Geni Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2008 Olsen - właśnie skłaniam się w kierunku twojego dawnego patentu.Czyli motocykl i to w sumie taki, jak miałeś, czyli Bandit 600 do turystyki + jakaś pierdziesiątka jako typowy commuter.Wprawdzie sądzę, że lepiej sprawdziłby się do tego drugiego celu skuter pojemności 100-150 ccm, ale z piędziesiątki będzie mogła również czasem skorzystać małżonka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smarciu Opublikowano 30 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2012 Ogrzeję temat. Od tego sezonu poruszam się Aprilia Atlantic 500. Kupiłem ją z myślą o krótszych (200km/dzień) i dłuższych wycieczkach (ostatnia to 670km/2,5dnia) oraz czasami poruszam się maxi po mieście (Wrocław). Z moich pierwszo-sezonowych odkryć to przede wszystkim wygoda podróżowania, ochrona przed warunkami atmosferycznymi, ładowność (kufer 47, pod kanapą 47 i torba przekrokowa 50L, bez kufrów bocznych, daje łącznie 144L) i ekonomia jazdy (3,7L/100km to żaden wyczyn). Sprzęt waży 190kg na sucho. Pozycja za kierownicą: od krzesełkowej do choperowej.Vmax w moim wykonaniu 166kmh/gps, ale może pójść więcej tylko po co?Zachowanie w zakrętach: na kolano nie położysz, ale w turystyce również górskiej jest bezpiecznie i przewidywalnie. Masa jest z tyłu więc się inaczej hamuje, wchodzi w winkle, etc. Na miasto: jasne, że są lepsze węższe modele, ale na większości wrocławskich ulic daję radę. Kurtkę, spodnie, kask i teczkę z komputerem zapakuję pod kanapę i do kufra. Bezstopniowa skrzynia pomaga w ruchu miejskim.Na wyścigi: przyspieszenie więcej niż zadowalające jak na nasze drogi, a w mieście z dużym zapasem, na kolano nie idzie.Na trasę: szyba, wanna, poj. bagażowa (144L bez kufrów bocznych), niskie zużycia paliwa (3,7l/100km), przyjemny basowy gang singla, komfort dla dwojga.Do lansu: polecam bardziej ryczące szlifierki, żeby się ścigać od świateł do świateł. Tutaj jedziesz dostojnie i na miękko. Przewaga nad moto: przy standardowej szerokości masz 144L bagaznika, lepsza ochronę przed wiatrem, deszczem i insektami, pasażerka nie marudzi na dłuższych dystansach, ekonomia.Niedowaga: wrażliwość na boczny wiatr, mniejsze koła, masa bardziej na tyle, mniejszy lans, bardziej na asfalty niż dziury i szutry. Komu, komu, bo idę do domu:Polecam ten model maxi jako turystyk, którym bez kufrów bocznych możesz się spakować w dwie osoby nawet na dłuższą wycieczkę. Podczas jazdy z prędkościami 100-130kmh spali ci tyle co nic, wprawi w dobry humor paseżerkę, która siedzi na wygodnej dużej kanapie. Pozwala na wygodną i bezpieczną jazdę na dłuższych dystansach, równiez dzięki dobrej ochronie przed warunkami pogodowymi. Drogi mogą być bardzo kręte i górzyste, ale lepiej wybierać te asfaltowe. Komu nie polecam:jeśli lubisz kłaść na kolano, prędkość powyżej 160kmh, przyspieszenie 3s/100, ryk silnika, pęd wiatru, lans to AA500 napewno nie spełni twoich oczekiwań. Cytuj Użytkowane:Garnek Shoei Multitec. Łachy letnie.RS Taichi: RSJ26, RSY243, RSS003, RSJ407. Łachy całoroczne: Revit Sirocco/Cayenne PRO, Freestar street fighter unit jeans. Daytona Spirit, Held Satu. Kapoki na deszcz: Revit Nitric H20 HiViz. Berghaus Deluge Overtrser. Bezrękawnik: hit-air MLV-YC Mugen-Denko. Ochrona słuchu: Alpine MotoSafe. Intercom: R4 Easy Talkie z pilotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.