devilwizard Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Jak skasować błąd w kompie w Hondzie CBR 1100 XX 2000r, jakaś kombinacja typu leżeć na lewym uchu i machająć prawą nogą 4 razy przekręcić kluczyk trzymając szprychę w przednim kole?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymon_R6 Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 tak jeszcze pomrygac okiem 2 razy/chyba chodzi Ci o microprocesor to raczej tego bez oprogramowania nie zrobisz w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Poszukac czy niema gdzies zwory "reset" albo nawet przycisku;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Błędy możesz wykasować tylko komputerem! Po zlokalizowaniu przyczyny błędu (FI) wymieniasz/naprawiasz podzespół i wszystko gra czyli działa. Kontrolka gaśnie bo pewnie o to chodzi. Błędy pozostaną w pamięci ECM-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devilwizard Opublikowano 12 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 no i właśnie chodzi mi o wykasowanie błędu z ww. pamięci ECM, czy jakoś tam, bo usterka usunięta, ale FI czasami się zapala, a motor nie gaśnie.Tylko irytuje mnie ta kontrolka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MotoTroll Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Musisz podpiąć do kompa!! Błąd zapamiętany nie zapali kontrolki! Możesz tez próbować diagnozować przysłowiowa zworką, jest co jeszcze co Ci tą kontrolkę zapala! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 12 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2008 Jest możliwość wykasowanie błędu z pamięci ECM i wygląda to tak: Zdejmij siedzenie żeby uzyskać dostęp do złącza serwisowego wtrysku paliwa, które jest białe 3-pin(2 przewody) osobno umiejscowione złącze w gumowej koszulce(nasówce ochronnej) w pobliżu tylnej lampy. Upewnij się że zapłon jest wyłączony, jeżeli tak to mostkuj zewnętrzne piny w tym złączu serwisowym przy pomocy kabelka. Teraz upewnij się że przełącznik na kierownicy jest w pozycji RUN, i włącz zapłon i obserwuj lampkę FI.Jeżeli nie ma żadnych błędów w pamięci ECM to lampka FI zapali się i zostanie na stałe zapalona.Jeżeli są jakieś kody błędów to lampka FI będzie błyskać.Wyłącz zapłon i wyjmij mostek. Aby usunąć kod z pamięci ECM:Upewnij się że zapłon jest wyłączony, zmostkuj piny zewnętrzne złącza serwisowego jak poprzednio.Włącz zapłon i wyjmij mostek ze złącza. Kiedy mostek będzie wyjmowany lampka FI powinna się zapalić na około 5 sekund, i w tym czasie mostek musi zostać rozłączony, wtedy wszystkie błędy powinny zostać skasowane. Jednak jeżeli lampka mignie 20 razy to oznacza że pamięć nie została skasowana i cała procedura powinna zostać powtórzona.Sprawdź działanie lampki FI ( w niektórych przypadkach może to być konieczne do powtórzenia procedury kasowania więcej niż jeden raz) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
organo Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 mam podobny problem w F4i z tym że inne złącze do mostkownia 2piny. mostkuje wywala błąd 2 i 8 możliwy bład czujnika tp podcisnienia i coś tam błedy mogły być spowodowane gdy zimą troszkie grzebałem przy programowaniu ihmo ale nie wiadomo.tak czy siak moto chodzi ok tylko ponizej obr 3tys czasem ma sporego doła. i właśnie w service manual piszą iż uszkodzenie czujnika tp może to objawiać.Tylko czy w momencie kasowania (jak powyżej) nie powinno na chwile zgasnąć . i później się zapalić jeśli dalej jest błąd ?Jak kasuje faktycznie kontrola Fi zapala sie na kilka sekunt później gaśnie i ponowanie zapala ciągle swiecąc. nie wiem czy to się faktycznie kasuje czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Skoro grzebałeś przy czujnikach i przekręcałeś kluczyk to wyłapało błędy. Kasujesz błędy na złączu serwisowym wg. schematu opisanego w serwisówce. Gdy błędy zostaną skasowane kontrolka FI zacznie Ci mrugać cały czas. Operację kończysz wyłączeniem zapłonu. Po wszystkim jak odpalisz moto, sprawdź póżniej czy nie ma błędów. Jak będziesz sprawdzał, kontrolka FI będzie cały czas się palić bez mrugania gdy błędów nie zarejestrowano. Natomiast jak będą, to standardowo zacznie mrugać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
organo Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Dzieki ,ogólnie to porażka w tłumaczeniu tej serwisówki. nie do końca mogłem zrozumieć o co tam biega na końcu ale się udało . Sprawdziłem większość czujników elektronicznych, nie mam jak sprawdzić tylko ciśnienia paliwa ale zakładam że jest ok, bo na wysokich obr moto ciągnie super.Zrobie jutro jeszcze czyszczenie baku bo zdjęty i filtr powietrza przemyje i nasącze olejem. narazie komp nie wywala błędów , ale nie mogę odpalić bo zbiornik zdjęty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 (edytowane) Trzebabyło pisać, bym Ci przetłumaczył. Ciśnienie paliwa a raczej pompy paliwowej też możesz sprawdzić i też jest to opisane w serwisówce. Zwiera się dwa piny we wtyczce od czujnika odcięcia paliwa i patrzy ile paliwa zostanie przepompowane do jakiegoś zbiorniczka w czasie bodajże 10s. Z tego co pamietam to w cbr f4i wynosi to conajmniej 188cm3/10s. I co do błędów, to sprawdź właśnie po tym jak odpalisz albo sie przejedziesz. A co do zbiornika paliwa, to po co chcesz czyścić? Jeszcze uszkodzisz pompę. Ten zbiornik nie ma tendencji do rdzewienia, bo jest fabrycznie bardzo dobrze zabezpieczony. Chyba, że sam nawrzucałeś jakiegoś syfu. :wink: Edytowane 22 Kwietnia 2012 przez Lukki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
organo Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 nie czyszczenie to tak przepłukanie go odrobiną benzyny i wylanie. Chemi nie używam do tego. Kolega kiedyś dodał do civica ze dwa mc sie uzerał i wyciagał zbiornik co chwila bo coś się rozpuściło. zobaczymy jutro jak będzie cykać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.