Skocz do zawartości

dual-sporty lat 80 jazda na niskich obrotach


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli rozumiem że tego typu motocyklem będzie można spokojnie podróżować 80-90km/h na najwyższym biegu a spalanie nie przekroczy 5l, do mniejszych prędkości redukować i pomimo że to niewysilony 4T to nigdy nie będzie zachowywać się jak chopper

(przebieg ok 30000km i cena ok 4-5 tys zł)

 

Dokładnie jak napisal Nitomen : nie ma szans żeby 30tyś zrobił przez tyle lat. Chyba ze jezdzil tylko w terenie a i to nie pewne. Chociaż mój poprzednik zrobił moim sprzętem 2,5 tyś km własnie w terenie przez jeden sezonik.

I taka rada ode mnie jeśli chodzi o zakup enduro z tamtych lat - raczej nie porywaj się na nic mniejszej pojemności od 600tki. Chodzi o trwałość oraz o to że nawet do starych 600tek znajdziesz części. Druga sprawa to to, że stare mniejsze pojemności jak 350 np są słabe i osiąganie prędkości podróżnych rzedu 80-90 km/h jest na nich niemożliwe i jest katorgą dla silnika. Nawet taka DR 350 która nie jest aż tak przestarzałą konstrukcją miała z nami problemy przy wyjazdach.

 

Co do spalania to na mieście trzeba się liczyć z 5,5-6 na moich przełożeniach. Ja np w dr mam teraz 16/47 więc dużo inne od fabryki (16/42) i maks prędkość jaką podrózuje to 90-100km.h. potem silnik ma za duże drgania do stałej jazdy na trasie.

Jeśli nikt nie kupi mojej maszynki będę zmieniał przełożenie tak na 15/42 albo 16/43 bo takie jakie mam teraz nie do końca mi odpowiada bo zdarza mi się często za miasto wyskoczyć a mniej w teren.

 

teslasim, jesteś z krakowa i szukasz sprzęta - dobrze rozumie, a nie interesowała by Cie moja DR za naprawdę atrakcyjna cene ? Zamierzam zmienić moto ze względu na liczbę robionych km rocznie ewentualnie/i na lekkie 2t.

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chyba mogę coś ci pomóc w twoim temacie. Sam mam DR600 i używam jej głównie w mieście i w trasie. Silnik lubi mieć swoje obroty. Poniżej 3,5 nigdy ie schodź na biegach powyżej pierwszego. Najlepiej mieć od 4tys. Ja używam zakresu od 4 do 6tys obr.

 

Spalanie 5l trasa przy 90-100km/h

Miasto około 6.

Mam przełożenia 16/42 czyli najszybsze(DR leci mi max 160km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz spodziewam sie ze te przelozeniamasz za szybkie do mocy moto , tzn silnik nie jest w stanie rozpedzic sie wiecej bo nie ma juz sily - podobne zrobil Hikor w swoim Bigu i zalolowal tych przelozen , ja stosuje oryginalne przelozenia na szose , ale teraz przy wymianie zestawu napedowego wezme tylko o 1 zab wieksza zebate z przodu.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są oryginalne przełożenia zakładane w DR. W trasie i do miasta mogą być.

Jednak w terenie jakbym śmigał to założyłbym mniejszą z przodu lub większą z tyłu. Te 20km/h bez dodania gazu na pierwszym biegu na moich przełożeniach to jednak za szybko w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no ta zle zrozumialem :icon_biggrin: , ja wlasnie w teren zakaldam mniejsza z przodu o 1 zabek i jest ok.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta 30 tys w 25 letnim sprzecie smile.gif jasne smile.gif - licz sie na realne 80 tys skrecone na 30 smile.gif

Dokładnie jak napisal Nitomen : nie ma szans żeby 30tyś zrobił przez tyle lat.

Przeglądając ogłoszenia to dość często się spotyka że ktoś pisze 30tys najczęściej sprowadzony, druga grupa najczęściej spotykana to 50tys a tylko jednego widziałem co napisał że 70tys zwykle zgadza się to z wrażeniem wizualnym

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M549252 to raczej nie wygląda jak zakamuflowana mina

 

założony silnik z przebiegiem 20tys

http://moto.allegro.pl/item295103681_yamah...uper_cena_.html

 

no a jeśli to ma mieć 30tys to chyba koleś mieszkał na wyspie po środku ogromnego bagna :) i codziennie moczył go w wodzie

http://moto.allegro.pl/item291839343_yamaha_xt_600_2kf.html

 

Podaje link http://www.bikepics.com/pictures/944109/ na którym wyraźnie widać na jakim biegu ile km/h powinno się jeździć Hondą XL600. Z innymi 600kami na oryginalnych przełożeniach jest podobnie.

no tak tylko to są sytuacje w których silnik dysponuje najlepszymi osiągami i niema nic wspólnego z niskimi obrotami

 

teslasim, jesteś z krakowa i szukasz sprzęta - dobrze rozumie, a nie interesowała by Cie moja DR

DR650RS ładny i turystyczny, ale wiem że im lżejszy motocykl tym bardziej ja nim kieruje a nie on mną ;)

 

XT600 mam najlepszy dostęp do części i jest ich dość sporo już jestem trochę mądrzejszy po tym temacie :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

DR650RS ładny i turystyczny, ale wiem że im lżejszy motocykl tym bardziej ja nim kieruje a nie on mną :bigrazz:

 

XT600 mam najlepszy dostęp do części i jest ich dość sporo już jestem trochę mądrzejszy po tym temacie :bigrazz:

 

No moja DR waży 155kg czyli tye co Xt akurat po 90 roku:] A te linki które podałeś to niezłe padaki, moto z 84 roku - kto Ci to później odkupi... ja jak sprzedawałem moto z 84 roku to za 2.5 tyś zł. sprowadzone igły wszystkie i jeszcze w takich cenach, widać że nie było o nie dbane. za dobrego xtka trzeba dać około 6tyś zł.

Tak się składa że ja kiedy szukałem dla siebie wybierałem między xt, dr a xtz 660. Już miałem brać nawet xtz z Krakowa za 5 tyś ale chciałem podjechać do serwisu na sprawdzenie i typ sie nie zgodził. (uważaj więc na czarną xtz660 - głowica na silikonie, wlaściciel jeździ w karetce hehe)

 

Co do czesci to xt i dr są najbardziej popularne i nie ma różnicy jeśli chodzi o dostęp. Sa nawet dwa sklepy które się specjalizują czesciami do DR (martin i seba).

 

Co do tego ładny i turystyczny ; polecam obejrzeć galerię wcześniejszego użytkownika mojej dr - gość z forum z resztą, ogólnie zapraszam na stronkę www.suzukidr.pl i forum. Znajdziesz tam wiele ciekawych info nie tylko o DR bo kolesie na XT, KTMach i innych tam są.

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do KLR-a tez jesty gosc w poznaniu i zywcu co maja wszystkie graty z 2 reki. Porownywalem organoleptycznie mase DR i XT i niestety ale XT jest znacznie lzejsza.

 

Rok jst malo istotny najwazniejszy jest stan.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do KLR-a tez jesty gosc w poznaniu i zywcu co maja wszystkie graty z 2 reki. Porownywalem organoleptycznie mase DR i XT i niestety ale XT jest znacznie lzejsza.

 

Rok jst malo istotny najwazniejszy jest stan.

stan najwazniejszy ale prawda taka że motocykl to nie tylko silnik - starsze moto bedzie mialo wiekszy przebieg prawdopodobnie a to sie wiaze z wytluczeniem zawiechy itp itd. co do wagi to zaleznie od modelu dr i xt. czy jest rozrusznik czy nie ma, który rok produkcji. jedna rzecz jest niezaprzeczalna - Xt ma slabawe zawieszenie, nie ma co nawet porownywać do dr klr xl i reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem kilka XT w akcji i niewygladalo to tak tragicznie , ale nie skakalem nia po dziurach wiec tu nie powiem do konca jak to z nim jest

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No moja DR waży 155kg czyli tye co Xt akurat po 90 roku:]

akurat te które nie są brane pod uwagę, XT600K + wyposażenie = 180kg jak nie więcej, XT600 + wyposażenie = XT600K

 

A te linki które podałeś to niezłe padaki, moto z 84 roku - kto Ci to później odkupi... ja jak sprzedawałem moto z 84 roku to za 2.5 tyś zł.
O to kto kupi się nie martwię bo nie kupuję go po to żeby na nim zarobić, zresztą i tak z reguły moto po trafieniu w moje ręce zyskuje na wartości inna sprawa że ja na tym nie zyskam... (z finansowego punktu widzenia). Nie wiem co ty zobaczyłeś w tych ogłoszeniach że twierdzisz że padaki itd, po samych zdjęciach

 

za dobrego xtka trzeba dać około 6tyś zł.
no ale chyba nie za tego starego

 

Dla mnie rachunek wydaje się prosty za 4 tys mogę mieć albo 650 (1990+) w gorszym stanie albo 600 (-1990) w lepszym za tą drugą przemawia także mniejsza masa, za pierwszą dostęp części. Rocznik jeśli tylko nie niższy niż 1983 się nie liczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 2 xtki jeden rocznik 84 drugi 94 z elektrycznym rozruchem i powiem tylko ,że ten z 84 roku w terenie był dużo lepszy!Lżejszy,wyzszy skok zawiasu i ogolnie dobrze go wspominam .Natomias ten z 94 był stanowczo za cięzki ,zawias do ........Pamiętam że sprzedałem go za 3600.

Jak kupować xt to jedynie starszy rocznik.Zrobić pod siebie i napewno będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co ty zobaczyłeś w tych ogłoszeniach że twierdzisz że padaki itd, po samych zdjęciach

 

http://moto.allegro.pl/item291839343_yamaha_xt_600_2kf.html no co Ty, czy tak wygląda zadbany motocykl? wszędzie wycieki z silnika, poobklejana taśmą instalacja elektryczna, same nieoryginalne śruby mocujące że już o wyglądzie nie wspomnę. Widać że nie zadbany - u mnie jak przecieli siedzenie to od razu zrobiłem nową tapicerkę a temu gościowi nawet 20zl wydać na to szkoda było.

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M549252 <- nie wydaje mi się że aż takie mocne przebarwienie fotela robi się po 30tyś nie mówiąc o przetarciu kanapy, które może zdarzyć. oczywiście przepalone i zardzewiałe do bólu kolektory też dobrze nie świadczą o przebiegu. Dla przykładu wg licznika mam 41tys a zero rdzy na elementach takich jak tłumik czy kolektor a uwierz mi że nie raz moto jeździło po takim błocie że sie przejść nie dało. Wiecej ciężko z tych zdjęć ocenić bo są niedokładne.

 

Xt po 90 roku faktycznie są miekkie na zawiasie, jeździłem kilkoma, ponizej 90 roku nie wiem ale podejrzewam że jest lepiej bo silnik nawet mocniejszy - niewykastrowany. xtz natomiast ma już bardzo dobre. A to co Nitomen mówił o wadze to owszem xt może się wydawać lżejszy w rzeczywistości przez właśnie sporo niższe zawieszenie a przez to niżej środek ciężkości.

 

teslasim a oglądałeś już jakieś motorki że pewny jesteś zakupu xtka za 4 tyś? sory ale jakoś nie wierze no chyba że poniżej 90 roku. one stoją wysoko, można porównać z honda transalp gdzie bez 6,5-7tyś nie podchodz a rocznik 89-92. Najtanszy xt jaki widziałem był za 4,8tyś i miał głowicę poklejoną czerwonym silikonem:P

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...