Skocz do zawartości

przygotowanie zx636


piotr330
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich nie dawno nabyłem pierwsze moto kawe zx636 2004r 12tys km kawe kupiłem z niemiec mam pare pytan których nie znalazlem na forum mianowicie

w brifie jest wpis że motocykl ma 87kw czy jest zablokowany

na wiosne chce wymienić filter i olej nie wiem jaki jedni radzą półsyntetyk inni syntetyk i co ile kilometrów musze to zrobić

jaki mam kupic filtr powietrza( stożkowy czy zwykły)

czy powinenem zmienic swiece

czy najlepiej bedzie jak zmienie wszystkie ( hamulcowy chłodzący

Jestem naprawde zielony w temacie prosze o jakies wskazówki dotyczące uzytkowania kawasaki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

w brifie jest wpis że motocykl ma 87kw czy jest zablokowany

na wiosne chce wymienić filter i olej nie wiem jaki jedni radzą półsyntetyk inni syntetyk i co ile kilometrów musze to zrobić

jaki mam kupic filtr powietrza( stożkowy czy zwykły)

czy powinenem zmienic swiece

 

 

Prawdopodobnie jest zdlawiony, ( czesta sytuacja w niemieckich moto). W 636 jedna z mozliwości to np zalozone przeslony za przepustnicami- blaszki wcisniere w kolektor sacy z malutka dziurka nalezy je usunac ( oczywiscie po zdjeciu wrtyskow dopiero je zauwarzysz) przy tym prawdopodobnie -bedzie jeszcze ogrniczonie na przepustnicy ( ogranicznik otwierania).

Z tymi mialem doczynienia.

 

Co do filtra storzkowego to moim zdaniem gdybys bardzo ,ale to bardzo chcial to i tak go tam nie wcisniesz :D

pozdro

 

a reszta jak cie stac to zmieniaj, - swiece napewno nowe beda lepsze od obecnych itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich nie dawno nabyłem pierwsze moto kawe zx636 2004r 12tys km kawe kupiłem z niemiec mam pare pytan których nie znalazlem na forum mianowicie

w brifie jest wpis że motocykl ma 87kw czy jest zablokowany

na wiosne chce wymienić filter i olej nie wiem jaki jedni radzą półsyntetyk inni syntetyk i co ile kilometrów musze to zrobić

jaki mam kupic filtr powietrza( stożkowy czy zwykły)

czy powinenem zmienic swiece

czy najlepiej bedzie jak zmienie wszystkie ( hamulcowy chłodzący

Jestem naprawde zielony w temacie prosze o jakies wskazówki dotyczące uzytkowania kawasaki

Motocykl odblokowany ma 87kW (118PS),czyli Twoj jest otwarty

Olej wymienilbym (i wymienie) na taki jaki zaleca producent tzn. SAE 10W-40,typ API SE,SF albo SG

API SH albo SJ z JASO MA

(taki ja leje)

Olej powinno sie wymieniac co 6.tys. ,lub raz w roku.

Filter oleju producent zaleca wymiane co 12 tys.(ja robie przy kazdej wymianie)

Z filtrem powietrza nie jest prosta sprawa,Jezeli chcesz stozkowe czeka Cie przerobka ukladu ssacego.

Natomiast zwykly filtr,tez nie jest latwo zdobyc (bynajmnij w D)

Ostatnio kupilem w Louisie i okazalo sie ze pasuje tylko do rocznika 2002,a w katalogu wpiasane jest od 1998-2006 tak wiec tu musisz uwazac (kupuj najlepej z mozliwoscia oddania)

Ja kupilem wczoraj na necie K&N ale wydatek rzedu 60 Euro

Filtr powietrza jest do wymiany z reguly co 18 tys. w zaleznosci od tego w jakich warunkach moto bylo eksploatowane.(radzilbym Ci sprawdzic czy nie masz przypadkiem filtra K&N jak masz to sa to filtry bezobslugowe do ok.80tys. :icon_biggrin: )

Swiece w tym powinnybyc co 6tys. wyczyszczone i ustawiony odstep elektrod(0,7-0,8mm) napewno nie sa jeszcze do wymiany.Jezeleli jednak bedziesz je chcial wymienic,bo nie chce Ci sie ich czyszcic to tylko na orginalne,maja one wydluzony okres eksploatacji(NGK-R)

Plyny typu cham.,chlodz. wymiana co 24tys.lub 2 lata.jezeli jestes zielony w temacie nie wymieniaj plynu hamulcowego samemu,zlec to lepiej jakiemus mechanikowi(bo jakby nie bylo to chamulce sa chyba najwazniejsze).

Plyn chlodzacy wymien jak masz jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym,jezeli jest czysto podjedz do pierwszego lepszego mechanika sam.niech Ci zmierzy do jakiej temp.jeszcze wytrzyma.

Jezeli np.do -30°C to narazie nie wymieniaj.

To wszystko o co pytasz sa to rzeczy ktore maja byc wymieniane co jakis okreslony czas lub przebieg.

Natomiast jest jeszcze wiele do sprawdzenia jak np.klocki cham.;lancuch,zebatki;nasmarowanie linek,lancucha;nie bede teraz wszystkiego wymienial.

Piszesz ze moto kupiles w D,od prywatnego czy handlaarza?ma moze zrobiona inspekcje 12tys?

Najlepiej jakbys zalatwil sobie ksiazke serwisowa(ja takowa posiadam w pdf´ie ale tylko w jezyku niemieckim)

 

I na koniec gratulacje wyboru zaje***biste moto,mysle ze bedziesz zadowolony :clap:

Edytowane przez kriszx-6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza jest do wymiany z reguly co 18 tys. w zaleznosci od tego w jakich warunkach moto bylo eksploatowane.(radzilbym Ci sprawdzic czy nie masz przypadkiem filtra K&N jak masz to sa to filtry bezobslugowe do ok.80tys. :icon_biggrin: )

 

Bezobsługowe? Nie wierz bezkrytycznie w to co piszą marketingowcy K&Na w ulotce... W każdym jednym motocyklu wyposażonym we wlot Ram-Air w przedniej owiewce filtr powietrza brudzi się błyskawicznie. W mojej 636 wykład K&N wymaga czyszczenia najdalej co 5-6 tys km normalnej jazdy. Jak zapierdzielasz - tempo zanieczyszczania filtra rośnie. Zresztą, zwykłych gąbkowych dotyczy to samo. W tym motocyklu (i ogólnie w motocyklach z wlotem z przodu) - filtr jest do kontroli co 5-6 tysięcy.

 

Plyn chlodzacy wymien jak masz jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym,jezeli jest czysto podjedz do pierwszego lepszego mechanika sam.niech Ci zmierzy do jakiej temp.jeszcze wytrzyma.

Jezeli np.do -30°C to narazie nie wymieniaj.

 

Potrafisz to jakoś racjonalnie uzasadnić? Wiesz, że płyn ma też inne funkcje niż "niezamarzanie"? Np ochronę układu chłodzenia przed korozją? Płyn, np zwykłe Petrygo - kosztuje niewiele, oszczędność jest symboliczna, żeby nie powiedzieć - pozorna, a skąd wiesz czego nalał tam Twój poprzednik?

 

Moje trzy grosze: jeżeli kupuję motocykl z drugiej ręki, to pierwszym co robię - jest pełna inspekcja wszystkiego, choćby miał wszystkie wpisy i pieczątki w książce serwisowej, a sprzedający zaklinał się na własną mamusię, że przed chwilą wszystko było wymieniane. W pierwszym odruchu wymieniam wszystkie (!) płyny, filtry, świece, kontroluję klocki i łożyska (koła, główka), sprawdzam i w razie potrzeby reguluję zawory. Wówczas wiem co mam, i jestem spokojny. Książeczkę serwisową w dowolnym języku można kupić na aukcjach w sieci, pieczątkę dorobisz w godzinę w każdej większej miejscowości, a przebieg baardzo często jest nieprawdziwy... Dlatego nie należy ufać sprzedającym i robić wszystko od razu, no chyba, że kupuje się motocykl tylko w celu dalszej odsprzedaży. Kupując dla siebie - robiłbym wszystko jak leci, dla spokoju własnego sumienia..

 

--

pzdr

yahoo & 636RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezobsługowe? Nie wierz bezkrytycznie w to co piszą marketingowcy K&Na w ulotce... W każdym jednym motocyklu wyposażonym we wlot Ram-Air w przedniej owiewce filtr powietrza brudzi się błyskawicznie. W mojej 636 wykład K&N wymaga czyszczenia najdalej co 5-6 tys km normalnej jazdy.

 

Wiesz, że płyn ma też inne funkcje niż "niezamarzanie"? Np ochronę układu chłodzenia przed korozją? Płyn, np zwykłe Petrygo - kosztuje niewiele, oszczędność jest symboliczna, żeby nie powiedzieć - pozorna, a skąd wiesz czego nalał tam Twój poprzednik?

 

Co do bezobsugowych to rzeczywiscie masz racje,chodzilo mi ze nie trzeba ich wymieniac tak jak papierowe,

a wystarczy wyczyscic.Zwracam honor.

 

Co do plynu zapomnialem dodac co dwa lata,jednakze nie zgodze sie z toba co do petrygo,nie wiem czy wiesz ale producent zaleca plyn chlodzacy w kolorze zielonym,a petrygo jest z tego co wiem blekitne

Edytowane przez kriszx-6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

borygo było błękitne a petrygo jest zielone orlen Qal jest różowy ale chyba kolor nie ma akurat znaczenia tylko włąsciwości - chyba że się myle jeśli tak to przepraszam

Wlasnie kolor mowi o wlasciosciach :) bynyjmniej w krajach EU

Edytowane przez kriszx-6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...