piotr330 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 witam wszystkich nie dawno nabyłem pierwsze moto kawe zx636 2004r 12tys km kawe kupiłem z niemiec mam pare pytan których nie znalazlem na forum mianowiciew brifie jest wpis że motocykl ma 87kw czy jest zablokowanyna wiosne chce wymienić filter i olej nie wiem jaki jedni radzą półsyntetyk inni syntetyk i co ile kilometrów musze to zrobić jaki mam kupic filtr powietrza( stożkowy czy zwykły)czy powinenem zmienic swiececzy najlepiej bedzie jak zmienie wszystkie ( hamulcowy chłodzącyJestem naprawde zielony w temacie prosze o jakies wskazówki dotyczące uzytkowania kawasaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 czytaj a nie zginiesz serwisówka powie ci wszystko i na temat świec , oleju i płynów eksploatacyjnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wayne2up Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 w brifie jest wpis że motocykl ma 87kw czy jest zablokowanyna wiosne chce wymienić filter i olej nie wiem jaki jedni radzą półsyntetyk inni syntetyk i co ile kilometrów musze to zrobić jaki mam kupic filtr powietrza( stożkowy czy zwykły)czy powinenem zmienic swiece Prawdopodobnie jest zdlawiony, ( czesta sytuacja w niemieckich moto). W 636 jedna z mozliwości to np zalozone przeslony za przepustnicami- blaszki wcisniere w kolektor sacy z malutka dziurka nalezy je usunac ( oczywiscie po zdjeciu wrtyskow dopiero je zauwarzysz) przy tym prawdopodobnie -bedzie jeszcze ogrniczonie na przepustnicy ( ogranicznik otwierania). Z tymi mialem doczynienia. Co do filtra storzkowego to moim zdaniem gdybys bardzo ,ale to bardzo chcial to i tak go tam nie wcisniesz :Dpozdro a reszta jak cie stac to zmieniaj, - swiece napewno nowe beda lepsze od obecnych itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boss636 Opublikowano 27 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2008 WITAM Ja mam kawe 636 z 2005 i w papierach ma 95\100kw 130\136km niewiem jak jest w twojej? Olej zalej najlepiej syntetyk swiace tez morzesz zmienic co do plynuw odposcil bym sobie.. filter najlepiej orginal...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriszx-6r Opublikowano 28 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2008 (edytowane) witam wszystkich nie dawno nabyłem pierwsze moto kawe zx636 2004r 12tys km kawe kupiłem z niemiec mam pare pytan których nie znalazlem na forum mianowiciew brifie jest wpis że motocykl ma 87kw czy jest zablokowanyna wiosne chce wymienić filter i olej nie wiem jaki jedni radzą półsyntetyk inni syntetyk i co ile kilometrów musze to zrobić jaki mam kupic filtr powietrza( stożkowy czy zwykły)czy powinenem zmienic swiececzy najlepiej bedzie jak zmienie wszystkie ( hamulcowy chłodzącyJestem naprawde zielony w temacie prosze o jakies wskazówki dotyczące uzytkowania kawasakiMotocykl odblokowany ma 87kW (118PS),czyli Twoj jest otwartyOlej wymienilbym (i wymienie) na taki jaki zaleca producent tzn. SAE 10W-40,typ API SE,SF albo SG API SH albo SJ z JASO MA (taki ja leje)Olej powinno sie wymieniac co 6.tys. ,lub raz w roku.Filter oleju producent zaleca wymiane co 12 tys.(ja robie przy kazdej wymianie)Z filtrem powietrza nie jest prosta sprawa,Jezeli chcesz stozkowe czeka Cie przerobka ukladu ssacego.Natomiast zwykly filtr,tez nie jest latwo zdobyc (bynajmnij w D)Ostatnio kupilem w Louisie i okazalo sie ze pasuje tylko do rocznika 2002,a w katalogu wpiasane jest od 1998-2006 tak wiec tu musisz uwazac (kupuj najlepej z mozliwoscia oddania)Ja kupilem wczoraj na necie K&N ale wydatek rzedu 60 EuroFiltr powietrza jest do wymiany z reguly co 18 tys. w zaleznosci od tego w jakich warunkach moto bylo eksploatowane.(radzilbym Ci sprawdzic czy nie masz przypadkiem filtra K&N jak masz to sa to filtry bezobslugowe do ok.80tys. :icon_biggrin: )Swiece w tym powinnybyc co 6tys. wyczyszczone i ustawiony odstep elektrod(0,7-0,8mm) napewno nie sa jeszcze do wymiany.Jezeleli jednak bedziesz je chcial wymienic,bo nie chce Ci sie ich czyszcic to tylko na orginalne,maja one wydluzony okres eksploatacji(NGK-R)Plyny typu cham.,chlodz. wymiana co 24tys.lub 2 lata.jezeli jestes zielony w temacie nie wymieniaj plynu hamulcowego samemu,zlec to lepiej jakiemus mechanikowi(bo jakby nie bylo to chamulce sa chyba najwazniejsze).Plyn chlodzacy wymien jak masz jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym,jezeli jest czysto podjedz do pierwszego lepszego mechanika sam.niech Ci zmierzy do jakiej temp.jeszcze wytrzyma.Jezeli np.do -30°C to narazie nie wymieniaj.To wszystko o co pytasz sa to rzeczy ktore maja byc wymieniane co jakis okreslony czas lub przebieg.Natomiast jest jeszcze wiele do sprawdzenia jak np.klocki cham.;lancuch,zebatki;nasmarowanie linek,lancucha;nie bede teraz wszystkiego wymienial.Piszesz ze moto kupiles w D,od prywatnego czy handlaarza?ma moze zrobiona inspekcje 12tys?Najlepiej jakbys zalatwil sobie ksiazke serwisowa(ja takowa posiadam w pdf´ie ale tylko w jezyku niemieckim) I na koniec gratulacje wyboru zaje***biste moto,mysle ze bedziesz zadowolony :clap: Edytowane 28 Stycznia 2008 przez kriszx-6r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 30 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2008 Filtr powietrza jest do wymiany z reguly co 18 tys. w zaleznosci od tego w jakich warunkach moto bylo eksploatowane.(radzilbym Ci sprawdzic czy nie masz przypadkiem filtra K&N jak masz to sa to filtry bezobslugowe do ok.80tys. :icon_biggrin: ) Bezobsługowe? Nie wierz bezkrytycznie w to co piszą marketingowcy K&Na w ulotce... W każdym jednym motocyklu wyposażonym we wlot Ram-Air w przedniej owiewce filtr powietrza brudzi się błyskawicznie. W mojej 636 wykład K&N wymaga czyszczenia najdalej co 5-6 tys km normalnej jazdy. Jak zapierdzielasz - tempo zanieczyszczania filtra rośnie. Zresztą, zwykłych gąbkowych dotyczy to samo. W tym motocyklu (i ogólnie w motocyklach z wlotem z przodu) - filtr jest do kontroli co 5-6 tysięcy. Plyn chlodzacy wymien jak masz jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym,jezeli jest czysto podjedz do pierwszego lepszego mechanika sam.niech Ci zmierzy do jakiej temp.jeszcze wytrzyma.Jezeli np.do -30°C to narazie nie wymieniaj. Potrafisz to jakoś racjonalnie uzasadnić? Wiesz, że płyn ma też inne funkcje niż "niezamarzanie"? Np ochronę układu chłodzenia przed korozją? Płyn, np zwykłe Petrygo - kosztuje niewiele, oszczędność jest symboliczna, żeby nie powiedzieć - pozorna, a skąd wiesz czego nalał tam Twój poprzednik? Moje trzy grosze: jeżeli kupuję motocykl z drugiej ręki, to pierwszym co robię - jest pełna inspekcja wszystkiego, choćby miał wszystkie wpisy i pieczątki w książce serwisowej, a sprzedający zaklinał się na własną mamusię, że przed chwilą wszystko było wymieniane. W pierwszym odruchu wymieniam wszystkie (!) płyny, filtry, świece, kontroluję klocki i łożyska (koła, główka), sprawdzam i w razie potrzeby reguluję zawory. Wówczas wiem co mam, i jestem spokojny. Książeczkę serwisową w dowolnym języku można kupić na aukcjach w sieci, pieczątkę dorobisz w godzinę w każdej większej miejscowości, a przebieg baardzo często jest nieprawdziwy... Dlatego nie należy ufać sprzedającym i robić wszystko od razu, no chyba, że kupuje się motocykl tylko w celu dalszej odsprzedaży. Kupując dla siebie - robiłbym wszystko jak leci, dla spokoju własnego sumienia.. -- pzdryahoo & 636RT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriszx-6r Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) Bezobsługowe? Nie wierz bezkrytycznie w to co piszą marketingowcy K&Na w ulotce... W każdym jednym motocyklu wyposażonym we wlot Ram-Air w przedniej owiewce filtr powietrza brudzi się błyskawicznie. W mojej 636 wykład K&N wymaga czyszczenia najdalej co 5-6 tys km normalnej jazdy. Wiesz, że płyn ma też inne funkcje niż "niezamarzanie"? Np ochronę układu chłodzenia przed korozją? Płyn, np zwykłe Petrygo - kosztuje niewiele, oszczędność jest symboliczna, żeby nie powiedzieć - pozorna, a skąd wiesz czego nalał tam Twój poprzednik? Co do bezobsugowych to rzeczywiscie masz racje,chodzilo mi ze nie trzeba ich wymieniac tak jak papierowe,a wystarczy wyczyscic.Zwracam honor. Co do plynu zapomnialem dodac co dwa lata,jednakze nie zgodze sie z toba co do petrygo,nie wiem czy wiesz ale producent zaleca plyn chlodzacy w kolorze zielonym,a petrygo jest z tego co wiem blekitne Edytowane 7 Lutego 2008 przez kriszx-6r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krawcu2 Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 borygo było błękitne a petrygo jest zielone orlen Qal jest różowy ale chyba kolor nie ma akurat znaczenia tylko włąsciwości - chyba że się myle jeśli tak to przepraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriszx-6r Opublikowano 7 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2008 (edytowane) borygo było błękitne a petrygo jest zielone orlen Qal jest różowy ale chyba kolor nie ma akurat znaczenia tylko włąsciwości - chyba że się myle jeśli tak to przepraszamWlasnie kolor mowi o wlasciosciach :) bynyjmniej w krajach EU Edytowane 7 Lutego 2008 przez kriszx-6r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr330 Opublikowano 8 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2008 WITAM rozumiem że olej ma byc syntetyczny przy przebiegu 11tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 9 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2008 WITAM rozumiem że olej ma byc syntetyczny przy przebiegu 11tys km Witam Tak, teraz i niezmiennie do konca dni Twojego motocykla pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.