Skocz do zawartości

Skuter do turystyki


Dar
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Olsen - właśnie skłaniam się w kierunku twojego dawnego patentu.

Czyli motocykl i to w sumie taki, jak miałeś, czyli Bandit 600 do turystyki + jakaś pierdziesiątka jako typowy commuter.

Wprawdzie sądzę, że lepiej sprawdziłby się do tego drugiego celu skuter pojemności 100-150 ccm, ale z piędziesiątki będzie mogła również czasem skorzystać małżonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ogrzeję temat.

Od tego sezonu poruszam się Aprilia Atlantic 500. Kupiłem ją z myślą o krótszych (200km/dzień) i dłuższych wycieczkach (ostatnia to 670km/2,5dnia) oraz czasami poruszam się maxi po mieście (Wrocław). Z moich pierwszo-sezonowych odkryć to przede wszystkim wygoda podróżowania, ochrona przed warunkami atmosferycznymi, ładowność (kufer 47, pod kanapą 47 i torba przekrokowa 50L, bez kufrów bocznych, daje łącznie 144L) i ekonomia jazdy (3,7L/100km to żaden wyczyn). Sprzęt waży 190kg na sucho.

 

Pozycja za kierownicą: od krzesełkowej do choperowej.

Vmax w moim wykonaniu 166kmh/gps, ale może pójść więcej tylko po co?

Zachowanie w zakrętach: na kolano nie położysz, ale w turystyce również górskiej jest bezpiecznie i przewidywalnie. Masa jest z tyłu więc się inaczej hamuje, wchodzi w winkle, etc.

Na miasto: jasne, że są lepsze węższe modele, ale na większości wrocławskich ulic daję radę. Kurtkę, spodnie, kask i teczkę z komputerem zapakuję pod kanapę i do kufra. Bezstopniowa skrzynia pomaga w ruchu miejskim.

Na wyścigi: przyspieszenie więcej niż zadowalające jak na nasze drogi, a w mieście z dużym zapasem, na kolano nie idzie.

Na trasę: szyba, wanna, poj. bagażowa (144L bez kufrów bocznych), niskie zużycia paliwa (3,7l/100km), przyjemny basowy gang singla, komfort dla dwojga.

Do lansu: polecam bardziej ryczące szlifierki, żeby się ścigać od świateł do świateł. Tutaj jedziesz dostojnie i na miękko.

 

Przewaga nad moto: przy standardowej szerokości masz 144L bagaznika, lepsza ochronę przed wiatrem, deszczem i insektami, pasażerka nie marudzi na dłuższych dystansach, ekonomia.

Niedowaga: wrażliwość na boczny wiatr, mniejsze koła, masa bardziej na tyle, mniejszy lans, bardziej na asfalty niż dziury i szutry.

 

Komu, komu, bo idę do domu:

Polecam ten model maxi jako turystyk, którym bez kufrów bocznych możesz się spakować w dwie osoby nawet na dłuższą wycieczkę. Podczas jazdy z prędkościami 100-130kmh spali ci tyle co nic, wprawi w dobry humor paseżerkę, która siedzi na wygodnej dużej kanapie. Pozwala na wygodną i bezpieczną jazdę na dłuższych dystansach, równiez dzięki dobrej ochronie przed warunkami pogodowymi. Drogi mogą być bardzo kręte i górzyste, ale lepiej wybierać te asfaltowe.

 

Komu nie polecam:

jeśli lubisz kłaść na kolano, prędkość powyżej 160kmh, przyspieszenie 3s/100, ryk silnika, pęd wiatru, lans to AA500 napewno nie spełni twoich oczekiwań.

Użytkowane:

Garnek Shoei Multitec. Łachy letnie.RS Taichi: RSJ26, RSY243, RSS003, RSJ407. Łachy całoroczne: Revit Sirocco/Cayenne PRO, Freestar street fighter unit jeans. Daytona Spirit, Held Satu. Kapoki na deszcz: Revit Nitric H20 HiViz. Berghaus Deluge Overtrser. Bezrękawnik: hit-air MLV-YC Mugen-Denko. Ochrona słuchu: Alpine MotoSafe. Intercom: R4 Easy Talkie z pilotem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...