Skocz do zawartości

PRoblem ze skrzynią, dziwne objawy CBR900 97r


kazan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

dzięki wielkie wszytskim za dotychczasową pomoc, dziś rozpołowiłem serce i wyjąłem skrzynie

 

korzystając z okazji nie pójdę w myśl przysłowia mądry polak po szkodzie i zapytam od razu na co szczególnie uważać przy skręcaniu bloku??

 

jakieś rady??

 

jeśli wału w ogóle nie ruszałem to chyba na niego uwagi zwracać nie muszę??

 

może jakaś rada jakiej pasty urzyć do sklejenia bloku??

 

i czy w jakieś konkretnej kolejności skręcać śruby bloku??

 

z góry dzięki wszystkim

 

 

P.S. jako, że mam już wszytsko w ręku to napiszę co było, może komyś się przyda:

objawy jak pisałem, zaczęło się od wchodzenia biegu ze zgrzytem, dopiero później dwójka zaczęła wypadać a jedynka mocnooo szarpać. otóż wodziki były w okropnym stanie, jeden łysy (nie tylko na widałkach ale aż do góry, jeden delikatnie szkrzywiony), mały uszczerbek na bębenku w miejscu prowadzenia wodzika m.in. od dwójki, zębatki naturalnie jeden i dwa kiepskie.

 

mój osobisty wniosek jest taki (oczywiście to tylko osobista teria) : ktoś wcześniej najprawdopodobniej wyjątkowo namiętnie i natarczywie i nieumiejętnie zmieniał biegi bez sprzęgła i przegrzał i powycierał/pokrzywił wodziki i od tego się zaczęło. moim zdaniem jakby wodziki zmienić rok temu jak były pierwsze zgrzyty to bębenek i zębatki by się ostały, a wiadomo wymiana wodzików jest bezinwazyjna, niewiele trzeba rozebrać, w sumie tylko miske olejową i sprzęgło. niestety jeździłem tak rok bo mi powiedziano w serwisie którego nie chcem wymieniać, że nie ma co patrzyć, trzeba skrzynie wyjmować choć wtedy jeszcze żaden bieg nie wypadał, dlatego się uparłem i od tamtej pory wszystko robie sam, u mnie w mieście ciężko z dobrym serwisem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauka jazdy na kole ze zmiana biegu na dwojke - to z kolei moja teoria.

Zwykle pierwsze wyrobieniu ulegaja sprzegla klowe, a dopiero puzniej wodziki, ktore probuja bezskutecznie utrzymac kola zebate we wlasciwej pozycji, ostatni jest bebenek prowadzacy wodziki, gdzie wykrusza sie, lub zuzywa sciezka prowadzenia wodzika.

 

Kolejnosc srub powinienes miec w serwisowce.

Co do pasty to nie wiem co mozesz w Polsce kupic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nauka jazdy na kole ze zmiana biegu na dwojke - to z kolei moja teoria.

Zwykle pierwsze wyrobieniu ulegaja sprzegla klowe, a dopiero puzniej wodziki, ktore probuja bezskutecznie utrzymac kola zebate we wlasciwej pozycji, ostatni jest bebenek prowadzacy wodziki, gdzie wykrusza sie, lub zuzywa sciezka prowadzenia wodzika.

 

Kolejnosc srub powinienes miec w serwisowce.

Co do pasty to nie wiem co mozesz w Polsce kupic.

 

Adam M.

 

 

Panie Adamie, co do jazdy na kole to najczęstsza przyczyna zakatowania skrzyni, ale wtedy też najpierw byłyby zgrzyty przy zmianie, a dopiero później wypadanie biegu?? pytam bo ciekawe doświadczenie na przyszłość

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się doprowadzić sprawe do końca, moto złożone, odpaliło, chodzi normalnie, skrzynia wstępnie sprawuje się bardzo dobrze, myślę, że niespodzianek nie będzie

 

jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...