metalowe tuleje, i guma, a wszystko ladnie wulkanizowaneNa twój problem znam dwie metody zaradzenia. Pierwsza to szukać producenta silentbloków do samochodów i próbować u niego dorobić części lub dobrać coś z dostępnych części samochodowych lub motocyklowych. Druga jest może bardziej prymitywna, ale równie (a może nawet bardziej) skuteczna.Polega ona na wykonaniu nowych tulejek z odpowiednio grubej, twardej gumy(dostępnej w sklepach specjalistycznych, np sieci hurtowni "Chemia". Dorobionym wycinakiem wycina się korek o srednicy ok. 5 mm większej niż srednica otworu w którym będzie osadzony. W korku wycina się otwór o średnicy mniejszej niż średnica oryginalnej tulejki (o ile pamiętam to ta miała chyba ok 12 mm na zewnątrz, więc otwór robimy np. na 9-10 mm). Następnie taki korek z dziurką nakładamy na trzpień tokarski i powierzchnię zewnętrzną szlifujemy na szlifirce do wałków na wymiar otworu w zawieszeniu (lub amortyzatorze). Guma bardzo ładnie się szlifuje w odróżnieniu od toczenia. Teraz zeszlifowany korek wkładamy w otwór i za pomoca prasy wciskamy albo starą tulejkę, albo nową (o większej średnicy zewnętrznej) jeśli okaże się, że rozepchana guma jest osadzona za luźno. Wiem, że podany przepis to nie to samo co zawulkanizowany silentblok, ale to działa. W swojej Osie tak właśnie zrobiłem i przód chodził bez zarzutu. Cała zabawa polega jedynie na dobraniu średnić poszczególnych części by osiągnąć dostatecznie duże wciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buba6 Opublikowano 6 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2008 sprawdze jeszcze temat, bo ponoc jakies gumy mozna kupic w sklepie skuter dębica, zamówiłem , zobaczymy Cytuj Nowoczesne telewizory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.